2014-07-09, 13:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I alla andra typer av tjänster så köper du tjänst - inte kropp - du betalar för resultatet, inte för personen i fråga.

Men att köpa sex är att betala för en upplevelse.
Citera
2014-07-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja tänk själv om kvinnor stod i kö för att betala dig för att ha sex med dem. Skulle du inte njuta av sexet för att kvinnan du hade sex med dessutom gav dig pengar? Kan du tänka dig att andra män skulle vara avundsjuka på dig?

Logiken är felfri. Det hela är glasklart faktiskt!
Citera
2014-07-09, 13:39
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
I alla andra typer av tjänster så köper du tjänst - inte kropp - du betalar för resultatet, inte för personen i fråga.

Hmm... räkna gärna upp några tjänster som man köper av någon annan och som den personen utför på något annat sätt än med sin kropp?
Citera
2014-07-09, 13:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Hmm... räkna gärna upp några tjänster som man köper av någon annan och som den personen utför på något annat sätt än med sin kropp?
Vilket inte är vad jag sagt .. du betalar för resultatet inte för den andras kropp.
Citera
2014-07-09, 13:47
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Som du säkert har räknat ut så förstår jag inte bättre för att du upprepar vad du redan sagt.

Man köper lika mycket en tjänst när man köper sex som när man köper massage. Det är resultatet man betalar för, inte personen i fråga.

Det finns säkert någon som tvunget vill ha en specifik dam när han köper sex, precis som att man kan vilja ha en specifik psykolog när man vill gråta ut.

Det finns lika säkert en och annan som köper sex för att man tycker det är roligt att dominera någon, men det går att applicera på alla tjänster, tex kärringen som fått sin soffa uppburen till femte våningen och sen inte kan bestämma sig för i vilket rum den skall stå och kommenderar runt flyttgubbarna.

Det är ingen fundamental skillnad, förutom i ditt huvud.
Citera
2014-07-09, 13:48
Medlem
Citat:
Vilket inte är vad jag sagt .. du betalar för resultatet inte för den andras kropp.

De menar att torsken borde få tillbaka pengarna, om horan inte lyckas få honom att spruta?
Citera
2014-07-09, 13:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Som du säkert har räknat ut så förstår jag inte bättre för att du upprepar vad du redan sagt.

Man köper lika mycket en tjänst när man köper sex som när man köper massage. Det är resultatet man betalar för, inte personen i fråga.

Det finns säkert någon som tvunget vill ha en specifik dam när han köper sex, precis som att man kan vilja ha en specifik psykolog när man vill gråta ut.

Det finns lika säkert en och annan som köper sex för att man tycker det är roligt att dominera någon, men det går att applicera på alla tjänster, tex kärringen som fått sin soffa uppburen till femte våningen och sen inte kan bestämma sig för i vilket rum den skall stå och kommenderar runt flyttgubbarna.

Det är ingen fundamental skillnad, förutom i ditt huvud.
Nej, det gör du inte - då köper du den specifika kroppen och tillträde till den.
Citera
2014-07-09, 13:50
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Och du tror inte att det är "resultatet" en sexköpare vill åt?
Citera
2014-07-09, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
De menar att torsken borde få tillbaka pengarna, om horan inte lyckas få honom att spruta?
Jag menar att om målaren inte kan slutföra så kan han skicka dit en kollega som gör jobbet. Du köper inte målaren - du köper resultatet.
Citera
2014-07-09, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Och du tror inte att det är "resultatet" en sexköpare vill åt?
Nej, jag tror att de väljer prostituerade med lite andra kriterier än så också --- vore det bara resultatet så skulle de runka istället.
Citera
2014-07-09, 13:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, det gör du inte - då köper du den specifika kroppen och tillträde till den.

Citat:
Jag menar att om målaren inte kan slutföra så kan han skicka dit en kollega som gör jobbet. Du köper inte målaren - du köper resultatet.

Jag menar att om sexarbetaren inte kan slutföra så kan hen skicka dit en kollega som gör jobbet. Du köper inte sexarbetaren - du köper resultatet.
Citera
2014-07-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så alla kvinnor som kryddar sitt sexliv genom att sälja sex ibland, är vidriga, bara för att du säger så?
Det är ju inte ens pengarna som är intressanta jämt. Själva iden av total sexuell makt får safterna att flöda såklart.

Som babianen skulle ha sagt:
Sluta att vara så avundsjuk!

Vad menar du man får mer för "total sexuell makt" av att förvandla en sexakt till en transaktion där man själv är "varan"?

Är man kåt som kvinna (eller man) och vill ha total kontroll, så får man ju det bäst via att välja ut en part och/eller själv betala eller övertala. DÄR har du ju hela kontrollen, du kan säga neee, du funkar inte så du kan gå igen om kåtheten försvinner plötsligt etc.
Som betald "vara" så har du ju förhandlat bort denna frihet. Så fattar faktiskt inte hur du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in