2014-07-22, 17:55
Medlem
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga ens om den här debattartikeln skriven av Rebecca Ljungdahl, bloggare och feminist.

http://nyheter24.se/debatt/773168-samtidigt-som-du-skrattar-at-feministskamten-valdtas-25-tjejer

jag citerar:

"Ska de bli glada, de som kämpar för sina rättigheter, när de får en glasflaska upptryckt i underlivet och blir brutalt slagna? Ska vi då sitta och skratta åt feministskämten i Sverige bara för att vi råkar ha ett parti som står upp för allas rättigheter?"

"Varje dag när jag loggar in på Facebook ser jag att många av mina vänner har delat och gillat bilder från sidan "Feministisk ironi".

"Jag läser igenom "skämten" de skrivit och blir arg och ledsen. Ledsen för hur samhället målar upp en hatbild mot oss som faktiskt kämpar för våra rättigheter."

"Och om du nu inte visste detta, under denna tid som du läst detta så har fyra tjejer hunnit bli våldtagna i Afrika. Är det något att skämta om? För mig är svaret solklart: nej."

Slut på citering.

Det finns många guldklimpar i den här artikeln och sakerna hon skrivit i kommentarsfältet är också helt otroliga. Hur kan man dra den kopplingen undrar jag ; att folk skrattar åt feministskämt på facebook om svenska feminsiter och koppla det till att kvinnor våldtas i Afrika? hon kan inte haft det lätt i skolan?
Citera
2014-07-22, 17:58
Medlem
alienDNAs avatar
Haha vilken lirare.
Fattar inte denna PK-psykosen som verkar infinna sig i de flesta s.k feminister idag.
De är ju helt ute o cyklar i vildmarken. Med punka.

Att kunna skämta/skratta åt skämt är universellt. Det ena har inte med det andra att göra. Att hon drar den kopplingen visar bara hur den stereotypiska feministen ser ut. Väldigt korkad och trångsynt.
Sen att feminismen som en idologi är skrattretande är en annan femma.
Citera
2014-07-22, 18:04
Bannlyst
Feminister vänder kappan efter vinden. Ibland är dom världsfeminister och tycker synd om när afrikanskor våldtas, och ibland bryr dom sig inte när invandrarflickor i Sverige tvingas till giftermål. Det är en falsk feminism.
Citera
2014-07-22, 18:06
Medlem
Romang67s avatar
While she was writing that article, innocent children died.

It sucks. But... So what? I'm pretty sure that she wouldn't have stopped it if she hadn't written the article. Just as the rapes wouldn't have been stopped by the people laughing at feminist jokes if they had done something else.
Citera
2014-07-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Haha vilken lirare.
Fattar inte denna PK-psykosen som verkar infinna sig i de flesta s.k feminister idag.
De är ju helt ute o cyklar i vildmarken. Med punka.

Att kunna skämta/skratta åt skämt är universellt. Det ena har inte med det andra att göra. Att hon drar den kopplingen visar bara hur den stereotypiska feministen ser ut. Väldigt korkad och trångsynt.
Sen att feminismen som en idologi är skrattretande är en annan femma.

Jaa, jag fattar inte hur dessa feminister som håller på såhär kan tro att detta gynnar någon? Det kommer bara göra så att de få viktiga frågorna som finns glöms bort, som lika löner t.ex. borde ju vara nummer 1 på listan... Men istället fokuserar dom på skit saker som det här som inte ens är riktiga problem.. Vad vill dom egentligen?!
Citera
2014-07-22, 18:35
Medlem
MeanMEs avatar
Underbart hur dessa män och kvinnor av ordning alltid skall förbjuda humor.
Den är inte rolig för de är måltavlorna så förbjud den...

Var tydligen en "härskarteknik" att ironisera nu.
Så det skulle förbjudas...
Att deras egna partiledare är nog den meste användaren av just härskartekniker som att inte sluta prata och låta den andre få tala till punkt är det tyst om.

Dags att skicka dessa fittor som vill förbjuda alla yttranden av åsikter/humor/ironi som inte passar till en kultur där allt som inte passar andra i detta fallet män då är syndigt. Iran eller Yemen kan ju vara en trevlig bekantskap för dessa små liven efter ett halvår där nere slåss de nog för yttrandefrihet som resten av oss normala människor gör.
Citera
2014-07-22, 18:49
Avstängd
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliena
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga ens om den här debattartikeln skriven av Rebecca Ljungdahl, bloggare och feminist.

http://nyheter24.se/debatt/773168-samtidigt-som-du-skrattar-at-feministskamten-valdtas-25-tjejer

jag citerar:

"Ska de bli glada, de som kämpar för sina rättigheter, när de får en glasflaska upptryckt i underlivet och blir brutalt slagna? Ska vi då sitta och skratta åt feministskämten i Sverige bara för att vi råkar ha ett parti som står upp för allas rättigheter?"

