2014-07-13, 17:06
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Jag har använt speedypc pro en längre tid och varit nöjd med programet.
Det rensar bra, och datorn blir väldigt mycket snabbare efter en rensning.
Men efter en diskussion på ett annat forum, då detta programet nämndes så menade motparten att sådana här typer av program inte var bra.
Han/hon utvecklade inte det mera, så jag googlade det.
Och hittade en del sidor som menar på att speedypc öppnar upp för trojaner och liknande.
Tex;
http://forums.anvisoft.com/viewtopic-55-4812-0.html

Detta gör mig lite orolig.
Är det någon som vet om det är farligt eller ofarligt.
Jag har ju som sagt använt detta programmet i drygt ett år och inte varit annat än nöjd med det.

Tacksam för alla synpunkter.
Citera
2014-07-13, 18:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warren-chezwick
Jag har använt speedypc pro en längre tid och varit nöjd med programet.
Det rensar bra, och datorn blir väldigt mycket snabbare efter en rensning.
Men efter en diskussion på ett annat forum, då detta programet nämndes så menade motparten att sådana här typer av program inte var bra.
Han/hon utvecklade inte det mera, så jag googlade det.
Och hittade en del sidor som menar på att speedypc öppnar upp för trojaner och liknande.
Tex;
http://forums.anvisoft.com/viewtopic-55-4812-0.html

Detta gör mig lite orolig.
Är det någon som vet om det är farligt eller ofarligt.
Jag har ju som sagt använt detta programmet i drygt ett år och inte varit annat än nöjd med det.

Tacksam för alla synpunkter.

Det finns program som gör samma sak som Speedup p.p gör men helt gratis - och säkrare .
Windows egna diskrensnings verktyg är bra kompletterat med Ccleaner .

Här är lite läsning om programmet - https://www.google.com/search?hl=sv&...ypc+pro+review - de 3 första länkarna är läsvärda .

Om du Googlar lite så kommer du att finna att den typen av program ofta skadar datorn genom att rensa för mycket - förr eller senare - samt att företaget har tveksamt ryckte .

Om du är så nöjd varför tvekar du ?
Citera
2014-07-13, 18:36
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det finns program som gör samma sak som Speedup p.p gör men helt gratis - och säkrare .
Windows egna diskrensnings verktyg är bra kompletterat med Ccleaner .

Här är lite läsning om programmet - https://www.google.com/search?hl=sv&...ypc+pro+review - de 3 första länkarna är läsvärda .

Om du Googlar lite så kommer du att finna att den typen av program ofta skadar datorn genom att rensa för mycket - förr eller senare - samt att företaget har tveksamt ryckte .

Om du är så nöjd varför tvekar du ?

Tack för ditt svar.
Jo, jag tvekar eftersom programmet rensar bra, men att den planterar hål för trojaner gör mig klart rädd.
Så jag tänkte först om det är någon konkurrent som har något liknande program på marknaden som rensar bra, fast utan att göra säkerhetshål för trojaner, så är det klart att föredra.
Jag tänkte bara kolla om det är någon som faktiskt råkat ut för någon trojan i samband med speedy pc.
Citera
2014-07-13, 19:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack för ditt svar.
Jo, jag tvekar eftersom programmet rensar bra, men att den planterar hål för trojaner gör mig klart rädd.
Så jag tänkte först om det är någon konkurrent som har något liknande program på marknaden som rensar bra, fast utan att göra säkerhetshål för trojaner, så är det klart att föredra.
Jag tänkte bara kolla om det är någon som faktiskt råkat ut för någon trojan i samband med speedy pc.

Läs enbart denna info http://malwaretips.com/blogs/speedy-...virus-removal/ - rätt så informativ - stanna vid borttagnings förklarandet .

Det installerar sig på ett sådant sätt att det underlättar för annan framtida eventuell ohyra .

Men det stora problemet är ändå felaktigt utförd register rensning vilket du förr eller senare kommer att få erfara och då måsta register reparera datorn eller ominstallera . Förutom att det kostar förstås .
Citera
2014-07-13, 19:56
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Då avinstallerar jag det.
Tack för dina svar och länkar.
Citera
2014-07-13, 20:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Då avinstallerar jag det.
Tack för dina svar och länkar.

Okej .

Vad ska du ha istället ?
Citera
2014-07-14, 13:11
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Jag tänkte testa ccleaner, eller du har något annat förslag?
Citera
2014-07-14, 13:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag tänkte testa ccleaner, eller du har något annat förslag?

Näe - var bara nyfiken .

Windows egna är bra bl.a för att det kan radera gamla Windows uppdateringar vilket inga andra gör och sen kompletterar man med Ccleaner för lite grundligare rensning . Ccleaner har en del andra bra egenskaper också .

En sak är varje fall säker - man behöver inte betala för att få de uppgifterna utförda för det finns ett överflöd av gratis program för det !
Citera
2014-07-14, 13:53
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Japp, jag kör på det.
Tack igen för dina svar & länkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem