2014-07-13, 19:23
Medlem
bandybollens avatar
Hallå!

Jag bor och arbetar för närvarande på Island och är i jakt på svenskt snus eller något likvärdigt alternativ. Snuset som jag hade med mig ifrån Sverige är sedan länge slut, så jag brukar för närvarande det Isländska luktsnuset (neftóbak). Jag fick häromdagen höra av en släkting att det tydligen skulle gå att köpa svenskt snus på svarta marknaden i Reykjavík. Finns det någon här som har ytterligare kunskaper om var jag kan få tag i svenskt snus alt skuggi i Reykjavíkområdet?

Mvh,
Bollen
Citera
2014-07-13, 19:31
Medlem
Beställ från sverige?
Citera
2014-07-13, 19:33
Medlem
Louises avatar
Prova att köpa det online:
http://www.snusdirect.com/sv/

Jag försökte ta reda på om snus alls är lagligt på island men hittar inga bra källor.
Citera
2014-07-13, 19:54
Moderator
Humbugs avatar
Jag snusade neftóbak som vanligt snus när jag var där. Det är lite torrt, men går att fukta en aning och funkar hyfsat som substitut.
Men vill du absolut ha svenskt så är ju det lättaste att beställa som sagts ovan. Finns säkert på svarta marknaden, men det är säkert inte så lätt att hitta utan kontakter.

Men testa random tobaksbutik i stan. Det skadar ju inte att fråga.
Citera
2014-07-13, 19:57
Medlem
Det e inte tillåtet med varken import (ens privat) eller försäljning av snus till Island.
Det är dock inte direkt svårt att hitta där uppe (mindre affärer, folk på krogen, whatever) men man får vara beredd att betala en del för det
Citera
2014-07-13, 22:47
Medlem
Bassplays avatar
Tyvärr narkotikaklassat på Island så det är ganska kört. Be någon polare att skicka lite utan avsändare så kanske det går

Du kommer absolut inte hitta i någon affär så nu kan du slippa skämma ut dig genom att gå runt och fråga om knark på tobaksaffärerna.
Citera
2014-07-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Tyvärr narkotikaklassat på Island så det är ganska kört. Be någon polare att skicka lite utan avsändare så kanske det går

Du kommer absolut inte hitta i någon affär så nu kan du slippa skämma ut dig genom att gå runt och fråga om knark på tobaksaffärerna.

Haha narkotikaklassat är det väl knappast bara för att det är importförbud på det.

"Examples of goods subject to an importation ban:

Narcotics and dangerous drugs
Chewing tobacco and snuff
Uncooked meat products"

enl http://www.kefairport.is/English/Bef...s-Regulations/

Däremot kan du få lite böter om du har med dig för privat bruk, så man brukar smuggla in det i lite olika väskor när man åker dit. Så brukar jag göra. Och oftast skiter de i det i vilket fall. Man skall ha bra otur att åka dit för snus typ :P

Jag köpte det under disk några gånger förra gången jag var där för något år sedan när mitt tog slut.
Senast redigerad av kkristinsson 2014-07-14 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in