2014-07-13, 21:07
Medlem
Uts avatar
Hej,
Jag undrar hur jag bäst investerar mina 400 000 på 5 års tid.
Fond? Aktie?
Avanza zero? Bostad? Under madrassen?

Vad är det bästa att göra idag, 2014-07-13.

Mvh
Citera
2014-07-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ut
Hej,
Jag undrar hur jag bäst investerar mina 400 000 på 5 års tid.
Fond? Aktie?
Avanza zero? Bostad? Under madrassen?

Vad är det bästa att göra idag, 2014-07-13.

Mvh
Definiera "bäst".
Hur riskavert är du? Vad har du för mål?
Citera
2014-07-13, 21:22
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Sitter i samma sits, undrar också.
Citera
2014-07-13, 21:36
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Definiera "bäst".
Hur riskavert är du? Vad har du för mål?
Även hur mycket tid du är beredd att lägga ned.

Rent spontant skulle jag säga fonder eller ett sparkonto. Har du tid att sätta dig in i aktier så kan detta generera mer pengar även om du köper i samma företag som fonderna.

Avanza zero har inga avgifter men mer vet jag inte. Kan eventuellt stämma att på de 5 senaste åren har det stigit ca 100%
Citera
2014-07-13, 21:43
Medlem
Sparkonto i VolvoFinans bank som sist jag kolla gav 1.97% ränta.
Citera
2014-07-13, 22:00
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojesus
Sparkonto i VolvoFinans bank som sist jag kolla gav 1.97% ränta.

Aldrig i livet!

Dock är 5 år ganska kort tid och om du inte är kunnig vad kommer till aktie- och fondhandeln så då kan det vara riskabelt just nu när man vet att finanskrisen är på väg men inte när.

Är du det minsta osäker så då är kanske inte aktiehandeln det bästa alternativet i dagens läge med tanke på din korta sparhorisont och hot om finanskrisen.

Spiltans räntefond då? Den har ju lägre risk jämfört med aktiehandeln men är bättre än bankvalvet.
Citera
2014-07-13, 22:01
Medlem
Jag kan tipsa er att sätta er in i bolaget Shamaran. Om den Kurdiska delen av Irak kommer att få betalt för sin oljeproduktion framöver är det sannolikt att man gör en bra affär.
Citera
2014-07-13, 22:36
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Aldrig i livet!

Dock är 5 år ganska kort tid och om du inte är kunnig vad kommer till aktie- och fondhandeln så då kan det vara riskabelt just nu när man vet att finanskrisen är på väg men inte när.

Är du det minsta osäker så då är kanske inte aktiehandeln det bästa alternativet i dagens läge med tanke på din korta sparhorisont och hot om finanskrisen.

Spiltans räntefond då? Den har ju lägre risk jämfört med aktiehandeln men är bättre än bankvalvet.
Finanskriser är alltid "på väg", och ingen kan spå när de kommer ändå. Därför finns det inte mycket vett i att investera på kort sikt, så TS borde väl hålla sig till räntekonton/räntefonder om han/hon MÅSTE få ut pengarna inom 5 år.
Citera
2014-07-13, 22:44
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Finanskriser är alltid "på väg", och ingen kan spå när de kommer ändå. Därför finns det inte mycket vett i att investera på kort sikt, så TS borde väl hålla sig till räntekonton/räntefonder om han/hon MÅSTE få ut pengarna inom 5 år.
Om jag ska vara ärlig så hänger jag inte med i ditt resonemang.
Citera
2014-07-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fj6A8io4i23wfjk
Om jag ska vara ärlig så hänger jag inte med i ditt resonemang.
Hedonisten har läst en bok där det förklaras att man bör investera på lång sikt. Han kör med varianter på detta tema i större delen av sina inlägg, med smärre modifikationer.
Citera
2014-07-14, 12:47
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspohub
Investera i att bli riktigt duktig på affiliate-marknadsföring. Köp ett medlemskap här: http://tidyurl.com/0tibeg och se hur pengarna växer. Det är inget av allt annat skit som finns på nätet - det fungerar faktiskt. Så om du vill göra en investering som ger dig pengar lång tid framöver, och har lite tid att sätta dig in i systemet, är det guld värt :-)

Inte för att vara gnällig men du har nu flera inlägg som gör reklam för detta. Dessutom en länk i din sig. Flashbacks Regel 1.01 nedan:

Citat:
1.01. Reklam och annonsering

Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in