Citat:
Ursprungligen postat av
Boarslayer
Har du provat med att formatera om datorn helt samt installerat in fräscha drivrutiner, chipset osv m.m? Testat med äldre drivrutiner till ditt kort?
När du spelar, kör du med Vsync på eller av?
Vad har du för övriga specs i datorn förutom ditt GTX 670?
Som svar på din fråga ang temps så, ja, det kan vara bra att hålla koll på det t.ex via speccy så att det inte blir på tok för varmt i datorn.
Nu är jag ingen expert inom detta område men försöker gärna hjälpa till. Annars lär nog någon expert här på FB komma med bättre tips som kan hjälpa dig.
En omformatering hoppas jag slippa, har uppdaterat Nvidia drivers och tyckte att jag såg en märkbar ökning på 15 FPS(80 - 95) men tänker att det kan bero på annat som temperatur etc.
Vsync vet jag vad det är och brukar ha avslaget, skärmen ligger på 120Hz och när min FPS in-game hamnar under ca. 100 blir det märkbart och jag kan inte prestera som jag vill. Kan ses som petigt förstår jag men skillnaden mellan flytande och småhackigt är viktig för mig, har ju fungerat felfritt i några månader nu.
Specs:
cpu,
mainboard,
memory,
graphics
Albumfunktionen hos imgur verkar inte fungera tyvärr.
Ska se om jag hittar ett bra heat-monitor program, speccy kanske kan fungera.
Jag är osäker på vad det är som inte orkar med, när det är mycket partiklar och händelser på skärmen är det CPU eller Grafikkortet som kämpar?