"Varje dag när jag loggar in på Facebook ser jag att många av mina vänner har delat och gillat bilder från sidan "Feministisk ironi".

"Jag läser igenom "skämten" de skrivit och blir arg och ledsen. Ledsen för hur samhället målar upp en hatbild mot oss som faktiskt kämpar för våra rättigheter."

"Och om du nu inte visste detta, under denna tid som du läst detta så har fyra tjejer hunnit bli våldtagna i Afrika. Är det något att skämta om? För mig är svaret solklart: nej."

Slut på citering.

Det finns många guldklimpar i den här artikeln och sakerna hon skrivit i kommentarsfältet är också helt otroliga. Hur kan man dra den kopplingen undrar jag ; att folk skrattar åt feministskämt på facebook om svenska feminsiter och koppla det till att kvinnor våldtas i Afrika? hon kan inte haft det lätt i skolan?

Är helt stum, är det på riktigt eller är hon ett skönt troll?
Citera
2014-07-22, 20:46
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:

Nej, varför ska dom bli glada för det? dum fråga, varför ska vi inte skratta åt feministskämten i Sverige? hur har det någon som hellst inverkan på vad andra kvinnor i andra länder utsätts för? vilka rättigheter står F! för? (jag gissar att det är det partiet hon åsyftar)

Citat:

jaha och?

Citat:

vilka rättigheter kämpar du för? jag tror knappast samhället målar upp en hatbild pga de "rättigheter" ni vill kämpa för. varför ska jag bry mig ett skit om du blir arg och ledsen? det är ditt problem

Citat:

Och? under tiden jag läst detta har 4 personer dött i väpnad konflikt eller sjukdom pga miljöförstöring. att något händer i en viss mängd under en tidsintervall är knappast mitt fel.
om det är något att skämta om? För mig är svaret solklart: Ja. att skämta om något fungerar som en ventil, att kunna aväpna situationen. Jag undrar hur mycket folk som inte skämtar om feminism eller våldtäckt egentligen bryr sig. Vad har du själv gjort för att hjälpa dessa Afrikanska tjejer? Hur ska feminism i Sverige få bot på våldtäckt i Afrika?
Citera
2014-07-22, 20:51
Medlem
Vindhlers avatar
I kyrkan ska man vara tyst och allvarlig.
Citera
2014-07-23, 20:52
Avstängd
Joels-bitars avatar
Kollade hennes blogg http://mobil.beccarules.devote.se
Hon har då inget sinne för humor
Sen klagade hon på att någon hade anmält en bild på hennes Facebook
Gissa vad jag ska roa mig med ikväll
Citera
2014-07-23, 21:43
Medlem
glimmandes avatar
Ja vad säger man. Det går verkligen inte att avgöra om nåt troll drar upp puckonivån ett snäpp och skriver ihop en feministartikel för att trolla eller om det är ännu en söt flicka med fri tillgång till svensk media som skriver ihop en artikel för att hävda sig i konkurrensen.

Söta svenska flickor runt tjugo är inte speciellt utsatta. Precis alla män ger dem favörer då attraktiva flickor genom automatik får fördelar. Inte heller har de speciellt svårt på arbetsmarknaden och har god tillgång till studier om de vill. Finns helt seriöst ingen mer gynnad grupp i svenska samhället än svenska flickor mellan 20-25 år. Ändå en ständig klagosång om hur hemskt de har det.
Citera
2014-07-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Kollade hennes blogg http://mobil.beccarules.devote.se
Hon har då inget sinne för humor
Sen klagade hon på att någon hade anmält en bild på hennes Facebook
Gissa vad jag ska roa mig med ikväll

Gillade inlägget om den anmälda bilden. En uppenbar selfie för att generera bekräftelse. Sedan ackompanjerat med hennes kommentar till att bilden blivit anmäld :

Citat:
Självklart är inte samma sak, åhh sluta sexualisera våra kroppar tack!

Haha. Åh vad hon inte hade velat ha ett samhälle där hennes kropp var osexuell
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in