2005-08-28, 14:14
Medlem
j00hans avatar
Om vi säger att man har problem med droger och man inte orkar med skiten längre... vart ska man då vända sig för att få hjälp UTAN att sina föräldrar itne får reda på det? Jag är över 18 år så jag är myndig om det spelar någon roll...
Citera
2005-08-28, 15:03
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j00han
Om vi säger att man har problem med droger och man inte orkar med skiten längre... vart ska man då vända sig för att få hjälp UTAN att sina föräldrar itne får reda på det? Jag är över 18 år så jag är myndig om det spelar någon roll...
Du kan alltid börja med att gå till en vårdcentral, har jag gjort flera gånger och det funkar.. så får man piller åxå om man vill ha.
Citera
2005-08-28, 15:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Terapeut, läkare, psykolog, skolkurator, polare, Jesus, osv, osv... Finns mycket folk du kan tala med, take your pick!
Citera
2005-08-28, 16:22
Medlem
Cudas avatar
Börja med att ringa till vårdcentralen och fråga om det finns nån läkare där med bra erfarenhet av missbruksproblem överdriv gärna lite. Läkaren kommer troligtvis att skicka dig till nån beroendeklinik där dom enl min personliga erfarenhet inte är till så stor hjälp men det är ju olika du kanske har tur.
Sedan finns ju NA vilket jag tycker inte är helt fel anonymt och alla där vet exakt vad du pratar om dessutom finns det stora möjligheter till bra tips från andra NA-medlemar var det finns bra hjälp just för dina problem.
Lycka till!
Citera
2005-08-28, 18:06
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuda
Börja med att ringa till vårdcentralen och fråga om det finns nån läkare där med bra erfarenhet av missbruksproblem överdriv gärna lite. Läkaren kommer troligtvis att skicka dig till nån beroendeklinik där dom enl min personliga erfarenhet inte är till så stor hjälp men det är ju olika du kanske har tur.
Sedan finns ju NA vilket jag tycker inte är helt fel anonymt och alla där vet exakt vad du pratar om dessutom finns det stora möjligheter till bra tips från andra NA-medlemar var det finns bra hjälp just för dina problem.
Lycka till!

Okej! Hm, men vad är NA (?). Har aldrig hört talas om...
Citera
2005-08-28, 18:09
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Okej! Hm, men vad är NA (?). Har aldrig hört talas om...
"Anonyma Narkomaner"
Citera
2005-08-28, 18:30
Medlem
Evaristos avatar
Håll dig för allt i världen borta från Narconon = scientologer.
Citera
2005-08-28, 20:06
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Håll dig för allt i världen borta från Narconon = scientologer.

Varför? Vet inte ens vad det är?
Citera
2005-08-28, 20:11
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Här kan man läsa om scientologin: http://www.xenu.net/
Deras drogavvänjningsprogram finns på ett flertal platser i landet.
Citera
2005-08-28, 20:15
Medlem
Anonyma Narkomaner låter som något för dig.
Du orkar inte med skiten längre.

PM:a mig så får du tider,och vart du kan gå i olika städer.
Det är anonymt,kostar inget,finns inga krav för att gå med
osv.
Citera
2005-08-28, 23:15
Bannlyst
Citat:

Hehe, i den här "Hooked - Illegal drugs and how they got that way"-dokumentären så får en förespråkare för Narconon komma till tals, så mycket för History Channels källkritik. Men jag tycker att de verkar coola, vem vill inte sitta i ett ångbad/örtbastu på jordens horseabstinens liksom? Förhoppningsvis kan man få en ordentlig behandling med riset värt Sheike samtidigt som skyndar på fördrivningen av ond spiritism inbördes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in