Citat:
Ursprungligen postat av
dumbuk
3) Nej, det kommer inte att bli lönsamt, inte längre..den tiden är förbipasserad. Han kommer få över så stora mängder partier att han till och med kommer gå minus på detta om det inte är något jätte sällsynt och nytt som någon annan inte kommit på och kört ut på nätet.
Just detta. Varje gång man är inne på tex Tradera, Ebay eller tom vissa facebook marknader så kryllar det av folk som försöker sälja varor från Kina. Vissa gör det i smyg, dvs de skriver inte ens att de är ifrån Kina, men har man scannat av DHGate så vet man i runda slängar vilka varor som kommer därifrån.
Jag har själv köpt därifrån och kan ju säga som så här. Vad som ser bra ut på bild, ser inte bra ut i verkligheten. Kvalitén är UNDER all kritik. Jag fick känslan att de bara ville skicka iväg varorna så snabbt som möjligt. Vi pratar skjortor som saknar en knapp, tydliga designmissar, dvdboxar som är väldigt slitna, varor som glöms.
Skulle ni mot förmodan hitta en marknad som inte redan har 10-15 återförsäljare i Sverige så var beredda på att tullen tar en avgift också som tar en del av eran vinstmarginal. Ibland gick paketen igenom men ibland fick man hem en räkning.
Jag hade inte gjort detta. Dropshipping var, som poängterats tidigare, en grej man kunde tjäna lätta pengar på innan, men i en tid där allt fler sitter och googlar hur man tjänar pengar hemifrån och där dropshipping nämns väldigt flitigt, så är marignalerna antingen väldigt låga, eller så kommer man göra en förlust.