2006-04-14, 02:06
Medlem
Johanzzons avatar
för ca 2 år sen skulle ja och en polare ta bussen hem från skolan. och likt någon tidigare beskrev, från hållplatsen som ligger nära systemet står en a-lagare och ska på bussen. precis som samme person tidigare skrev så försökte ja undvika kontakt men det gick ju givetvis inte (de kanske hjälper å glo på dom ). så där fick man sig ett fyllo bredvid sig på bussresen hem. han babbla å babbla å babbla. tillslut frågade han va jag skulle göra idag då. träna fotboll svara jag. då sa han såhär: "fotbollsspelare tjänar bra med pengar har jag hört. vill du gifta dej med min dotter? hon bor hos några fosterföräldrar i motala". ehm, nej tack svara jag samtidigt som jag gick av bussen på första bästa hållplats. jäkla gubbe. fick gå 4 kvarter för att komma hem bara pga honom
Citera
2006-04-17, 14:52
Bannlyst
En gång när jag satt och väntade på bussen i uppehålls rummet på stationen o KD så satt där en alkis, han satt o sov. Men helt plötsligt vaknar han o hänger ut kuken o sprutar ner hela golvet med piss.

På toaletterna på samma station stod en gång 3-4 luffare och buttade och skrek på varandra då ringde vi snuten Dom kom på cirka 30 sekunder o springer in o slår batongen i skallen (!) på 2 av luffarna.

Kom just på en händelse som inte var alltför länge sen. Satt på en bänk i stan och chillade med polarna, Då stannar en buss framför oss och utstapplandes kommer en äcklig pundare. Han går rakt fram till mig och suger tag i min jacka när jag sitter ner, jag och en polare reagerar instinktivt o laddar på pundaren så han lättar från marken och flyger med huvet in i bussen som står framför oss. Polisen kommer fram till oss och säger : Det är bra pöjker så där ska dom fan inte hålla på. Och släpar in den avsvimmade pundaren i polisbilen
Citera
2006-05-10, 18:13
Medlem
Älgbens avatar
I morse vid halvsjutiden när jag var på väg till jobbet mötte jag en representant för a-laget. Detta är inte direkt ovanligt, men det här exemplaret drack öl och borstade tänderna (de som satt kvar) samtidigt.
Citera
2006-05-10, 18:41
Medlem
riegerts avatar
I vintras såg jag en A-lagare ståendes utanför åhlens city i Stockholm ätandes på en bit rökt böckling som en banan i vitt papper, förra sommaren såg jag även ett par gubbar som satt och sög på varsin tub räkost/skinkost.
Citera
2006-05-10, 21:27
Awaiting Email Confirmation
Härlig tråd!!

Har en del sköna minnen själv.
I staden jag bor i nu så under någon av mina första dagar så gick jag förbi en kyrkopark som ligger mitt i centrum och där alkisarna brukar härja.
Plötsligt hör jag ett högt skrik och vänder då självklart mig om och ser 2 alkisar braka samman, de börjar brottas och trillar till marken med en rejäl duns och man hör hur en flaska går sönder i fallet.
Både resar sig upp och börjar veva igen, den ena drar då den avslagna flaskan rätt i bröstet på den andra som sjunker ihoppa.
Trevlig stad...

Förra sommaren gick jag utanför systemet när en alkis på cykel kommer trampandes RIKTIGT fort kryssandes bland allt folk på gågatan.
I änden av den här gågatan så ligger det en trappa på runt 10-15 steg men det hade nog alkisen glömt som får sitt livs flygtur och landar stenhårt på asfalten.
Citera
2006-05-11, 00:16
Bannlyst
Har under en period arbetat med Göteborgs alkisar på ett cafe för missbrukare här i Göteborg. Men tebaxs till 95-97 så fanns det ett Café som hette Musik Café Avenyn om ni gamla göteborgare kommer ihåg det så var det en missbrukare psykisk störd man som kom in och sket på ett ac Café Borden och sedan så skrattar han... Man visste inte om man skulle garva el gråta...
Citera
2006-05-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Har under en period arbetat med Göteborgs alkisar på ett cafe för missbrukare här i Göteborg. Men tebaxs till 95-97 så fanns det ett Café som hette Musik Café Avenyn om ni gamla göteborgare kommer ihåg det så var det en missbrukare psykisk störd man som kom in och sket på ett ac Café Borden och sedan så skrattar han... Man visste inte om man skulle garva el gråta...

