Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-22, 00:23
Medlem
Hur gör man med själva motivet? Jag förstår att man kan ha sin egna bild som dom gör, men om man bara har en idé om man vill ha. Hur funkar det då? Säger man till tatueraren vad man vill ha på ett ungefär så ritar dom upp en skiss? Betalar man extra för det? Om man inte är nöjd med motivet, måste man betala ändå? Är det vanligt att man kontaktar ett gäng olika studios? Vad skulle en bröst/ halvsleeve kosta ungefär, beror väl på många faktorer kan jag tänka mig med detaljer osv. Men på ett ungefär? 500? 1000? Själva motivet alltså, inte själva gaddningen. Som ni märker har jag noll koll så skriv gärna det ni vet.
Citera
2014-07-22, 00:34
Medlem
regndroppens avatar
Du kan absolut gå till en tatuerare och fråga om hon/han skulle kunna skissa upp ett motiv, är du inte nöjd så är det bara säga att du inte är det :P
Citera
2014-07-22, 01:03
Medlem
För mig var det så att tatueraren räknade in skisstiden i priset, samt tiden det tog att gadda mig. De lägger inte ner flera timmars jobb på en skiss som kunden kanske inte ens blir nöjd med men ett lite halvslarvigt utkast kan du ju be om och sen ge dem feedback. Det viktiga är att du är tydlig med vad du vill ha, och vågar säga om du vill ändra på det de skissat
Citera
2014-07-22, 02:57
Medlem
Tack för svaren, nu är det såhär att jag har ett motiv som jag är sugen på. Med modifikation då, det är en bild som jag hittat på deviantart. Kan man skicka den via mail till en tatuerare och säga att man vill ha en liknande fast med tex art brut/trash polka stil och ha mailkontakt. Måste jag betala ändå om jag ångrar mig och inte vill ha den sen?
Citera
2014-07-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Tack för svaren, nu är det såhär att jag har ett motiv som jag är sugen på. Med modifikation då, det är en bild som jag hittat på deviantart. Kan man skicka den via mail till en tatuerare och säga att man vill ha en liknande fast med tex art brut/trash polka stil och ha mailkontakt. Måste jag betala ändå om jag ångrar mig och inte vill ha den sen?

Inte svårare än att du frågar tatueraren, då får du nog ett mer användbart svar
Citera
2014-07-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingholm
Inte svårare än att du frågar tatueraren, då får du nog ett mer användbart svar

Ja eller hur, fattar inte varför jag bara skriver till en direkt...
Citera
2014-07-22, 14:55
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag har varit med om att dom säger att dom har hört efter med sina kollegor och tror inte på att ens ursprungliga idé kommer funka så då har dom suttit hemma och skissat upp några olika liknande idéer som man får godkänna, mycket kan man kompromissa med, eftersom det är en själv som skall ha motivet på sig för resten av ens liv.
Senaste gången jag gick o gadda mig så hade han suttit hemma o skissat i över 2 timmar på en idé han hade som blev grymt bra på mig.
Citera
2014-07-23, 15:05
Medlem
Trevlig-Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K

Beroende på vart du ska tatuera dig så kan det vara nödvändigt att besöka tatueraren med bilden, och modifikationer. När jag skulle tatuera mig över revbenen sa han på telefon att han måste se den på mig för att veta vad och hur man skulle kunna ändra och fixa med tatueringen. Storleken och allt blir enklare att fastställa och utifrån den kan man sedan gå vidare hur man ska tweeka den. Alltid bra att snacka face to face också så det inte finns några oklarheter mellan er.

Vad är det du ska göra om man får fråga ?
Citera
2014-07-24, 04:13
Medlem
Tak för svaren. Det lutar åt en oni/ hannya mask med trash polka tema. Hittade en bild på deviantart som jag gillar, vill dock ändra lite på själva masken tror jag. Saken är att jag har ingen aning om hur en japansk tatuering med trash polka tema kommer se ut. Det kanske blir förjävla fult så vill gärna se den innan så att säga. Det här är bilden jag tycker är schysst.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ccghyavijmupk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in