Citat:
Ursprungligen postat av
Torv
Jag har ett tag jobbat på industri och spenderar 7-8 timmar om dagen stående. Mot veckans slut börjar mitt vänstra knäveck att kännas svagt och stelt. Början av dagen är det bättre men mot slutet av dagen så gör det ont att gå.
När jag står med benen lite smått böjt så känns det inte men så fort jag sträcker ut knät fullt stramar/ömmar/en svag känsla uppstår/ ilar och gör nästan ont. Det är mycket besvärligt för kan knappt gå. Det stramar både ner mot vaden (soleus) samt upp mot hamstring ca 5 cm från knävecket längs med hamstring. När jag sätter mig på knä med rumpan mot hälarna gör det riktigt ont mitt inne i knät (knäveck) strålande känsla åt alla håll och då även genom vaden och ut på framsida vad längs med benhinnorna.
Har testat att värma med vetekudde. Massage och att sträcka ut men inget fungerar. Under helgen brukar kännslan försvinna sakta dag för dag och på måndagen är det borta men uppstår framåt onsdag / torsdag eftermiddagarna efter många timmars trampande.
Jag läste lite om bakers cysta och slämmsäcksinflammation men känner att det inte passar in. Är det någon som har upplevt samma problem och vet hur man kan åtgärda?
Om du får ont i knävecket när du sträcker ut benet helt har du exakt samma problem som jag hade för ett par veckor sen. Det du ska göra för att fixa det är att vila, jag gick till läkarn och han sa att jag hade överansträngt benmuskulaturen i sammanband med Knäböj.