Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-23, 19:55
  #1
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ett bråk urartade i Helsingborg på området Gröningen. Verkar vara nån slags badplats. Fyllebråk eller vanliga "uppgörelsen" mellan kränkta?

http://hd.se/helsingborg/2014/07/23/...ryckning-till/

Citat:
En man är förd till sjukhus med livshotande skador efter ett bråk på Gröningen. Enligt vittnen har mannen blivit knivskuren. Klockan 18.27 fick polis larm om en händelse på Gröningen i centrala Helsingborg. Flera polispatruller och ambulanser ryckte ut till platsen.

– När polisen kom till platsen fann de en livlös man och han fördes med ambulans in till sjukhus. Enligt yttre befäl Jonas Berg är hans skador livshotande, det säger Jakob Thorell, HD:s reporter på plats på Gröningen. En gärningsman grips på platsen framför ögonen på mängder av solbadande människor.

Flera vittnen berättar att det handlar om ett knivslagsmål.

http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Han...l-Helsingborg/

Citat:
En man uppges ha blivit skadad vid Gröningen i Helsingborg. Ambulans och polis skickas till platsen. Mannen förs med ambulans till sjukhus. En gärningsman grips på platsen
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-07-23 kl. 19:57.
Citera
2014-07-23, 20:44
  #2
Medlem
Chefjhns avatar
"– Flera personer här berättar att det är två kompisar som börjat bråka. "
I mina ögon ska det mycket till att knivhugga en vän, men det kanske bara är jag..?
Citera
2014-07-23, 20:48
  #3
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefjhn
"– Flera personer här berättar att det är två kompisar som börjat bråka. "
I mina ögon ska det mycket till att knivhugga en vän, men det kanske bara är jag..?

I vissa miljöer spelar det ingen roll ifall man är vänner eller ej.
Pundare eller invandrargäng tror jag.
Citera
2014-07-23, 20:50
  #4
Medlem
Chefjhns avatar
Nu står det att han har avlidit..
Citera
2014-07-23, 20:58
  #5
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefjhn
Nu står det att han har avlidit..

Ajdå, om det bekräftas kanske Mod kan ändra rubriken.

Bekräftat. http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Han...l-Helsingborg/

Citat:
Uppdatering: Den skadade mannen som fördes iväg med ambulans har avlidit på sjukhuset till följd av sina skador. En anmälan om mord alternativt dråp upprättas och den misstänkte är en man i 25-års åldern. Polisens tekniker skickas till platsen och patruller på plats tar upp vittnesuppgifter. Räddningstjänsten har dykt i vattnet i närheten av brottsplatsen och gjort vissa fynd.
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-07-23 kl. 21:01.
Citera
2014-07-23, 21:01
  #6
Medlem
Chefjhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ajdå, om det bekräftas kanske Mod kan ändra rubriken.

Står på polisen.se som ts länkade till.

"Uppdatering: Den skadade mannen som fördes iväg med ambulans har avlidit på sjukhuset till följd av sina skador."
Citera
2014-07-23, 21:07
  #7
Medlem
Prickss avatar
Inte så jävla smart av GM att slänga kniven i vattnet när det står ett 10tal ögonvittnen där..
Citera
2014-07-23, 21:09
  #8
Medlem
sluzks avatar
Sjukt att det händer mitt på Gröningen. Måste minst vara ett femtiotal som vittnade bråket.
Citera
2014-07-23, 21:21
  #9
Medlem
Om inte hundratal! Jag var dör nere igår vid samma tid! Smockat med folk. Mycket barnfamiljer!
Citera
2014-07-23, 21:22
  #10
Medlem
sonpuigs avatar
Någon som vet etnicitet på BO och GM?
Citera
2014-07-23, 21:27
  #11
Medlem
Jag som tänkte åka ner där, annars hade det varit liverapportering därifrån från min sida
Citera
2014-07-23, 21:34
  #12
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Världsmästar nivå, hörde att de inblandade kan ha ursprung från Afrika
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback