• 1
  • 2
2014-07-27, 08:07
Medlem
Jag har däremot ångest över att betala oförberedda utgifter, som skatter, påminnelseavgifter, p-avgift, något onödig som redan är försent att göra något åt, detta får jag ångest över. Däremot de fasta avgifterna vill jag ha så bra koll på som möjligt, så dom är så låga som möjligt.

Skaffar aldrig något jag inte tycker är värt att betala för. Fattar inte de som betalar 500 kr/mån mobil, eller 700-800 kr tv-kanaler?
Lån är något jag är "allergis" för, försöker alltid spara för att ha möjligheten köpa det jag vill ha.
Citera
2014-07-27, 08:28
Medlem
Benziinas avatar
Grattis! Du verkar ha sundare inställning till fasta kostnader än de flesta människor. Dock när de börjar gå åt fobihållet så börjar det lukta lite mindre friskt.

Kanske bara fortsätta med och hålla fasta kostnader nere men att ha lite mindre kontrollbehov över det. När man börjar må dåligt över någonting så det är signal att någonting är fel.

Fundera på ditt kontrollbehov och se till att slappna av lite och göra saker som får dig att må bra.

För övrigt: lycka till med sparandet! Man mår bra av att ha buffert och lite till men det får inte bli besatthet och det får inte hindra en att leva och njuta av livet. Det är ju ändå nuet som är viktigast och hur man lever i nuet och sparar man sund så behöver man inte ens oroa om framtiden.

De flesta människor lever inte i nuet, de flesta oroar om framtiden eller grubblar över vad har hänt igår eller 10 år sedan. Inte mycket man vinner på det, man bara förlorar.....massa energi.
Citera
2014-07-27, 17:45
Medlem
TripleXLs avatar
jag känner samma sak!

har sagt upp allt utom hyran i stort sett.
företagen beter sig så vidrigt så jag mår dåligt av att se pengar gå till dem.

älskar att se företag gå in i tunga tider då jag vet hur jävla äckliga dom är.
ingen jävla heder eller etik och moral alls.

rätt åt dem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in