2014-07-06, 21:35
Medlem
Men vet inte hur jag börjar.

Allt började när jag skulle få bort lite damm ut burken. Jag plockade bort båda mina grafikkort efter varandra och blåste ur fläktarna så gott jag kunde (ej med dammsugare). O that's it. Sen satte jag i dem igen och nu står det "no video input". Jag menar hur mycket kan ha hänt bara pga att jag plocka ur dem, blåste och satte i dem försiktigt igen?

Roliga e att inget av grafikkorten ger nån signal. Testade i tvn, fick bild kanske 2 sek och sen står det "ingen signal". vad e de frågan om :s.

Har 2 st AMD kort med en crossfire emellan
Citera
2014-07-06, 23:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske en löjlig fråga, men du har monterat grafikkorten rätt och även nedtryckta ordentligt?
Citera
2014-07-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske en löjlig fråga, men du har monterat grafikkorten rätt och även nedtryckta ordentligt?

Detta. Samt dubbelkolla att du kommit ihåg att ansluta alla strömkontakter igen. Har hänt att jag själv glömt bort det i all hast trots många år av datorbyggande.
Citera
2014-07-06, 23:50
Medlem
teeemers avatar
Mycket möjligt att din dina kort fått sig lite statiskt elektricitet.. :/

Hade du på dig ESD band eller förberett dig något för att inte utsätta datorn för statiskt?
Citera
2014-07-07, 00:05
Medlem
Problemet verkade vara att jag hade satt mina grafikkort i andra portar än vad jag hade gjort förut. Inte trodde jag att det skulle vara nåt problem! Men så var fallet!

Tack för hjälpen i alla fall.

Och ett sådant där ESD-band hade jag inte en tanke på, kanske något att tänka på i framtiden
Citera
2014-07-07, 00:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosoferarn
Problemet verkade vara att jag hade satt mina grafikkort i andra portar än vad jag hade gjort förut. Inte trodde jag att det skulle vara nåt problem! Men så var fallet!

Tack för hjälpen i alla fall.

Och ett sådant där ESD-band hade jag inte en tanke på, kanske något att tänka på i framtiden

Bra att det ordnades sig till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in