2014-07-13, 21:07
Medlem
Uts avatar
Hej,
Jag undrar hur jag bst investerar mina 400 000 p 5 rs tid.
Fond? Aktie?
Avanza zero? Bostad? Under madrassen?

Vad r det bsta att gra idag, 2014-07-13.

Mvh
Citera
2014-07-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ut
Hej,
Jag undrar hur jag bst investerar mina 400 000 p 5 rs tid.
Fond? Aktie?
Avanza zero? Bostad? Under madrassen?

Vad r det bsta att gra idag, 2014-07-13.

Mvh
Definiera "bst".
Hur riskavert r du? Vad har du fr ml?
Citera
2014-07-13, 21:22
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Sitter i samma sits, undrar ocks.
Citera
2014-07-13, 21:36
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Definiera "bst".
Hur riskavert r du? Vad har du fr ml?
ven hur mycket tid du r beredd att lgga ned.

Rent spontant skulle jag sga fonder eller ett sparkonto. Har du tid att stta dig in i aktier s kan detta generera mer pengar ven om du kper i samma fretag som fonderna.

Avanza zero har inga avgifter men mer vet jag inte. Kan eventuellt stmma att p de 5 senaste ren har det stigit ca 100%
Citera
2014-07-13, 21:43
Medlem
Sparkonto i VolvoFinans bank som sist jag kolla gav 1.97% rnta.
Citera
2014-07-13, 22:00
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojesus
Sparkonto i VolvoFinans bank som sist jag kolla gav 1.97% rnta.

Aldrig i livet!

Dock r 5 r ganska kort tid och om du inte r kunnig vad kommer till aktie- och fondhandeln s d kan det vara riskabelt just nu nr man vet att finanskrisen r p vg men inte nr.

r du det minsta osker s d r kanske inte aktiehandeln det bsta alternativet i dagens lge med tanke p din korta sparhorisont och hot om finanskrisen.

Spiltans rntefond d? Den har ju lgre risk jmfrt med aktiehandeln men r bttre n bankvalvet.
Citera
2014-07-13, 22:01
Medlem
Jag kan tipsa er att stta er in i bolaget Shamaran. Om den Kurdiska delen av Irak kommer att f betalt fr sin oljeproduktion framver r det sannolikt att man gr en bra affr.
Citera
2014-07-13, 22:36
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Aldrig i livet!

Dock r 5 r ganska kort tid och om du inte r kunnig vad kommer till aktie- och fondhandeln s d kan det vara riskabelt just nu nr man vet att finanskrisen r p vg men inte nr.

r du det minsta osker s d r kanske inte aktiehandeln det bsta alternativet i dagens lge med tanke p din korta sparhorisont och hot om finanskrisen.

Spiltans rntefond d? Den har ju lgre risk jmfrt med aktiehandeln men r bttre n bankvalvet.
Finanskriser r alltid "p vg", och ingen kan sp nr de kommer nd. Drfr finns det inte mycket vett i att investera p kort sikt, s TS borde vl hlla sig till rntekonton/rntefonder om han/hon MSTE f ut pengarna inom 5 r.
Citera
2014-07-13, 22:44
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Finanskriser r alltid "p vg", och ingen kan sp nr de kommer nd. Drfr finns det inte mycket vett i att investera p kort sikt, s TS borde vl hlla sig till rntekonton/rntefonder om han/hon MSTE f ut pengarna inom 5 r.
Om jag ska vara rlig s hnger jag inte med i ditt resonemang.
Citera
2014-07-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fj6A8io4i23wfjk
Om jag ska vara rlig s hnger jag inte med i ditt resonemang.
Hedonisten har lst en bok dr det frklaras att man br investera p lng sikt. Han kr med varianter p detta tema i strre delen av sina inlgg, med smrre modifikationer.
Citera
2014-07-14, 12:47
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspohub
Investera i att bli riktigt duktig p affiliate-marknadsfring. Kp ett medlemskap hr: http://tidyurl.com/0tibeg och se hur pengarna vxer. Det r inget av allt annat skit som finns p ntet - det fungerar faktiskt. S om du vill gra en investering som ger dig pengar lng tid framver, och har lite tid att stta dig in i systemet, r det guld vrt :-)

Inte fr att vara gnllig men du har nu flera inlgg som gr reklam fr detta. Dessutom en lnk i din sig. Flashbacks Regel 1.01 nedan:

Citat:
1.01. Reklam och annonsering

Privata eller kommersiella annonser, s som kpes-, sljes- eller bytesannonser, inlgg innehllande reklam eller inlgg med annat innehll som anvndaren tjnar pengar eller andra frdelar p, r frbjudna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in