Spelar ingen roll vad jag gör. Har massvis av noppror i pannan, inte finnar riktigt för de går inte att klämma, utan bara noppror. Använder sminkborttagning och toner på kvällen avslutat med att jag smörjer in ansiktet med lite mandelolja för återfuktning. Har nyligen börjat med mandeloljan så har inte sett någon vidare effekt av den.
Några tips? Vad kan jag göra? Bra produkter mot detta? Bortsett från god kost, sömn osv.
Jag hade samma problem, men sedan började jag att "peela" pannan mer noggrant och 2 ggr i veckan. Nu är mitt beskymmer med dessa små "knottror" nästan helt borta. Använder Eucerins gröna peeling, sjuuukt bra!
Jag skulle också rekommendera någon sorts peeling, men inte en med för 'grova' korn som kan skada utan en med AHA syra, eller någon med fruktsyra i. Vet att apotekets egen cliniderm har en jättebra som fungerar som peeling och mask i samma. Går på typ 120-150kr men räcker jättelänge.
Jag antar att du menar knottror (det heter f.ö noppor, inte noppror). Det kan bero på svamp i huden. Testa att tvätta pannan med ketokonazol, t ex Fungoral eller Ketokonazol ratio, 2 ggr om dagen.
Jag antar att du menar knottror (det heter f.ö noppor, inte noppror). Det kan bero på svamp i huden. Testa att tvätta pannan med ketokonazol, t ex Fungoral eller Ketokonazol ratio, 2 ggr om dagen.
Har inte råd med något sådant just nu... Fungerar pevaryl?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!