2014-07-16, 00:26
Medlem
PremiumBananass avatar
Kan man/ska man pruta på byggofferter?
isf hur gör man? tips och trix?
Citera
2014-07-16, 00:30
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Jag skulle nog säga att det beror lite på situation och företag. Kan tänka mig att mindre företag har lättare att ändra på priser än större, mer etablerade företag som kanske har en mer fast prisnivå. Det är absolut värt att ta upp frågan om priset, ett sätt kan ju vara att fråga om det går att göra någonting åt just priset/ev. säga att du fått en bättre offert från ett annat företag men helst skulle vilja anställa deras företag av någon anledning.
Citera
2014-07-16, 01:17
Medlem
thohells avatar
Du ska naturligtvis inte fråga om det går att göra någonting åt priset, utan vad de kan göra åt priset.
Citera
2014-07-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Kan man/ska man pruta på byggofferter?
isf hur gör man? tips och trix?

Ett seriöst företag har ingen marginal för prutning skulle jag säga.
Dom du kan pruta hos är oseriösa som tar överpriser samt dom som har så lite jobb så dom vågar ta risker. Dom ska du akta dig för. För dom lär garanterat vilja ha betalt i förskott samt riskerar att konka och sen står du där utan stålar och ett jobb som inte är utfört.

Hitta en seriös byggfirma och acceptera priset.
Citera
2014-07-16, 12:20
Medlem
UnEasys avatar
Han har nog räknat X antal timmar och X antal kronor i materialkostnad. Det han kan dra ner på i den kalkylen är ju timmarna. Så jag själv skulle inte känna mig bekväm med det utan snarare vara orolig att han ska försöka skynda sig igenom projektet och inte göra det så bra som det borde bli.
Citera
2014-07-16, 12:40
Medlem
carlpetersen73s avatar
Beror helt på hur offerten ser ut och vilka moment som ingår. Kanske går det att välja andra lösningar och material? Jag hade inte velat ha en firma där jag prutat på priset utan att ha resonerat väldigt noga vad som kan göras annorlunda, då hade jag hellre tagit in fler offerter. De kan du sedan enklare ställa mot varandra. Det kan också vara så att du fått ett högt pris beroende på att de helt enkelt inte har tid.
Citera
2014-07-17, 07:13
Medlem
Det är klart att det går att pruta på en offert.

Du behöver bara bestämma dig för vad du vill ta bort ur offerten.
Men något "sista pris" eller "special price only for you" kan du glömma hos en seriös byggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in