• 1
  • 2
2014-07-14, 09:20
Medlem
Tänkte vi kunde hjälpas åt att recensera långtidsparkeringarna runt Arlanda, de verkar alla ligga någorlunda med samma pris men däremot skiljer standard och bemötande. Berätta om dina upplevelser.

Arlandas flygplats egna parkering tycker jag funkar mycket bra. Nära och bussarna går ofta och asfalterad mark. Opersonlig personal dock men vad ska man begära av ett statligt bolag.
http://www.swedavia.se/arlanda/till-och-fran/parkering/

Sebe Flygets ligger bakom Arlanda stad. Trevligt bemötande asfalterad beläggning. Hyfsat fräscha bilar man får åka i till Arlanda.
http://flygets.se/

Flygplatsparkeringa arlanda Märsta. Denna var inte bra. Grus med sylvassa stenar, gropar och damm. När du kommer tillbaka efter en vecka är hela bilen täckt av damm. De borde omgående asfaltera hela anläggningen. Är du rädd om din bil bör fundera på om detta är rätt parkering för dig. Skum personal men trevliga.
http://www.flygplatsparkering.se/
Citera
2014-07-14, 09:26
Medlem
Parkerade på Måby Park AB för ett par veckor sedan.
Den var lätt att hitta med gps ( ), 450:- för en vecka, snabb körning till Arlanda och så stod de och väntade vid utgången när vi landade igen.
Vi åkte minibuss till och från flygplatsen med en annan familj, bussarna åker när det finns folk, tar bara 10 min dit ungefär.
Sen så tog de vårat flightnummer så de visste när vi skulle landa och de kunde hämta oss igen.

Jag tror bara att de har utomhus parkering

Klart nöjd!

Edit:

http://www.mabypark.se/maby_bok.php
Citera
2014-07-24, 08:11
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Flygplatsparkeringa arlanda Märsta. Denna var inte bra. Grus med sylvassa stenar, gropar och damm. När du kommer tillbaka efter en vecka är hela bilen täckt av damm. De borde omgående asfaltera hela anläggningen. Är du rädd om din bil bör fundera på om detta är rätt parkering för dig. Skum personal men trevliga.
http://www.flygplatsparkering.se/

Lägg märke till att bilden på hemsidan inte är på deras parkering, utan på en asfalterad som ser betydligt bättre ut. Den här parkeringen såg ut som en grusbelagd berg- och dalbana, hade för lite personal och de bussar man fick åka till Arlanda i var försenade och något av det risigaste jag någonsin sett - det kändes inte som om de skulle hålla hela vägen till flygplatsen.
Citera
2014-07-24, 11:26
Medlem
Tidigare gick långtidsparkeringarna under benämningen "självserveringen" bland de som ägnade sig åt "tillgrepp av fortskaffningsmedel". Hur är läget numera?
Citera
2014-07-24, 23:50
Bannlyst
långtidsparkering? självserveringen heter det väl
Citera
2014-07-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Lägg märke till att bilden på hemsidan inte är på deras parkering, utan på en asfalterad som ser betydligt bättre ut. Den här parkeringen såg ut som en grusbelagd berg- och dalbana, hade för lite personal och de bussar man fick åka till Arlanda i var försenade och något av det risigaste jag någonsin sett - det kändes inte som om de skulle hålla hela vägen till flygplatsen.

exakt blir jävligt förbannad på dom noll respekt för människors egendom ska aldrig mer använda dom, verkar vara turrar som äger skiten såklart
Citera
2014-11-09, 23:33
Medlem
Vi anlitade flygets långtidsparkering, http://flygets.se/ förra veckan när vi var på semester. Vi har gjort det ett par gånger men nu är det slut med det. Jag och min familj stod och väntade vad vi tyckte var alldeles för lång tid i nollgradig kyla vid 23.30, det passerade ett flertal bussar från konkurrerande parkeringar. När bilen till sist kom så sa jag till chauffören att vi stått och väntat ett tag, han frågade hur länge och då sa jag runt gissningsvis 20 minuter. Den omedelbara reaktionen jag fick var inte förståelse utan taggarna utåt, han hävdade att jag "blåjlög" för att han hade "minsann åkt därifrån för 15 minuter sen" och han skulle minsann inte ta skit! Jag blev helt paff, han blev aggressiv och gick i försvarsställning utan att ens försöka förstå vår situation! De marknadsför ju att de timar in våra ankomster!

