2014-07-21, 16:53
Moderator
Testa att söka rätt på exakta filen där den ligger och kör genom den med malwarebyte och avast. Sätter du den i karantän eller tar du bort filen när den varnar som skadligt hot?

R-kill kan man köra som program, brukar kunna hjälpa till att ta bort oönskade program. Kommer det upp när du ska åt någon speciell webbsida eller kan det komma när som helst? Är det en webbsida så håll dig borta från den. Kör en uppstartskanning med avast när du har tid.
Citera
2014-07-21, 18:04
Medlem
Spackelackans avatar
Du kan även testa att starta datorn i felsäkert läge för att sedan ge den en omgång medelst malwarebytes. Kolla också om du möjligtvis har något skit som gömmer sig i din browser. Kan hända ibland när man tjyvar program utan att vilja göra rätt för sig.
Citera
2014-07-21, 19:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Vet inte var jag ska lägga tråden men testar här.

Jag har Win7 64 bit

Det började för ca 4-5 dagar sedan då jag laddade ner ett spel, så kom det ett sånt där "Searth Protect" som installerade sig själv på datorn och tog bort massa inställningar i Chrome tex bytte startsida till Bing eller nåt sånt skit som var svårt att ta bort men jag lyckades ta bort det med Malewarebytes.

Iaf sen dess så har det kommit upp en ruta nere i högra hörnet(avast) som plingar till ganska högt för att bringa uppmärksamhet. Såhär ser rutan ut:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...8#.U80cSPl_vvk

Har testat kört virus programets scan (avast och malewarebytes men avast brukar inte hitta nåt bara maleware brukat hitta några saker som vill att jag startar om datorn men rutan kommer upp endå fast jag startat om.

Och trycker jag på "mer information" så kommer jag bara till Avast sida där den vill att jag prenumererar eller nåt sånt skit...

Vad göra? hjälp tack!

Läs denna info fram tills hanterings instruktionerna så får klart för dig hur seriöst ditt problem kan vara .

Innan du installerade spelet så bör Windows ha gjort en återställnings punkt - använd den och bli av med allt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in