2008-06-28, 19:30
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitten_
Hahaha, javisstfan. Till och med jag som bor i Stockholm har hört om honom. Ska fan hänga runt Järntorget nästa gång jag är där bara för att få se han.

Stolt lägger jag upp en bild på våran hjälte som hänger i mitt hood.

Järnnegern till all ära

http://img98.imageshack.us/img98/6527/jrnnegernxu3.jpg
Citera
2008-06-28, 20:48
Medlem
Fanjunkarens avatar
Sjukaste jag sett en lodis göra var i Solna. Sitter i bilen och är påväg hemåt, tittar åt höger och ser en lodis på bänken vid en busshållplats. Säger till polaren något i stil med "kolla pundaren!" varpå lodisen reser på sig, drar ner brallorna och börjar rota i kallingarna med ena handen. Det visar sig att han har skitit på sig och börjar lyfta ur skiten och slänga iväg den på marken bredvid. Jag och polaren bara vrålar och bränner snabbt hem.
Blev ingen middag den kvällen.
Citera
2008-06-28, 21:08
Medlem
Mortal Sins avatar
Jag var och gick med min bror och hans fru från Nya Zealand. vi hade nyss varit på bolaget och bär med 2 kassar var. Vi får syn på en långhårig alkis sittandes mitt på ett torg.
Jag utbrister till Tori "Hey you think that bum would give you a zip of his drink"?
(han drack Sveriges stolthet Marinella)
Innan hon hann svara brister herren "Ni vill bara ha mig för min kropp och den är inte till salu... billigt.

Jag och min äldre bror vek oss av skratt.
Citera
2008-06-28, 23:42
Medlem
Ehilters avatar
var ute en midsommar i örebro och drack lite och det var totalt jävla dött..jag och gänget satt vid en busshållplats och drack bärs när en neger på cykel kom förbi och frågade om vi hade några tomma ölburkar han kunde få och panta...jag va lite halvfull så jag bara skrattade åt honom.. senare fick en kompis reda på han sprang omkring på byggarbetsplatser och irriterade folk..inte så sjukt kanske men men..
Citera
2008-06-29, 02:28
Bannlyst
Här i övik har vi en alkis som heter Bo Lage(r).

Lite små kul, inte konstigt att han vart alkis
Citera
2008-06-29, 03:18
Medlem
cloNes avatar
En lodare vid namnet Alvar Färdig har jag väl sett göra både det ena och det andra. Onanera i en park belägen i centrum är en av dessa sjuka saker.
Citera
2008-06-29, 07:24
Medlem
countingcrowss avatar
För inte alls längesedan då jag och två av mina goda vänner var i Danmark så hände något udda. Vi satt och drack våra öl som vi köpt då plötsligt en hippie/alkis/narkoman kommer fram till oss och talar på svenska, han berättar att han bor i Danmark och att han nu ska ge oss en present då han tycker om svenskar väldigt mycket, i gengäld mot en öl så lovar han som sagt att ge oss en present, sagt o gjort ger vi honom en öl och till oss ger han en stor jävla "pundarkniv", därefter lunkar han vidare med sin nya öl

Det var ett utav de konstigare mötena jag varit med om...
Citera
2008-06-30, 02:37
Medlem
Det finns en alkis på skoghall utanför Karlstad som går under smeknamnet Kapp-Ahl för att han jobbade där innan han startade sin karriär som alkoholist.
På skoghall finns det en fin minigolfbana där det under somrarna spelas turneringar nationella som internationella, minigolf är en sport som kräver koncentration vilket kan bli svårt som det kommer en klapprak snubbe på cykel eller gåendes förbi och skriker och kastar grejer.
Det sjukaste med denna snubben är att han för runt 6 månader sen drog hem 1,8 miljoner på v75an tror jag kan ha varit vilken travskit som helst men han och hans alkoholist polare har det nog gött nu.
Citera
2008-06-30, 03:00
Medlem
Såg en gång en lodare som gick i en park. När han passerar en papperskorg slår han plötsligt till den, precis som att nån lagt sin hand på den, och skriker "BORT MED HÄNDERNA!!" Kom från ingenstans och såg jävligt kul ut.
Citera
2008-07-01, 01:45
Medlem
bridge_mans avatar
jag jobbade på byggfirma en gång i tiden o hade ett jobb på en krog.. vi skulle fixa taket har jag för mig.. hur som helst.. sitter o käkar på restaurangens lastkaj när det helt plötsligt dyker upp en alkiskärring som springer fram till firmabilen, drar ner brallorna och börjar sprutbajsa precis brevid förardörren.. gick in i bilen från passagerar-sidan när det var dags att stämpla ut kan jag lova..

edit: det var f.ö färdigätet för den dagen efter denna incident..
Citera
2008-07-01, 22:20
Medlem
JustPaintIts avatar
Får väll ta och dela med mig av en grej från förra sommaren.

Jag och en polare går förbi "alkis bänken" där de allt som oftast hänger en bunt knarkare och alkolister. Stannar lite kort för att lägga in en prilla då en av dom brister ut o skratt pekar på mig och skriker: snuuuuusarn... hahaha, knarkare! Det som gör saken ännu lite roligare är att han själv tar heroin.
Citera
2008-07-02, 00:24
Medlem
oscarericsons avatar
Drottningtorget, Centrala Göteborg 13.00

Skulle iväg och spela in en film med ett par polare. Vi hade med oss en dyr kamera, och kommer fram till busshållplatsen. Fuck, bussen går om en halvtimma.. segt.

Sätter oss på en bänk, och det kommer fram en lodis till oss.

"- ni har väl inte snott kameran va? öuh.."
"- Nej fan, så klart inte.." svarade vi.
"-okej... amen får man köpa då? hähähä"

vi ignorerade det fulla fanskapet tills han ranglade vidare.

Han går fram till sina pundarkompisar, vilka är en gubbe ~60 bast och 2 st kurder ~20
Kurderna står och jiddrar massa skit, glodde som fan på oss och kameraväskan
Strax drar alkis nr 2 fram en avbitartång, och går fram till en cykel. Vi står och kollar på.
Istället för att klippa låset där bak går han till framhjulet och börjar mecka med lyktan. Han vrider och vänder, samtidigt som han fräser ut att han behöver en ny lampa.. när han väl får bort lampan från fästet, tar han tag i vajern och drar allt han har så att hela cykeln slår i marken med ett duns. Folk stannar upp och kollar, och alkisen som nu märkt vad han gjort ställer sig upp med händerna bakom ryggen, visslar lite avvärjande och steppar runt som om inget hade hänt.. detta gör han i ca 5 minuter.. Sedan är han igång igen.
När han märkt att vajern sitter fast i hjulet får han typ frispel och ställer sig och hoppar på cykeln. Tillslut går hjulet sönder, och han får loss lampan. Han ställer tillbaks cykeln där den stod, lägger lampan i fickan och cyklar därmed iväg. Dock glömmer han sin enorma resväska som han tagit dit. Kurderna tittade på varandra, och smög sig undan diskret med väskan.

Vi stod och asgarvade åt hela processen, det finns fan människor till allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in