Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Man kan ju bli vegetarian av olika skl. Jag knner en som blev det eftersom det var det enda som kunde ta bort alla hans finnar som han hade fulla ansiktet och ryggen. En annan r det eftersom hon anser det vara nyttigt. Dremot knner jag ingen som r det fr att vara snll mot djuren eller fr att vgra stdja kttindustrin.
Jag r vegetarian enbart av etiska och moraliska skl, att det r nyttigare och att jag har ftt en bttre hlsa sedan jag slutade med ktt o fisk fr tio r sen r en bonus. Att man gr det fr att vara "snll" mot djuren r ett ofta terkommande begrepp som underminerar den starka tro p alla varelsers rtt att leva. Jag tycker inte att man har rtt att dda andra levande varelser nr det r fullstndigt ondigt och kttindustrin r en sjuk verksamhet. S enkelt r det.
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Det enda viktiga r att barnen fr fullvrdig kost. Eller?
Varfr dessa heta knslor ver vad folk ter?
Vart hittar du de "heta" knslorna i den hr debatten? Personangrepp och svordomar har bara swecow postat hittills. Han gick ver grnsen.
Det r klart att det r viktigt att barn fr en fullvrdig kost, men det kan dom f av vegetariskt - som dessutom r bttre fr hlsa, milj och dessutom tvingas inte barnet bli medlpare t en kttindustri och fostras in i den rdande normen. Vegetariskt de frsta ren till de r gamla nog att de kan gra egna val, baserade p kunskap om vad de stoppar i sig - sen kan jag inte lgga mig i lngre vad de ter.
Ktt mste inte ing i en "fullvrdig" kost.