2014-07-25, 11:02
Medlem
NanaSangres avatar
Feminister har sämst humor av alla politiska grupperingar. Noll självdistans, alltid kränkta.
Citera
2014-07-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Kollade hennes blogg http://mobil.beccarules.devote.se
Hon har då inget sinne för humor
Sen klagade hon på att någon hade anmält en bild på hennes Facebook
Gissa vad jag ska roa mig med ikväll
Två frågor uppenbarar sig:
1: Vem skrev artikeln? Sannerligen inte den där särskrivande dumslynan som inte kan skillnaden mellan "en" och "än".
2: Är hon det enda puckot under 65 som tar fotografier på datorskärmar i stället för att ta bilder direkt i datorn?
Citera
2014-07-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoWassberg
Feminister vänder kappan efter vinden. Ibland är dom världsfeminister och tycker synd om när afrikanskor våldtas, och ibland bryr dom sig inte när invandrarflickor i Sverige tvingas till giftermål. Det är en falsk feminism.

Eller så är det såhär: Det finns såväl olika inriktningar som olika individer även inom feminismen.

Men även kvinnorörelsen mår bra av lite humor.
Citera
2014-07-26, 20:10
Medlem
retepm.s avatar
Fan vad irrelevant feminister är nog smått efter.
Citera
2014-07-29, 12:36
Medlem
M_Wittmanns avatar
Citat:
Varje dag när jag loggar in på Facebook ser jag att många av mina vänner har delat och gillat bilder [...]

Fan jävla helvete. Ytterligare en journalist och/eller ledarskribent, som tror att det råder ett kausalt samband mellan den egna Facebooksidan och globala konflikter eller katastrofer!?

Våra föräldrar ville bara att vi skulle äta upp våra grönsaker när vi var barn!! "Äta upp din mat och tänk på barnen i Afrika" var ett ordstäv och inte definitionen på en ny världsordning. Det var viktigt för dina föräldrar att du skulle få i dig nyttiga vitaminer, men egentligen så utgjorde din tallrik aldrig något epicentrum för exekutiv makt i Afrika...

Om du anser att dina vänner agerar tanklöst på Facebook, så beror det på att dina vänner förstår att Facebook är en lekplats för vuxna och att kvalitén på deras skämt aldrig kommer att ge utslag på Richterskalan eller en geigermätare. Än mindre påverka med vilken brutalitet som krigsförbrytare i Afrika bedriver militärstrategisk terror mot civilbefolkningen.
Citera
2014-07-29, 13:06
Bannlyst
Bahahaha svenska nazifeminister drar det här med offerkoftan till helt osannolika nivåer. "Driv inte med svenska feminister! Då våldtas en afrikanska!". Oh rly.
Citera
2014-07-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romang67
While she was writing that article, innocent children died.

It sucks. But... So what? I'm pretty sure that she wouldn't have stopped it if she hadn't written the article. Just as the rapes wouldn't have been stopped by the people laughing at feminist jokes if they had done something else.

I fall alla människor hela tiden skrattar åt feminist-skämt, så blir det inga våldtäkter.
Citera
2014-07-29, 14:28
Medlem
vargvids avatar
"Gör inte narr av FI och Feminister, DOM ÄR BRA OCH VÄRNAR OM ALLA OCH KVINNOR!".

Sen när fick du höra om hur FI värnar för våldtagna kvinnorna i afrika? Tror det fanimig är första gången jag hör en feminist i media pratar om kvinnor i Afrika på det här sättet. "Värnar för allas jämnställdhet".

En artikel ifrån en kränkt kvinna som inte kan ta sig själv och sin ideologi med en nypa salt.
Citera
2014-07-29, 14:45
Medlem
Höjas avatar
Undra hur många kvinnor som våldtogs när hon klagade på skämt istället för att motarbeta? :O
Citera
2014-07-29, 19:35
Medlem
Kanske kan någon ge exempel på feministskämt, av nyfikenhet jag har nog faktiskt inte hört några såna skämt
Citera
2014-07-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Två frågor uppenbarar sig:
1: Vem skrev artikeln? Sannerligen inte den där särskrivande dumslynan som inte kan skillnaden mellan "en" och "än".
2: Är hon det enda puckot under 65 som tar fotografier på datorskärmar i stället för att ta bilder direkt i datorn?
Riktigt patetiskt att du som en anonym person ska klaga på en person som skriver sina åsikter med både sitt namn och bild, jag tror inte jag behöver säga mer än så de flesta håller nog med mig.

Skaffa du en egen blogg med ditt riktiga namn och kommentera på hennes blogg om du ska klaga på henne som person.
Senast redigerad av CherryJul 2014-07-29 kl. 19:40.
Citera
2014-07-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Haha vilken lirare.
Fattar inte denna PK-psykosen som verkar infinna sig i de flesta s.k feminister idag.
De är ju helt ute o cyklar i vildmarken. Med punka.

Med punka! Underbart. Men du har helt rätt, och det säger jag som en medelålders kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in