Citat:
Varje dag när jag loggar in på Facebook ser jag att många av mina vänner har delat och gillat bilder [...]
Fan jävla helvete. Ytterligare en journalist och/eller ledarskribent, som tror att det råder ett kausalt samband mellan den egna Facebooksidan och globala konflikter eller katastrofer!?
Våra föräldrar ville bara att vi skulle äta upp våra grönsaker när vi var barn!! "
Äta upp din mat och tänk på barnen i Afrika" var ett ordstäv och inte definitionen på en ny världsordning. Det var viktigt för dina föräldrar att du skulle få i dig nyttiga vitaminer, men egentligen så utgjorde din tallrik aldrig något epicentrum för exekutiv makt i Afrika...
Om du anser att dina vänner agerar tanklöst på Facebook, så beror det på att dina vänner förstår att Facebook är en lekplats för vuxna och att kvalitén på deras skämt aldrig kommer att ge utslag på Richterskalan eller en geigermätare. Än mindre påverka med vilken brutalitet som krigsförbrytare i Afrika bedriver militärstrategisk terror mot civilbefolkningen.