Citera
2008-06-28, 15:52
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Sitter utanför McDonalds i Sundbyberg och väntar på att en polare ska beställa sin mat. Plötsligt ser jag en risig karl i 50 års åldern komma raglandes i min riktning. Han har hockeyfrilla, skinnjacka och en hel del kladd runt munnen (tror att det var glass, annars vill jag inte ens tänka på vad fan det kan ha varit).

Han ställer sig en halv meter ifrån mig, presenterar sig som "Tompa-Lasse", gör sig så barsk som möjligt och levererar ett maffigt dilemma. "Ska du ha stryk, ska jag lyfta upp dig eller ska jag ha en öl" frågar han mig. Jag kan knappt hålla mig för skratt, delvis för att han ser ut som fan själv men framför allt för att han luktar som bajamajorna på Hultsfred. "En öl kan du väl få" säger jag till han och pekar mot systembolaget. "Ge mig pengar då" morrar Tompa-Lasse men han ger upp ganska fort och vinglar iväg.
Citera
2008-06-28, 17:53
Medlem
kitten_s avatar
En gammal klassiker i umgängeskretsen, på väg hem från skolan för några år sen. Vi går ner för en ganska brant nerförsbacke när vi hör något bakom oss, då kommer det en lodis susande ner i jääävligt hög hastighet samtidigt som han ropar "HOPPAS BROMSARNA FUNKAR!".
Tilläggas bör att det ligger en väl trafikerad gata precis i slutet av backen.

Sen har man väl sett en och en annan lodare dra ner brallorna och sätta sig och skita mitt på trottoaren.
Citera
2008-06-28, 18:33
Medlem
B0zs avatar
Kommer ihåg när jag var runt 14-15år så av nån anledning började jag och mina polare snacka med några alkisar så vi satt där och snackade. Sen av nån jävla anledning kom civilsnutar och körde bort alkisarna och snackade med oss att vi inte ska vara i närheten av sådana människor och sånt. I vilket fall så när ena alkisen skulle hoppa på cykeln och cykla ner för grusbacken så gör han en TOTALvurpa så jag och alla mina polare gapskrattar.

En annan gång så var den en alkis som mitt i haga i göteborg där det går massa människor helt plötsligt drar ner byxorna verkligen ordagrant sprutlackerar väggen till ett hus sen drar upp byxorna och fortsätter gå som ingenting

Sen har vi ju faktiskt en riktig jävla celebrity i Göteborg. William heter han, även kallad för "Järnnegern" alla som är runt om järntorget har ju sett han. Han kommer alltid fram till folk och säger på GROVgöteborska "Ursäkta majjj du har möjligtvis inte en femma att låna majjj vaa?" om man då ger honom en femma så säger han "Fan du har inte en tia också va?" och har den absolut skönaste gångstilen som man bara kan få fram av påtok förmycket droger mestadels tjack.
Citera
2008-06-28, 18:45
Medlem
För något år sedan såg jag en sliten alkis som försökte panta sina vinflaskor. Han blev rejält förbannad när personalen förklarade att det inte gick.
Citera
2008-06-28, 18:57
Medlem
kitten_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
Sen har vi ju faktiskt en riktig jävla celebrity i Göteborg. William heter han, även kallad för "Järnnegern" alla som är runt om järntorget har ju sett han. Han kommer alltid fram till folk och säger på GROVgöteborska "Ursäkta majjj du har möjligtvis inte en femma att låna majjj vaa?" om man då ger honom en femma så säger han "Fan du har inte en tia också va?" och har den absolut skönaste gångstilen som man bara kan få fram av påtok förmycket droger mestadels tjack.

Hahaha, javisstfan. Till och med jag som bor i Stockholm har hört om honom. Ska fan hänga runt Järntorget nästa gång jag är där bara för att få se han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in