Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Hmm.
Att jag gillar ktt r allts inget gott argument fr att fortstta ta ktt?
Jag har hrt (rtta mig grna) att det finns mycket vitaminer och mineraler i ktt som inte finns i vegetarianrtterna och att man som vegetarian ofta mste ta vitamintabletter och liknande. r det ett fungerande argument att jag inte har lust att kka smaklsa tabletter istllet fr kttet som jag tycker s mycket om?
Jag har faktiskt svrt att tro att man frn vxtriket kan producera ngonting som smakar s bra som en blodig pepparstek utan att anvnda ngon form av tillsatser. Och eftersom jag r emot genmodifiering och allt annat konstigt mixtrande ter jag hellre ktt (sjlvklart frn "naturliga" djur).
Jag vet att min kunskap inom omrdet r relativt begrnsat men det hr r nd logiskt och vettigt fr min del. Var snlla och ta det lugnt nr ni kncker mig nu med en massa fakta som jag inte hade en aning om fanns.

Hehe,jod det r en vanlig missuppfattning att det inte gr att f i sig alla nringsmnen om man lgger av med ktt.Det hnger nog kvar sen lng tid tillbaka.Det finns massor av olika biffar och korvar som du kan kpa frdiga och som bara r att steka,det smakar inte alls ckligt som mnga tror utan att ha smakat.Det r vlldigt gott.
Ja,jag tycker att det inte hller att sga att det r gott bara.Fr stller man det i proportion till djurens lidande s r det inte en svr grej att gra att inte ta ktt.Det finns som sagt massor med goda rtter,prova fr du se!
Det finns ocks bnor och linser du kan ta i olika grytor.
Att man mste ta tabletter r ocks en missuppfattning.