2014-07-08, 18:46
Medlem
Oteknisk tjej önskar hjälp!

Mitt batteri slutade fungera för någon vecka sedan och har nu fått ett nytt. Direkt när jag satte i det så testade jag att sätta på datorn och för första gången funkade det (sen det förra la av), men den stod på 10% och visade inte att den laddades. Efter ett tag gick den ner i procent och nu har den varit avstängd ett tag och när jag testar sätta på igen så sätts den inte på. Är helt förtvivlad då jag verkligen trodde det skulle gå och det bådade gott när den sattes igång från början. Det är inget fel på batterisladden eller så då den lyser som den ska.

Vad är det för fel? Datorn verkar inte kunna ladda när den är avstängd för då slutar en viss knapp att lysa. Vad ska jag göra?
Citera
2014-07-08, 18:51
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Oteknisk tjej önskar hjälp!

Mitt batteri slutade fungera för någon vecka sedan och har nu fått ett nytt. Direkt när jag satte i det så testade jag att sätta på datorn och för första gången funkade det (sen det förra la av), men den stod på 10% och visade inte att den laddades. Efter ett tag gick den ner i procent och nu har den varit avstängd ett tag och när jag testar sätta på igen så sätts den inte på. Är helt förtvivlad då jag verkligen trodde det skulle gå och det bådade gott när den sattes igång från början. Det är inget fel på batterisladden eller så då den lyser som den ska.

Vad är det för fel? Datorn verkar inte kunna ladda när den är avstängd för då slutar en viss knapp att lysa. Vad ska jag göra?

Låter som laddaren gett upp, be nån mäta upp laddaren om den verkligen laddar
Citera
2014-07-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Låter som laddaren gett upp, be nån mäta upp laddaren om den verkligen laddar

Nu blinkar helt plötsligt lampan där batterisladden sitter i datorn?! Fattar inte, laddaren är bara tre månader gammal då den också pajade sist. Men den lyser ju på den där klossen! Så det kan vara fel på sladden redan också?
Citera
2014-07-08, 19:07
Medlem
Kan tillägga att när det gamla batteriet sitter i så varken lysen eller blinkar någon knapp där strömsladden sitter i, men med det nya gör det alltså det.
Citera
2014-07-08, 19:54
Medlem
-defekt-s avatar
Går datorn starta med enbart sladd? kan vara kontakten i datorn för sladden som spökar.
Citera
2014-07-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Går datorn starta med enbart sladd? kan vara kontakten i datorn för sladden som spökar.

Nej, går inte!

Tanken är att köpa en ny dator då den här ändå alltid har varit väldigt dålig. Det jag är mest orolig för är då är att jag förlorar allt jag har på den, bilder och dokument osv, går det att ordna om man skulle lämna in den i framtiden? Kan man få fram sådant ändå och få det sparat på USB eller något?
Citera
2014-07-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Nej, går inte!

Tanken är att köpa en ny dator då den här ändå alltid har varit väldigt dålig. Det jag är mest orolig för är då är att jag förlorar allt jag har på den, bilder och dokument osv, går det att ordna[/b] om man skulle lämna in den i framtiden? Kan man få fram sådant ändå och få det sparat på USB eller något?

Ja, du kan orda det själv

1 Ta ut disken ur laptopen.
2 Sätt disken i en stationär dator (gratis) eller köp en USB till SATA adapter
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...FePNcgodYzwA6A

Om datorn inte är från stenåldern så borde det vara en SATA disk. Många diskar från laptops sitta i en hållare och kan ha en löstagbar kontakt som skyddar de riktiga sata/ide portarna. Ta bort dom så kan du koppla dom som en vanlig disk.
Citera
2014-07-10, 12:05
Medlem
Prata med den du köpte laddaren av och förklara felet.
Citera
2014-10-01, 23:08
Medlem
Du skulle låtit batteriet ladda tills batteriet uppnått full laddning. Ladda inte ur batterier helt, i värsta fall blir det svårt att starta uppladdningen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in