Citat:
Ursprungligen postat av
ATG2015
Känns som man hela tiden läser på här på fb hur alla killar hellre drar en runk framför en p-rulle än har sex med en riktig tjej, hur alla trådar startas av tjejer som berättar om hur deras pojkvänner hellre runkar till porr än o har sex med dem.
Det kan ju faktiskt vara så för vissa att det handlar om att man har problem i relationen och eller med sexlivet på något sätt, och därför istället väljer att tillbringa mer tid för sig själv och kanske för stunden dra en runk istället när suget sätter in.
Det behöver ju inte i sig betyda att man faktiskt föredrar att sitta framför en p-rulle och runka istället för att ha sex på riktigt. Det kan ju vara så att vissa av dessa män faktiskt hellre hade velat ha mer sex med flickvännen istället för att bara sitta och runka hela tiden, men pågrund av problemen man har i relationen får då ta till det näst bästa i brist på den riktiga varan.
Då kan man ju kanske tycka då att dessa män borde kommunicera med sina flickvänner för att försöka lösa problemet, istället för att sitta och runka. Och det kan jag väl hålla med om, men det är ju faktiskt inget som säger att det kan vara vissa av dessa män som redan har försökt att prata med flickvännen, men att det kanske inte har gett något resultat och att man inte har lyckats lösa problemet och därför inte har något annat val.
Men ibland kan det också ju bara vara så enkelt att man känner för lite egen tid och inte har lust med sex just då eller att umgås överhuvudtaget. Och det behöver ju fortfarande inte i sig betyda att man föredrar runkandet framför flickvännen, alla kan ju behöva tid för sig själva ibland så att säga och göra saker på egen hand. Jag skulle bli galen om jag var tvungen att tillbringa tid med en flickvän 24/7 om dygnet, ibland behöver alla ett break emellanåt helt enkelt.
Plus att jag kan tycka att runka och att titta på porr kan vara jävligt nice ibland, men det behöver ju som sagt inte betyda att jag faktiskt föredrar runkandet framför flickvännen eller att jag tycker att runka är bättre än att ha sex. Runkandet kan självklart aldrig ersätta känslan att ha sex med någon på riktigt. Jag ser det mest som ett trevligt tidsfördriv att ägna sig åt då och då när man är för sig själv och är lite småsugen.
Sen är det väl en helt annan sak om det går till överdrift och att det hör till vanligheterna att man faktiskt på allvar börjar tillbringa allt mer och mer tid framför datorn och porrsufar, istället för att ägna kvalitetstid åt flickvännen. Då bör man kanske oroa sig.