• 1
  • 2
2014-07-09, 23:54
Medlem
Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande men dejtat många killar och någon enstaka kille har fångat mitt intresse o gjort mig intresserad men oftast blir det inget mer än bara flört pga att de inte känner likadant tillbaka.
De flesta jag träffar känner jag mig osäker på. Jag känner vid första dejten ingen attraktion och wow upplevelse. Tänker inte på honom efteråt och vill inte heller jättegärna träffa honom igen men samtidigt så känner jag heller inte avsmak och att jag absolut inte vill inte träffa honom igen. Att jag alltid blir så osäker tycker jag är jättejobbigt! Detta har lett till att jag tidigare gett killen en till chans, träffats igen, men får fortfarande inga känslor och ger upp. Nu ger jag tillochmed upp efter första dejten för jag är så less på det! Vissa säger att känslor och attraktion kommer med tiden men jag tänker att man borde väl känna någon form av visst intresse efter första träffen?

Har jag helt enkelt bara träffat fel killar eller är det något fel på mig? Finns det någon som är i liknande sits. Hjälp mig!
Citera
2014-07-10, 00:00
Medlem
Lesbisk kanske..?
Citera
2014-07-10, 00:05
Medlem
Jag tror du har för höga förväntningar på första träffen.
Citera
2014-07-10, 00:24
Medlem
Tror det kan vara väldigt olika det där. Både när attraktion och känslor kommer, såväl som om man måste känna något från början eller kan låta det komma med tiden. Helt klart är det ju så att känslor växer och blir starkare med tiden och lika så kan en attraktion till en partner. Men något bör ju kanske finnas där initialt för att man ska vilja/kunna ge det en chans att bli så.

Kan ju tala lite för egen del. Så med ett ex (och den tjej jag haft mitt längsta förhållande med), så träffades vi för det första inte i en dejtsituation utan vid en utgång för den studentförening vi båda varit aktiva inom. Vi fick ganska bra kontakt den kväll, dansade och hade kul, men för min del i alla fall hade jag inte direkt något intresse för henne där och då. Sen blev det att vi höll kontakten lite på facebook och slutligen blev det så att jag följde med henne hem en kväll och spenderade natten. En engångsgrej trodde jag, blev till flera och där någonstans på vägen uppstod en del känslor och större attraktion. En morgon hade vi snacket och blev tillsammans.

Däremot. Numera, när jag är singel igen och ute i dejtingsvängen, så känner jag väl att det måste finnas "något" som klickar redan vid första dejten för att jag ska vilja ta det vidare till en andra. Men det är ju inte så att man får känslor eller behöver känna värsta attraktionen redan där. Visst vill man väl känna någon typ av attraktion, men jag känner väl kanske inte att tjejens utseende är det absoluta avgörandet, utan snarare hennes person och att det där måste klicka på något vis.
Man behöver ju kunna fråga sig själv: Vill jag träffa den här personen igen? Finns det något där som kan vara något att bygga vidare på?
Citera
2014-07-10, 01:49
Medlem
Jag är en sådan som aldrig får känslor på det sättet förrän det är försent. Har varit riktigt förälskad en gång i livet och det är jobbigt som fan. När man faller ja då faller jag verkligen. Du kanske är lika dan eller bara ser fel hos folk (gör kanske jag också i för sig, men faller man så spelar krav ingen roll längre).
Citera
2014-07-10, 08:17
Medlem
bockyboats avatar
Jag tror att du förväntar dig att det ska vara lättare än vad det är att träffa någon som allting klaffar med. Du kanske har hört från andra hur de fungerar? Alla är dock olika - vissa blir kära i var och varannan de träffar och andra extremt sällan.

Jag tillhör själv den sistnämnda kategorin, men det betyder inte på något sätt att jag inte kan få känslor för någon - när jag väl faller för någon, då gör jag det ordentligt.

Mitt råd? Stressa inte upp dig i onödan över detta, för en dag kommer det att kännas rätt.
Citera
2014-07-10, 08:27
Medlem
Kratss avatar
Är likadan själv, fast kille, och mitt tips till dig är att glömma allt vad ett förhållande är och heter.

Sluta ha dumma begär och fokusera på att må bra själv istället! Skaffa nya kompisar och förr eller senare kommer du stöta på en kille du kommer bli intresserad av, som också kommer vara intresserad av dig.
Citera
2014-07-10, 08:45
Medlem
Dags att lära dig själv vem du är och älska dig själv....
Sen du upptäcker nån kille ungefär lika egenskaper som du.

Du kunde inte bli kär för att du vet inte vars ska du börja med.

Dags att gräva i dig genom yoga å prata med vänner om vilka å vem du är

Fråga din mamma ...
Citera
2014-07-10, 08:52
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande men dejtat många killar och någon enstaka kille har fångat mitt intresse o gjort mig intresserad men oftast blir det inget mer än bara flört pga att de inte känner likadant tillbaka.
De flesta jag träffar känner jag mig osäker på. Jag känner vid första dejten ingen attraktion och wow upplevelse. Tänker inte på honom efteråt och vill inte heller jättegärna träffa honom igen men samtidigt så känner jag heller inte avsmak och att jag absolut inte vill inte träffa honom igen. Att jag alltid blir så osäker tycker jag är jättejobbigt! Detta har lett till att jag tidigare gett killen en till chans, träffats igen, men får fortfarande inga känslor och ger upp. Nu ger jag tillochmed upp efter första dejten för jag är så less på det! Vissa säger att känslor och attraktion kommer med tiden men jag tänker att man borde väl känna någon form av visst intresse efter första träffen?

Har jag helt enkelt bara träffat fel killar eller är det något fel på mig? Finns det någon som är i liknande sits. Hjälp mig!

Är precis som dig och förväntar mig att det ska klicka direkt, vägrar ge upp heller på den punkten. Sen är jag rätt säker på att attraktion ska komma direkt! Mitt största problem är att attraktionen finns där men tjejen är för dum/olik mig.
Citera
2014-07-10, 09:02
Medlem
dum/olik längre tid i förhållandet sägs nåt från nån...
Det finns oxå att dum/olik förändras

Nån hatade mig för att jag är den annorlunda. Och vill inte släppa taget
om mig sen 2005
Jag ändrade mig bit varje dag genom bli bra för att jämna ut
med honom. Det funkar bra.
Citera
2014-07-10, 10:34
Medlem
Kratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigelove
Dags att lära dig själv vem du är och älska dig själv....
Sen du upptäcker nån kille ungefär lika egenskaper som du.

Du kunde inte bli kär för att du vet inte vars ska du börja med.

Dags att gräva i dig genom yoga å prata med vänner om vilka å vem du är

Fråga din mamma ...

Eller kör några tunga LSD-trippar!

(nu tror folk att jag är oseriös, men är 100% seriös....)
(folk kommer även tro att meningen ovan är oseriös...)
Citera
2014-07-10, 16:50
Medlem
Okej, ja visst kanske jag har för höga krav på första dejten men visst måste man ändå känna någon slags attraktion efter bara en träff?

Det har hänt ett fåtal gånger att jag blivit förälskad vid första dejten. Det är väl den känslan jag strävar efter antagligen, och när den inte kommer så ger jag upp! Känns onödigt att träffa någon igen om det kändes osäkert vid första dejten redan. Gaaah, blir tokig på detta! När ska jag hitta någon jag kan bli intresserad av..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in