Gick inte basåret på campus vallhallavägen men campus haninge 2013-14. Vi fick ändå en liten mottagning under första dagen och bjöds på lunch och rundtur av den lilla skolan ^^. De jag träffade första dagen och första veckan var de jag umgicks mest med men även andra personer. Det sköna var att man kunde fråga vem som helst i klassen när man undrade något om ens egna kompisar också var förvirrade av några uppgifter.
Det jag gjorde med de jag umgicks med var att varje fredag efter skolan så försökte vi umgås mycket för att verkligen knyta ihop oss. Biljard, studentpubar (skaffa kårmedlemskap
http://ths.kth.se/ så du får mecenatkort med kth loggan ^^) och andra aktiviteter.
Att någon skulle se ner på basåret är inte alls sant. Men man kan känna sig lite vilsen på kth när man sitter och har problem med gymnasiets matematik, men det ska du inte skämmas för. Tänk hur många som faktiskt läst basåret själva som pluggar på kth.
Och plugga ordentligt men njut samtidigt, första 4 veckorna kändes som att man inte skulle förstå hur man skulle hinna allt, men det gör man. Det var väl mest s.k. kontrollskrivningar som kom i början som man blev stressad över. De ger bara extrapoäng till ordinarie tenta.
Allt kommer lösa sig, det kan jag lova