Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-23, 12:16
Medlem
Jag använder mig av Lergigan och Postafen i ångest och illamåendesyfte och jag tar nån utav dessa piller nästan varje dag, nu till frågan:
Är det skadligt i långa loppet för kroppen att käka dessa piller?
Citera
2014-07-23, 12:20
Medlem
Findmucks avatar
Finns ju folk som tar antihistaminer mot sina allergier varje dag. Har svårt att tro att det påverkar kroppen negativt i någon större utsträckning.
Citera
2014-07-23, 13:03
Medlem
E.W.s avatar
Nej, det är inte farligt. Det finns personer som tar antihistaminer varje dag under mycket lång tid p.g.a. allergier.
Citera
2014-07-23, 13:30
Medlem
TheShapes avatar
Vet om flera som har tagit antihistaminer dagligen i flera år, utan att det påverkar dem negativt. Förvisso lite mildare varianter än Lergigan, men om du behöver ta det dagligen, så förutsätter jag att du har kontakt med läkaren - som garanterat kan ge dig ett svar över vad som är bäst för just dig?
Citera
2014-07-23, 13:48
Medlem
Jag har fått lergigan att ta vid behov och tar den 3-4 gr i veckan och postafen är ju receptfritt så det tar jag vissa dagar då ja inte tar lergigan, tar dom aldrig samtidigt, tycker postafen hjälper bättre imot illamående än lergigan och lergigan gör dig mer avslappnad, undra mest eftersom det står på sällsynta biverkningar att det kan ge rytmrubbningar på hjärtat så fundera då om det på nått sätt kan skada hjärtat på långsikt..
Citera
2014-07-23, 13:54
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waltheisenberg
Jag har fått lergigan att ta vid behov och tar den 3-4 gr i veckan och postafen är ju receptfritt så det tar jag vissa dagar då ja inte tar lergigan, tar dom aldrig samtidigt, tycker postafen hjälper bättre imot illamående än lergigan och lergigan gör dig mer avslappnad, undra mest eftersom det står på sällsynta biverkningar att det kan ge rytmrubbningar på hjärtat så fundera då om det på nått sätt kan skada hjärtat på långsikt..

Åter igen, kontakta din läkare om du är orolig. Hur ska vi kunna veta dina värden eller eventuella sjukdomar, som i sin tur kan påverka eventuella biverkningarna?
Citera
2014-07-23, 13:56
Medlem
E.W.s avatar
Citat:

De hjärtbiverkningar (kallas QT-förlängning) som anges orsakas inte av långtidsutredning. Det orsakas av att man tar för stora doser, eller kombinerar läkemedlet med andra läkemedels som också förlänger QT-intervallet.
Citera
2014-07-23, 13:59
Medlem
Jag är inte ute efter att veta om jag har tagit skada av lergigan utan jag undrar bara rent allmänt om man kan få några negativa effekter på längre sikt.
Citera
2014-07-23, 14:40
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Jag är inte ute efter att veta om jag har tagit skada av lergigan utan jag undrar bara rent allmänt om man kan få några negativa effekter på längre sikt.

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in