• 1
  • 2
2014-07-11, 22:22
Medlem
Apantis avatar
Hej! denna tråd kommer att bli väldigt skum förmodligen, men låt gå..
Jag vet hur otroligt jävla korkad och dum jag låter nu, men låt gå som sagt...

Jag vill bli beroende av någon drog. Jag är i nuläget i princip alkoholist. Jag dricker kanske en kväll väldigt mycket, för att dagen efter avsky alkohol något fruktansvärt mycket - men en liten tid efter suktar jag efter det igen (helgalkoholist). Jag vill "bli beroende" av något som är mer harmlöst än alkohol. Som jag förstår det så är alkohol rätt fysiskt skadligt för kroppen.

Amfetamin kanske? det är lite liknande sånt jag vill ha, något sniffar i sig så blir allt bra igen.

Heroin annars kanske? Väldigt beroendeframkallande av vad jag har hört - inte särskilt skadligt fysiskt eller psykiskt?!

RC's och liknande vill jag verkligen inte försöka mig på - då jag är hypokondriker och således bryr mig om min kropp (motsägesfullt indeed - (men är du någorlunda tänkande så förstår du nog ungefär hur jag menar/vill säga med denna tråden)

(Med RC-delen menar jag att jag vill droga något man vet skadeverkningar osv på...)
Citera
2014-07-11, 22:29
Medlem
insectqueens avatar
Du kan inte mena allvar...
Citera
2014-07-11, 22:32
Medlem
sven33s avatar
Vissa dagar hatar du alkohol? Låter en inte som en alkoholist över huvud taget, inte ens någon som är i riskzonen.

Intressant sak du tar upp dock, har alltid undrat varför riktiga alkoholister inte går över till droger istället, både behagligare och mindre skadligt. Du borde däremot låta bli eftersom du inte redan är en missbrukare.
Citera
2014-07-11, 22:34
Medlem
Apantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Du kan inte mena allvar...

Jag är helt allvarlig!
Citera
2014-07-11, 22:35
Medlem
Apantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Vissa dagar hatar du alkohol? Låter en inte som en alkoholist över huvud taget, inte ens någon som är i riskzonen.

Intressant sak du tar upp dock, har alltid undrat varför riktiga alkoholister inte går över till droger istället, både behagligare och mindre skadligt. Du borde däremot låta bli eftersom du inte redan är en missbrukare.

Du menar alltså att alkoholister inte kan ha en s.k hatkärlek till alkohol?
Visst är det mindre skadligt, men grejen är kanske den att bryta mönster osv.. Att man just dricker, och droger brukar i regel vara att man skjuter eller snortar, röker..
Citera
2014-07-11, 22:42
Medlem
Skit i centralstimulanter om du inte vill gå runt och darra som ett vrak och ha nervskador för livet inom några år.

Opiater är harmlöst rent fysiskt, annars är väl weed ett bra och milt alternativ?
Citera
2014-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanti
Visst är det mindre skadligt, men grejen är kanske den att bryta mönster osv.. Att man just dricker, och droger brukar i regel vara att man skjuter eller snortar, röker..

tro mig, du vet inte vad du ber om....
att vara tjackis eller horseare är inte kul, sök hjälp istället.
Citera
2014-07-11, 22:45
Medlem
sven33s avatar
Citat:

Hatkärlek har de oftast, kan ha missuppfattat dig men jag tolkade "en liten tid" som om du hatade alkohol (och var nykter) i ett par dagar innan du blev sugen och började dricka igen. I sådana fall låter du inte alls som en alkoholist.
Citera
2014-07-11, 22:47
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Jag är helt allvarlig!

Så du super på helgerna du tycker det är ett problem och istället för att tex sluta med det om det nu är så hemskt är planen att börja ta amfetamin eller heroin?
Du säger att det låter korkat, men dude det är riktig jävla korkat
Citera
2014-07-11, 22:51
Medlem
Apantis avatar
[quote=Steeeff|49545451]Skit i centralstimulanter om du inte vill gå runt och darra som ett vrak och ha nervskador för livet inom några år.

Har tidigare brukat Subutex, och det gillade jag skarpt. Cannabis har jag också brukat fast i väldigt stora mängder och jag försöker hålla mig så långt som möjligt ifrån det - då det kan tära något fruktansvärt på mitt psyke.

Det är just centralstimulanter jag känt mig "sugen på att börja med" då det är något som "känns". Jag tror jag lite vill "träska" ner mig, och då låter centralstimulantia något som kanske skulla passa mig. Hur det blir långsiktigt skiter jag lite i, då jag mest vill förvinna in i något annat än mina nyktra tankar utöver mina jobbiga fyllor. Som hypokondriker blir jag dessutom lite lättad av att bruka något som visar sig inte skada så mycket på kroppen.
Citera
2014-07-11, 22:53
Medlem
Apantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Hatkärlek har de oftast, kan ha missuppfattat dig men jag tolkade "en liten tid" som om du hatade alkohol (och var nykter) i ett par dagar innan du blev sugen och började dricka igen. I sådana fall låter du inte alls som en alkoholist.

Jo, men beroendet märks väl mest då jag hela tiden längtar och tänker på alkohol. Det bästa i mitt liv just nu är när jag vet att jag snart ska få dricka alkohol. Det har blivigt mycket värre med tiden, och jag mår enbart bra då jag är berusad. Jag kanske bara är på god väg att bli alkoholist då? Det är just det att de i min närhet tjatar om vilken vidrig alkoholist jag är, även om jag förnekar det så är det tydligen ett tecken på att man är just alkoholist (beroende öht)
Citera
2014-07-11, 22:56
Medlem
Apantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Så du super på helgerna du tycker det är ett problem och istället för att tex sluta med det om det nu är så hemskt är planen att börja ta amfetamin eller heroin?
Du säger att det låter korkat, men dude det är riktig jävla korkat

Ja, det både låter och ÄR korkat, det vet jag. Anledningen till att jag vill bli beroende av "något mildrare" för kroppen är förmodligen att jag har ett såpass innehållslöst liv att jag verkligen vill fylla det med något. Jag har försökt att skaffa mig ett intresse, ett liv rent ut sagt i så många år nu att jag börjar bli desperat.

Jag kan tänka mig att jag kommer att få mängder med tips på att skaffa mig ett intresse osv, men jag har som sagt försökt så länge att det bara irriterar mig att få höra det egentligen.

Droger förstör en, men det fyller iallafall sin funktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in