• 1
  • 2
2014-07-22, 22:47
Medlem
Hej! Skulle behöva få tag i antibiotika! Kan inte få det hos läkarn. Behöver hjälp och tips!
Citera
2014-07-22, 22:53
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
Hej! Skulle behöva få tag i antibiotika! Kan inte få det hos läkarn. Behöver hjälp och tips!
Har du kollat SR på tor?
Citera
2014-07-22, 22:56
Medlem
TrotsTrollets avatar
Varför?!!! Vad ska du använda den till?
Citera
2014-07-23, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Har du kollat SR på tor?
Nej, vill helst inte köpa av privatpersoner. Litar ej till fullo på de utan en DS hade varit det bästa
Citera
2014-07-23, 09:46
Medlem
Jellohs avatar
Antibiotika skall man inte ta i onödan.....men jag hade chansat hos nån grossist för köttproduktionsprylar. Är ofta samma ämnen som i medicin till människor. Och dom har säkert 100 kg säckar med...
Citera
2014-07-23, 20:34
Har fått det många gånger vid bl.a "misstänkt infektion". Gå till en annan läkare... Antibiotika skrivs ut som godis!

EDIT: Vad behöver du den emot?
Citera
2014-07-24, 07:47
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har fått det många gånger vid bl.a "misstänkt infektion". Gå till en annan läkare... Antibiotika skrivs ut som godis!

Man vill ju ha rätt sort också.
Citera
2014-07-24, 11:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Nja läkare är mkt mer restriktiva idag med att skriva ut antibiotika, innan skrivs det ut alldeles för lätt och folk blev immuna till slut.
Citera
2014-07-24, 21:24
Medlem
Citat:

va menar du med "misstänkt infektion" ? Tips på hur jag kan säga?
Citera
2014-07-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Varför?!!! Vad ska du använda den till?
Du kan va lugnt. Jag håller på med ett projekt. En blanding av lite saker. en blomma. Behöver standard Antibiotika
Citera
2014-07-24, 21:29
Medlem
bdbdbdbds avatar
Brukar va oskäligt dyrt men finns naturligtvis att få tag på.
Citera
2014-07-25, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
va menar du med "misstänkt infektion" ? Tips på hur jag kan säga?
De gånger jag har fått det, så har jag fått det innan alla analyser är klara, innan de vet att det är en infektion. En gång fick jag hemskt ont i mitt knä, då blev jag inlagd o fick antibiotika (Erytromycin), intravenöst var 8:e timme, i 3 dygn. Men det visade sig inte vara nån infektion. Sen för inte så länge sen hade min armbåge svullnat upp, o de tog prover, men fick även antibiotika (Heracilin), direkt för säkerhets skull. Sen nyligen gjorde det ont i resterna av en tand som tandläkaren hade försökt dra ut, då fick jag Kåvepenin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in