Citat:
Ursprungligen postat av Big Mama´s gun
du har väl fått en del hyfsade svar-sluta gnälla.starta en gnälltråd i så fall.
att kungens imunitet har sitt ursprung i historiska skäl är väl en orsak god som ngn-vad hade du väntat dig för svar?Du har ju uppenbarligen ingen bättre förklaring,så tacka istället de som kommit med förslag istället för att gnälla så j**la mkt.trodde det här skulle vara en intressant tråd och blev rätt besviken.suck.intressant fråga iallafall,jag tycker jag fått lite klarhet i det idiotiska faktum att kungen har imunitet.
Jag hade förväntat mig en storslagen, trovärdig och rationell förklaring till varför kungen i synnerhet och statschefer i allmänhet måste vara o-åtalbara.
I syfte att pressa fram en sådan (och inget annat) viftade jag snabbt bort ovidkommande sidospår.
Härfrån, samt från andra håll, har jag också fått det hyfsat klarlagt att kungens immunitet har historiska skäl. Det är orsaken - och den är inte det minsta god!
Man kan säga såhär: hade kungen idag INTE haft immunitet så hade ingen kunnat drömma om att införa det.
Därmed kan frågeställningen anses utredd om inga nya fakta tillkommer (tyckanden och åsikter ska vara jävligt bra för att kvalificera som fakta) och tråden bör sakteliga sjunka ned i bottensedimentet längst ned i forumets historik.
Meningar påbörjas med stor bokstav, ett blanksteg placeras efter punkt, komma, frågetecken och utropstecken.