Citat:
"Ska de bli glada, de som kämpar för sina rättigheter, när de får en glasflaska upptryckt i underlivet och blir brutalt slagna? Ska vi då sitta och skratta åt feministskämten i Sverige bara för att vi råkar ha ett parti som står upp för allas rättigheter?"
Nej, varför ska dom bli glada för det? dum fråga, varför ska vi inte skratta åt feministskämten i Sverige? hur har det någon som hellst inverkan på vad andra kvinnor i andra länder utsätts för? vilka rättigheter står F! för? (jag gissar att det är det partiet hon åsyftar)
Citat:
"Varje dag när jag loggar in på Facebook ser jag att många av mina vänner har delat och gillat bilder från sidan "Feministisk ironi".
jaha och?
Citat:
"Jag läser igenom "skämten" de skrivit och blir arg och ledsen. Ledsen för hur samhället målar upp en hatbild mot oss som faktiskt kämpar för våra rättigheter."
vilka rättigheter kämpar du för? jag tror knappast samhället målar upp en hatbild pga de "rättigheter" ni vill kämpa för. varför ska jag bry mig ett skit om du blir arg och ledsen? det är ditt problem
Citat:
"Och om du nu inte visste detta, under denna tid som du läst detta så har fyra tjejer hunnit bli våldtagna i Afrika. Är det något att skämta om? För mig är svaret solklart: nej."
Och? under tiden jag läst detta har 4 personer dött i väpnad konflikt eller sjukdom pga miljöförstöring. att något händer i en viss mängd under en tidsintervall är knappast mitt fel.
om det är något att skämta om? För mig är svaret solklart: Ja. att skämta om något fungerar som en ventil, att kunna aväpna situationen. Jag undrar hur mycket folk som inte skämtar om feminism eller våldtäckt
egentligen bryr sig. Vad har du själv gjort för att hjälpa dessa Afrikanska tjejer? Hur ska feminism i Sverige få bot på våldtäckt i Afrika?