Vi anlitade flygets långtidsparkering,
http://flygets.se/ förra veckan när vi var på semester. Vi har gjort det ett par gånger men nu är det slut med det. Jag och min familj stod och väntade vad vi tyckte var alldeles för lång tid i nollgradig kyla vid 23.30, det passerade ett flertal bussar från konkurrerande parkeringar. När bilen till sist kom så sa jag till chauffören att vi stått och väntat ett tag, han frågade hur länge och då sa jag runt gissningsvis 20 minuter. Den omedelbara reaktionen jag fick var inte förståelse utan taggarna utåt, han hävdade att jag "blåjlög" för att han hade "minsann åkt därifrån för 15 minuter sen" och han skulle minsann inte ta skit! Jag blev helt paff, han blev aggressiv och gick i försvarsställning utan att ens försöka förstå vår situation! De marknadsför ju att de timar in våra ankomster!
Han hade som han sa "jobbat med service i 20 år" och förväntade sig ärlighet....naturligtvis klockade jag inte exakt på minuten när vi kom ut utan gissade, och skall man då tända till om gissningen inte är korrekt? Nu är väl min syn att att om man då jobbat 20 år med service så borde man ju förstå vid det laget att man inte bemöter kunder på det sättet, han var genuint oproffsig och ohövlig! Vi stod med två barn och ville komma hem.
Så jag kommer aldrig mer anlita flygets långtidsparkering, både av skälet att man trots att man får ut bagaget sent får stå i kylan och vänta för länge, men främst för att man blir så ohövligt behandlad. Under tiden vi stod där hann det som sagt passera två-tre bilar från konkurrerade parkeringar, typ Måby och Lindskrog, och man skall ju naturligtvis välja någon av dem istället. Om inte annat för att undvika otrevliga chaufförer.