Hej.
Det är är något av ett famlande i blindo, men - som vi säkert alla vet så hamnar inte alla jobb på Arbetsförmedlingen - jag vill till Gällivare. Gällivare är nog ungefär paradiset på jorden.
Jag kan Ingenting (jag kan telefonsupport, men klarar det fan inte längre) och dessutom har jag den adderade bördan av att behöva hitta ett jobb åt min sambo - för honom vill jag ta med mej.
Sålunda, råkar någon, mot förmodan, veta av några jobb där uppe som passar någon av dessa personer:
Person 1: Pratar perfekt svenska och engelska, glad, spontan, pratig. Direkt löjligt serviceminded. Hyfsat bra på att uttrycka sej i skrift. Inte helt förtjust i kontorsarbete. Ingen egentlig utbildning att tala om. Kan vara lite väl försiktig med nya arbetsuppgifter då personen är något av en perfektionist. Hög arbetsmoral och bra driv.
Person 2: Pratar tyska och engelska (lär sej svenska, men det går väldigt sakta) Kan fotografera på hög nivå, enklare webdesign, spelar alla instrument jag kan komma på på rak arm, tycker om fysiskt arbete, gillar omväxling, lär sej snabbt och har ingen som helst inneboende osäkerhet inför nya arbetsuppgifter. Hög arbetsmoral och mycket självständig men fungerar i grupp.
Ingen som råkar veta något? Lönen bör vara livsduglig, men behöver inte alls vara några fantasisummor.
Jag inser att det här är lite långsökt, men ni brukar kunna vara hjälpsamma här, så jag chansar