2005-08-29, 19:09
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milou
Jojo. Men nu är det ju inte att man går runt till vem som helst och säger att man onanerar var och varannan dag eller hur? Det är något man kan prata med sina vänner om. Inte till omogna killar i fjortonårs åldern.
Jag är bara några år åldre än dig, har många kompisar i 22-23 års åldern och de är rädda för att uttrycka sin sexulitet alls, tvärtom. Tror bara det handlar om som jag skrev innan att man inte snackar om sina onanivanor till tex. snubben brevid en på bussen. Men ens vänner skulle aldrig få för sig att kalla en slampa. Men jag förstår vad du ville få fram nu. Trots att jag inte håller med dig.
(Kan hålla mig saklig i diskutioner, men jag fick ett spontant utfall denna gång...)

Just detta poängterade jag innan också då jag skrev om mig själv. Att du inte håller med mig respekterar jag, det var som sagt en tankegång. Tack för att du erkände att du inte var saklig-det värmde
Citera
2005-08-29, 22:45
Medlem
Skades avatar
Kan tänka mig att en anledning till att vissa kvinnor inte vill erkänna att de onanerar grundas i den ganska gängse uppfattningen att "tjejer kan till skillnad från killar få så mycket sex de vill när som helst förutsatt att de inte är väldigt oattraktiva". Vilket leder till att många skulle anse det vara mer patetiskt med en tjej som ofrivilligt tvingas gå hem ensam efter ett krogbesök än om en kille varit i samma situation. I förlängningen drar säkert vissa ut detta till att även gälla onani; att om en tjej blir tvungen att tillfredsställa sig själv så är det mer patetiskt än om en kille gör detsamma, eftersom alla vet att det är så mycket svårare för killar att få sex. Men dock är jag säker på att de flesta tjejer som ljuger om detta gör det helt enkelt för att de anser att den egna onanin är för personlig och intim för att prata om med andra, märkligare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Lighthousetouch
Kvinnlig logik alltsamman.

Tja, det hela är väl inte så speciellt annorlunda från den manliga logiken som resulterar i att man ljuger om sin snoppstorlek?
Citera
2005-08-30, 13:57
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milou
Undrar om vi talar om ett visst släkte här...hmm... det är inte bara svenska tjejer som har en pinne upp i röven, som du skriver. Det är som
Skade säger, gott om invandrar tjejer som är lika ogärna pratar om / erkänner att de onanerar.

Mvh // Svennebruden utan en pinne i röven

oh nej nej, jag menade inte så,jag är väl själv svenne om man ska tala i urprungstermer!!

jag använde nog uttrycket svennebrudar felaktigt....det jag menar med det är typ...vanliga,tråkiga tjejer-svenniga tjejer-som liksom aldrig vågar göra ngt annorlunda, inte törs säga vad de egentligen tycker,som helst vill behaga allt och alla och vara små,tysta och söta och bara säger sånt som de tror att folk vill höra.Det är vad jag menar egentligen-inte att de ska ha ngn viss nationalitet.även om jag anser att svenskar kan vara rätt mesiga jämfört med annat folk....men man ska såklart aldrig generalisera.även om det är skoj ibland.
Citera
2005-08-30, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big Mama´s gun
oh nej nej, jag menade inte så,jag är väl själv svenne om man ska tala i urprungstermer!!

jag använde nog uttrycket svennebrudar felaktigt....det jag menar med det är typ...vanliga,tråkiga tjejer-svenniga tjejer-som liksom aldrig vågar göra ngt annorlunda, inte törs säga vad de egentligen tycker,som helst vill behaga allt och alla och vara små,tysta och söta och bara säger sånt som de tror att folk vill höra.Det är vad jag menar egentligen-inte att de ska ha ngn viss nationalitet.även om jag anser att svenskar kan vara rätt mesiga jämfört med annat folk....men man ska såklart aldrig generalisera.även om det är skoj ibland.

Tycker du ska ta det lugnt i fortsättningen med ordet swenne.
Vad gick snett med att bara säga svensk?.
Citera
2005-08-30, 16:47
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnan

Håller fullständigt med.

Jag irriterar mig fruktansvärt mycket över att "Svenne" börjar bli rumsrent...
Citera
2005-09-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmsteen
Som rubriken säger, varför ljuger tjejer om det?

Har ett praktexempel på detta, ett ex som hävdade stenhårt att hon aldrig hade onanerat, hon hade försökt en gång, men hon gick inte igång på det. Detta för att jag senare skulle komma på henne, bara några dagar efter det blev vi ganska redlösa och jag frågade lite om det och hon kläckte ur sig att hon brukade onanera, men att det inte var ett ämne för tjejer och så började hon snacka om kvinnans roll i samhället och samma anledning som att en tjej blir kallad slampig när hon knullar runt, men inte en kille.

Tjejer ljuger ju till och med om detta i anonyma undersökningar, what is this?

Vad är era teorier?

Trams! Tjejer ljuger inte mer, möjligtvis på ett annat sätt än män. Det är ganska självklart att kvinnnors sexualitet inte tas på lika stort allvar som mäns. Själv onanerar jag 1-2 gånger per dag om jag inte har möjlighet till sex med en man, annars kanske 2-3 gånger per vecka.
Citera
2005-09-01, 09:55
Medlem
Citat:

Nåja, big mamas gun använde uttrycket i sin ursprungliga betydelse dvs svenne=töntig, bonnig. Det är först på senare år som svenne har blivit något rasistiskt.

on-topic: tyvärr är det väl så att det anses "fult" för tjejer att ägna sig åt självsex men förhoppningsvis kommer det att försvinna mer och mer.
Citera
2005-09-01, 11:29
Medlem
onits avatar
Oskrivna sociala regler..Allt hon säger kan vändas emot henne.

Jo, det är så...beror iofs på sammanhang..
Citera
2005-09-01, 11:38
Medlem
CharlieRs avatar
Att ljuga om någonting sådant är poänglöst. Nästan lika poänglöst som att fråga någon om onanivanor. Men jag tror knappast att onanivanor skiljer sig särskilt mycket mellan kvinnor och män. Det finns de som gör det dagligen och de som gör det årligen. Faktiskt.

Själv ser jag faktiskt knappt någon poäng i onani. Visst kan det vara skönt, men för mig är sex någonting mer än bara ren fysisk tillfredsställelse, och att onanera känns som att lukta på choklad när man är chokladsugen istället för att äta. Eller någonting sådant ^^
Citera
2005-09-01, 16:55
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:

äh va inte så känslig-jag får väl andända vilka ord jag vill tror jag bestämt?!vad är det för fel på svenne?Fint ord tycker jag och roligare än svensk.precis som stjärtig är roligare än bögig.humor.en underbar grej.

edit:sorry för ot.tillbaks till tråden.och om jag förolämpat ngn oerhört?! - lessen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in