2014-07-16, 01:31
Medlem
Nedomanskys avatar
Har hör talas om att Imodium tillsammans med någon typ av dryck eller medicin ska ge ett rus? Någon som vet något om detta?
2014-07-16, 01:42
Medlem
Jikininkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Har hör talas om att Imodium tillsammans med någon typ av dryck eller medicin ska ge ett rus? Någon som vet något om detta?

Looperamid går inte genom blod-hjärnbarriären, och kan således inte ge ett rus i sig, även om det är en opiat. Det finns mängder med dekokter på nätet för att få looperamid att funka, men tror att det är säkrare och billigare att köra på en vanlig fungerande opiat. Däremot finns indikationer på att looperamid kan lindra opiat-at något
2014-07-16, 03:06
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Looperamid går inte genom blod-hjärnbarriären, och kan således inte ge ett rus i sig, även om det är en opiat. Det finns mängder med dekokter på nätet för att få looperamid att funka, men tror att det är säkrare och billigare att köra på en vanlig fungerande opiat. Däremot finns indikationer på att looperamid kan lindra opiat-at något

Funkar garanterat i rätt doser och mycket bättre t.om kombination med grapefruktjuice, svartpeppar och Omeprazol.
Jag som har låg/noll tolerans blir garanterad påverkad bara på loperamid och jag är långt ifrån ensam om den saken.

Är man dock inbiten lär det väl lindra absen rätt bra.
2014-07-16, 03:26
Medlem
Jikininkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Funkar garanterat i rätt doser och mycket bättre t.om kombination med grapefruktjuice, svartpeppar och Omeprazol.
Jag som har låg/noll tolerans blir garanterad påverkad bara på loperamid och jag är långt ifrån ensam om den saken.

Är man dock inbiten lär det väl lindra absen rätt bra.

Måste börja med att fråga vad svartpeppar skulle ge rent kemiskt?

Snabbkoll på pubmed, såvida loperamid inte ges direkt innanför den hårda hjärnhinneinflammation kan ingen smärtlindrande effekt uppstå, och eftersom den ofta hänger samman med berusningskänslan bör det vara svårt att få berusningseffekt. Vissa rapporter på nätet gör gällande att enorma mängder loperamid kan till en liten del ta sig igenom hjärn-blodbarriären, men åsikterna om det ger berusning går isär. Räknade dessutom ut att en så pass hög dos skulle kosta lika mycket på Apoteket som 10-15 100 mg tram. Vet vad jag hade valt.

Däremot finns det en hel del som tyder på att loperamid kan lindra opiat-at något.
Senast redigerad av Jikininki 2014-07-16 kl. 03:57.
2014-07-16, 14:51
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Måste börja med att fråga vad svartpeppar skulle ge rent kemiskt?

Snabbkoll på pubmed, såvida loperamid inte ges direkt innanför den hårda hjärnhinneinflammation kan ingen smärtlindrande effekt uppstå, och eftersom den ofta hänger samman med berusningskänslan bör det vara svårt att få berusningseffekt. Vissa rapporter på nätet gör gällande att enorma mängder loperamid kan till en liten del ta sig igenom hjärn-blodbarriären, men åsikterna om det ger berusning går isär. Räknade dessutom ut att en så pass hög dos skulle kosta lika mycket på Apoteket som 10-15 100 mg tram. Vet vad jag hade valt.

Däremot finns det en hel del som tyder på att loperamid kan lindra opiat-at något.

Det finns en tråd där du kan ställa dessa frågor.
Allt jag VET är att det i rätt doser går att bli hög på.

Så till lopetråden med dig om du fortfarande vill ha det bevisat.
Där hittar du fler som mig och även dom som tar det mot AT.
2021-05-09, 07:29
Medlem
Jag har ett långt bruk av tramadol under flera år tillbaka och om jag tar 2-3 paket (2-3*16 = 32-48 tabletter) så blir jag ganska så påverkad av loperamide, eller Dimor som jag köper just nu då den verkar vara den som är billigast.

Den funkar utmärkt i mellan 1-3 paket för om man "bara" vill få bort AT av tramadol.

Mindre än ett dygn när jag har gått på den i upp till 1 vecka så är min mage tillbaka precis som vanligt. Sambon får dock problem med gasbubblor ibland som kan vara ganska så jobbiga. Men jämfört med AT på tram så är det värt det 100 ggr om här hon sagt själv.

Tänkte bara att det kunde vara bra att någon som faktiskt vet och har själv provat och att det fungerar bra skriver och bekräftar att man kan absolut underlätta AT men även om man vill "flumma" på den.

Ta gärna 10-20 mg Imeprazol tillsammans för bättre effekt.

De andra sakerna som man ska kunna blanda tillsammans för bättre effekt som nämns ovan har jag ej provat.

Grapejuice/grapefukt vet jag fungerar tillsammans med tramadol. Vet dock inte ihop med Dimor/Loperamide/Imodium.

Nu finns det ju dock en gräns för apoteken att dom får inte sälja mer än 2 paket till någon person på en gång. Sedan om det räknas per dag eller så vet jag inte. För jag har flera ggr varit och köpt 2 paket på 1 apotek flera dagar i rad (av samma person bakom disken) utan att det här varit några problem. Tilläggas ska att man känner igen mig om jag kommer gåendes, samt att det är inte jättemycket kunder på ex empelvis just detta apoteket jag tänker på.

Hoppas att denna informationen kan hjälpa någon där ute. Vet själv att jag blev superglad när jag upptäckte hur bra de faktiskt fungerar mot AT, speciellt om det är pga brist på det jag och sambon föredrar (tram).

Även om man kan få Lyrica så fungerar det väldigt bra för både mig och sambon. Sedan är det ju inte alla som kan få tag i det då det ju 3nbqrt går att köpa på recept.

(Personligen brukar jag börja på 2 * 300 mg när jag inte har tagit på minst 1 vecka. Sedan får jag nästan dubbla det för varje dygn. Sambon klarar sig på ca 2 per dygn, men ligger kvar på 2-3 per dygn utan att behöva öka något).
2021-05-09, 11:13
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) loperamid /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in