Citat:
Ursprungligen postat av
TheKillerSwede
Vet inte var jag ska lägga tråden men testar här.
Jag har Win7 64 bit
Det började för ca 4-5 dagar sedan då jag laddade ner ett spel, så kom det ett sånt där "Searth Protect" som installerade sig själv på datorn och tog bort massa inställningar i Chrome tex bytte startsida till Bing eller nåt sånt skit som var svårt att ta bort men jag lyckades ta bort det med Malewarebytes.
Iaf sen dess så har det kommit upp en ruta nere i högra hörnet(avast) som plingar till ganska högt för att bringa uppmärksamhet. Såhär ser rutan ut:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...8#.U80cSPl_vvk
Har testat kört virus programets scan (avast och malewarebytes men avast brukar inte hitta nåt bara maleware brukat hitta några saker som vill att jag startar om datorn men rutan kommer upp endå fast jag startat om.
Och trycker jag på "mer information" så kommer jag bara till Avast sida där den vill att jag prenumererar eller nåt sånt skit...
Vad göra? hjälp tack!
Läs denna info fram tills hanterings instruktionerna så får klart för dig hur seriöst ditt problem kan vara .
Innan du installerade spelet så bör Windows ha gjort en återställnings punkt - använd den och bli av med allt !