Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-07, 07:20
  #1
Medlem
Enydrions avatar
Ledare i aftonbladet 'Den som är satt i skuld är inte ofri'


http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19182946.ab

En del sossar lär tycka som ovanstående och då är Grekland nära...

'Den som är satt i skuld är inte fri, sa Göran Persson. Inget kunde vara mera fel'

'Vi har haft politiker som varit livrädda för att gå till val på höjda skatter.'


Höjda skatter, hög inflation och låna upp jättemycket pengar utomlands, blir väl som att kissa i byxorna igen...

jag gillade Göran, just för att man kunde lita på honom, han begrep ju också att man var tvungen att hålla tyst om att mona skulle efterträda honom... fast där tycke jag han gjorde fel...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2014-07-07 kl. 07:35.
Citera
2014-07-07, 07:49
  #2
Medlem
BernardLoutres avatar
Eller rösta på F! så lär det gå ännu snabbare.

Ingen som har en länk så man slipper sponsra Svenska Pravda?
Citera
2014-07-07, 08:37
  #3
Medlem
knasen79s avatar
Är man kreditvärdig så ska man investera i landet.
Citera
2014-07-07, 17:46
  #4
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ledare i aftonbladet 'Den som är satt i skuld är inte ofri'


http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19182946.ab

En del sossar lär tycka som ovanstående och då är Grekland nära...

'Den som är satt i skuld är inte fri, sa Göran Persson. Inget kunde vara mera fel'

'Vi har haft politiker som varit livrädda för att gå till val på höjda skatter.'


Höjda skatter, hög inflation och låna upp jättemycket pengar utomlands, blir väl som att kissa i byxorna igen...

jag gillade Göran, just för att man kunde lita på honom, han begrep ju också att man var tvungen att hålla tyst om att mona skulle efterträda honom... fast där tycke jag han gjorde fel...


Löfven tänker nog lika som Persson. De som är värsta problemet är F! näst värsta är V och värre än värst Mp.
Varför tror du Löfven vill spräcka blockpolitiken jo han röda kamrater är alltför vidlyftiga. Han vill ha andra kompisar.
Citera
2014-07-24, 07:12
  #5
Medlem
Pungsvings avatar
Grekland eller Irak. Det är det som valet handlar om. Var trivs du bäst, svenne?
Citera
2014-07-25, 02:13
  #6
Medlem
Tror inte det är något problem för S att samarbeta med mp. Mp är vindflöjlar som
snabbt kan ändra kurs både till höger och vänster.
Att hålla budget brukar alltid sossarna lyckas bra med
Citera
2014-07-25, 07:58
  #7
Medlem
Eoppoyzs avatar
Sossarna är visserligen inkompetenta, men de ligger ändå inte på grekisk nivå. Inget annat europeiskt land ligger så illa till som Grekland.
Citera
2014-07-25, 08:41
  #8
Medlem
Hade Toblemona vunnit vunnit valet 2010, så hade vi redan varit vid Greklands nivå.
Citera
2014-07-25, 09:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsfanatikern
Hade Toblemona vunnit vunnit valet 2010, så hade vi redan varit vid Greklands nivå.
m kommer att åka ner i pissrännan som aldrig förr.
Citera
2014-08-12, 18:42
  #10
Medlem
Eftersom att det är sossarna som har styrt Sverige under nästan hela 1900 talet och vi var världens snabbast växande ekonomi så tvekar jag på att det skulle gå åt skogen med sossarna vid makten efter valet, dock med alliansen 4 år till så går det nog åt pipsvängen, då blir vi nya Grekland eller Rumänien därför att vi redan nu har världens snabbast växande klassklyftor! Vad tycker ni är bäst kära borgarbrackor, snabbt växande ekonomi eller klassklyftor?
Citera
2024-02-06, 17:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ledare i aftonbladet 'Den som är satt i skuld är inte ofri'


http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle19182946.ab

En del sossar lär tycka som ovanstående och då är Grekland nära...

'Den som är satt i skuld är inte fri, sa Göran Persson. Inget kunde vara mera fel'

'Vi har haft politiker som varit livrädda för att gå till val på höjda skatter.'


Höjda skatter, hög inflation och låna upp jättemycket pengar utomlands, blir väl som att kissa i byxorna igen...

jag gillade Göran, just för att man kunde lita på honom, han begrep ju också att man var tvungen att hålla tyst om att mona skulle efterträda honom... fast där tycke jag han gjorde fel...

Grattis Sverige, nu kommer vinsterna!

https://www.svd.se/a/veaXll/minister...-som-sydeuropa

Jag kan tyvärr inte citera något från artikeln, så jag kan bara gissa vad den innehåller och det verkar som Johan Pehrson (L) gått och blivit rasist på äldre dar ... Sjukt.
Citera
2024-02-06, 17:28
  #12
Medlem
S och fittan Damberg arbetar hårt för att det övergripande överskottsmålet på 2 procent av BNP över en konjunkturcykel ska överges samt att den nuvarande statsskuldsnivnån på 30% av BNP kan överges och nu börjar vissa tala för detta även inom regeringen.

Skälet är främst att det finns stora behov inom infrastruktur, energi och företagssatsningar. Man har talat om ett behov av 70´Twh av energi till de nya järn och ståltillverkningsplatserna i norra Sverige vilket kräver flera kärnkraftsverk och nya järnvägar. Detta kräver satsningar på flera hundratals miljarder i en vansinnig politisk satsning om "fossilfri" tillverkning som i grunden är ett politiskt mål, inte en marknadsmässig investering. Alla företag inom denna sektor kräver statliga subsidier och statliga satsningar, m.a.o. ingen privat investerare är så jävla dum att de satsar sina egna pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback