Citat:
Ursprungligen postat av
Millediablo
9 av 10 filmer idag är skräp på riktigt. Kan det vara så att bolagen vinstmaximerar genom att chansa på en "billigare" regissör? Tv-serier känns mer som det nya svarta iaf i Sverige, snart har väl Cmore och viasat inga fler abonnenter som köper film?
I Sverige finns bara 1 aktör (SF) som kör filmer på bio. Nu vet jag inte hur det ser ut utomlands men skulle det vara som i Sverige så är det nog en mörk tid som väntar Hollywood. Inget dåligt som för med sig ngt gott, vi behöver film från andra länder än US of A istf att se Godzilla 10.
Skärp dig för fan.

Filmbranschen går bättre än någonsin tidigare och det görs också fler filmer än någonsin tidigare. Att filmer bara blir "sämre och sämre nu för tiden" är något folk har sagt sedan 1800-talet. I själva verket blir filmer naturligtvis inte sämre, kan på rak arm nämna 20 fanatiska filmer bara från förra året men som vanligt kommer det också ett stort antal mer eller mindre värdelösa Popcorn Flicks. Det här är inget nytt fenomen, det har alltid funnits.
Eftersom människan har en korkad nostalgisk gen i sig får vi dock för oss att saker och ting var bättre förr. Du sitter säkert och tänker att Popcorn Flicksen när du växte upp åtminstone var lite bättre än "det skräp som kommer nu" men jag kan intyga dig att generationen över dig tänkte precis samma sak om filmerna som kom när du växte upp osv....osv...
För att besvara TS fråga så tror jag att det har att göra med att studiorna insett att regissörens roll i de här typerna av filmer är överskattad. Man vill ha en person med bra arbetsmoral som kan följa formalian och vet vad den håller på med som inte kräver allt för mycket betalt. Här passar ex en regissör som regisserat en massa avsnitt av olika Tv-serier bra. När de kommer till de här typerna av filmer så vet man att de inte kommer vinna några Oscars eller ens få särskilt bra kritik så varför kasta pengar i sjön?