2005-08-28, 19:38
Medlem
Malmsteens avatar
Som rubriken säger, varför ljuger tjejer om det?

Har ett praktexempel på detta, ett ex som hävdade stenhårt att hon aldrig hade onanerat, hon hade försökt en gång, men hon gick inte igång på det. Detta för att jag senare skulle komma på henne, bara några dagar efter det blev vi ganska redlösa och jag frågade lite om det och hon kläckte ur sig att hon brukade onanera, men att det inte var ett ämne för tjejer och så började hon snacka om kvinnans roll i samhället och samma anledning som att en tjej blir kallad slampig när hon knullar runt, men inte en kille.

Tjejer ljuger ju till och med om detta i anonyma undersökningar, what is this?

Vad är era teorier?
Citera
2005-08-28, 19:43
Medlem
Håller med. Det där är väldigt känsligt, man måste känna en tjej väldigt väldigt väl för att hon skall erkänna en sån självklar sak att hon onanerar.
Citera
2005-08-28, 19:45
Medlem
Beldarans avatar
Det är väl inte självklart att alla tjejer onanerar?

Sen har jag inget svar på varför dom som gör det ljuger om det, kan bara säga att kvinnor i min omgivning inte gör det. Däremot kanske man tänker på vem man talar om det för.
Citera
2005-08-28, 20:05
Medlem
beos avatar
Man får ju hår på händerna om man onanerar!!!!

En sak som det talas väldigt tyst om är att det inte är så jäkla lätt för alla tjejer att onanera. Av de jag vet om har majoriteten kommit av sex innan de lyckats klura ut hur man kommer för egen hand. Det känns säkert pinsamt att erkänna att man inte lyckas tillfredställa sig själv. Detta i kombination med att det som tjej inte alltid känns så bekvämt att verbalisera sin sexualitet är nog svaret på frågan.

(Jag känner själv inte för att tala om min frekvens ens här och nu, trots att jag är relativt anonym, och jag har ändå erkänt en del slampigheter på det här forumet. )
Citera
2005-08-28, 20:06
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Det är väl inte självklart att alla tjejer onanerar?

Sen har jag inget svar på varför dom som gör det ljuger om det, kan bara säga att kvinnor i min omgivning inte gör det. Däremot kanske man tänker på vem man talar om det för.

Instämmer. Alla mina flickvänner och kvinnliga vänner genom åren har sagt att de gör det eller har gjort det i perioder, utom en enda. Och den enda som inte sa något var jag tillsammans med så länge så att hon hade vågat säga det om hon gjort det, med tanke på att hon sa massa annat som var värre.
Citera
2005-08-28, 20:12
Medlem
Sara25s avatar
KAn det inte bara vara så enkelt att en del tjejer inte är lika öppna som en del killar? Ska man generalisera så finns det ju en "grabbatmosfär" bland killar där man mer eller mindre skryter om sådant. Visst, alla killar är verkligen inte grabbiga, men (generaliserings-)bilden säger ju att även de skulle grymta jakande i ett grabbigt samtal. Medan tjejer kanske är lite mer privata? Eller, vad vet jag mmm

Jag skulle aldrig prata om ämnet, eller ens om sex, med någon utom mn pojkvän.
Citera
2005-08-28, 20:33
Medlem
Malmsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Instämmer. Alla mina flickvänner och kvinnliga vänner genom åren har sagt att de gör det eller har gjort det i perioder, utom en enda. Och den enda som inte sa något var jag tillsammans med så länge så att hon hade vågat säga det om hon gjort det, med tanke på att hon sa massa annat som var värre.
Värre ut vems synpunkt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sara25
KAn det inte bara vara så enkelt att en del tjejer inte är lika öppna som en del killar? Ska man generalisera så finns det ju en "grabbatmosfär" bland killar där man mer eller mindre skryter om sådant. Visst, alla killar är verkligen inte grabbiga, men (generaliserings-)bilden säger ju att även de skulle grymta jakande i ett grabbigt samtal. Medan tjejer kanske är lite mer privata? Eller, vad vet jag mmm

Jag skulle aldrig prata om ämnet, eller ens om sex, med någon utom mn pojkvän.
Nu tog du med det jag höll på missa. Många av dem säger ju att de har sex, men hävdar att de inte mastuberar...
Citera
2005-08-28, 20:34
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmsteen
Värre ut vems synpunkt?

Nu tog du med det jag höll på missa. Många av dem säger ju att de har sex, men hävdar att de inte mastuberar...

Men måste man onanera bara för att man har sex?

För mig är det iallafall två helt olika saker...
Citera
2005-08-28, 20:38
Medlem
Milous avatar
Hört talas om detta fenomen, att inte onanera....Samtliga mina vänninor gör det och vi talar öppet och fritt om det. Inget att skämmas över utan helt naturligt
Citera
2005-08-28, 20:38
Medlem
Malmsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Men måste man onanera bara för att man har sex?

För mig är det iallafall två helt olika saker...
Jag menade tjer som hävdar att de inte mastuberar, fast de faktiskt gör det, men inte har svårt för att säga att de har sex.
Citera
2005-08-28, 20:48
Medlem
He-Mans avatar
Kvinnlig onani har länge varit tabu. Tror inte att man kan ändra en utbredd idé som funnits i samhället länge bara så där över en natt även om folk generellt har en mer libral syn på onani i dag än för 50 år sedan.
Citera
2005-08-28, 20:51
Medlem
EmKays avatar
Jag kan bara konstatera att det förekommer mindre frekvent bland tjejer än bland killar. Både vad det gäller utövande och att prata om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in