Han hade som han sa "jobbat med service i 20 år" och förväntade sig ärlighet....naturligtvis klockade jag inte exakt på minuten när vi kom ut utan gissade, och skall man då tända till om gissningen inte är korrekt? Nu är väl min syn att att om man då jobbat 20 år med service så borde man ju förstå vid det laget att man inte bemöter kunder på det sättet, han var genuint oproffsig och ohövlig! Vi stod med två barn och ville komma hem.

Så jag kommer aldrig mer anlita flygets långtidsparkering, både av skälet att man trots att man får ut bagaget sent får stå i kylan och vänta för länge, men främst för att man blir så ohövligt behandlad. Under tiden vi stod där hann det som sagt passera två-tre bilar från konkurrerade parkeringar, typ Måby och Lindskrog, och man skall ju naturligtvis välja någon av dem istället. Om inte annat för att undvika otrevliga chaufförer.
Citera
2015-04-02, 12:25
Medlem
Angående Flygplatsparkering Märsta:
Det är helt ok att kritisera och påpeka alla brister, det hjälper inte bara potentiella kunder utan även de företag som vill bli bättre. Men som ägare vill jag korrigera vissa felaktiga uppgifter, rätt ska ändå vara rätt. Vi kommer ursprungligen från Finland och äger långtidsparkeringen sedan 2002. Bilden på vår hemsida http://www.flygplatsparkering.se är visst tagen på vår parkering!! Halva parkeringen är asfalterad, den andra halvan är tyvärr inte det.

Det är sant att sommaren 2014 dammade det mycket på parkeringen p g a att vi hade fått fel grus när vi skulle förbättra den andra halvan. Vi hann inte åtgärda problemet innan sommarruschen men i år kommer vi att göra allt för att slippa dammet helt.

Det är också sant att bilparken har haft sina brister men nu har vi förnyat den och skrotat alla gamla bussar.

"There is only one boss. The customer. And he/she can fire everybody in the company, simply by spending his/her money somewhere else." (Sam Walton)
Senast redigerad av pirjosa 2015-04-02 kl. 12:30.
Citera
2016-03-12, 23:55
Medlem
Måby park AB skulle man kunna önska mer av. Bilarna körs inte fram till kunderna utan man får luffsa iväg upp i skogen och hämta sin bil om man har otur. Den här gången hade dom dessutom skitat ner den så in i helvete (kladdiga grusvägar), två km hade den rullat så man undrar hur långt dom drar i väg från kontoret.
Citera
2016-05-23, 18:38
Medlem
Tammers avatar
Jag har ett annat problem. Ska hämta en bekant vid terminal 5 senare i veckan, men vet inte riktigt vart jag ska köra. Förr kunde man köra förbi terminalen och plocka upp den man skulle hämta, om man var för tidig eller missade personen kunde man köra ett varv till. Nu verkar de ha gjort om gatorna i området, så har man kört förbi terminalerna är man i princip på väg hem igen. Det verkar inte gå att vända så man kommer tillbaka igen. Är det så eller har jag missat nåt?
Citera
2016-05-23, 22:00
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har ett annat problem. Ska hämta en bekant vid terminal 5 senare i veckan, men vet inte riktigt vart jag ska köra. Förr kunde man köra förbi terminalen och plocka upp den man skulle hämta, om man var för tidig eller missade personen kunde man köra ett varv till. Nu verkar de ha gjort om gatorna i området, så har man kört förbi terminalerna är man i princip på väg hem igen. Det verkar inte gå att vända så man kommer tillbaka igen. Är det så eller har jag missat nåt?

Du har missat massor.
det går bra att komma tillbaka om någon sur parkeringsnisse avvisar dig. Du åker tillbaka men åker höger upp på bron och sen vänster tillbaka . Inte så klurigt men det är sällan man måste . Så länge du sitter i bilen får du inga böter
Citera
2016-05-23, 23:45
Medlem
_killahs avatar
Eller stanna på parkeringen som är precis vid ankommande på Terminal 5.
Då kan personerna gå i tunneln under för att komma till dig, tar ca 1.5 minut att gå ifrån huvudentren.
Tror den heter P56 eller P58

Var där igår, och det är de smidigaste som finns, för du kommer inte närmare terminalen med bil längre. Då är det avgångshallen som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in