2014-07-05, 20:48
Medlem
Tame-Ones avatar
Är jag den enda som stör mig grovt på hur ofta denna spelas? VAD FAN är grejen, liksom? Den spelas ju minst två gånger var femtonde minut, hur fan orkar ni med att ens ha på eran TV?
Citera
2014-07-05, 22:10
Medlem
TripleXLs avatar
Orkar inte ha tv på.
Trycker på mute då den reklamen går.

I ren protest vet jag folk som slänger tomglas och burkar i skogen pga reklamen.
Citera
2014-07-18, 18:18
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Jag fattar inte den biten (ingen annan bit heller för den delen) när "kändis"bloggaren Daniel Paris kommer och ska panta sina burkar och så står det två killar där och håller på och porrar sig.

Är det nån cottaging grej?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cottaging
Citera
2014-07-21, 17:34
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Att man orkar bry sig så mycket att man gråter på FB..
Citera
2020-07-19, 17:59
Medlem
Återupplivar tråden för att jag hade liknande tankar som trådskaparen.

Nu under corona-tider har jag jobbat hemma och haft TVn på som bakgrundsljud och märkt hur ofta denna reklam sänds.

Några afrikaner som sitter i en djungelhydda och spelar bongotrummor samtidigt som apor klättrar i lianer. Är det här satir över hur svenskar ser svarta?

Jag blir helt stum varje gång reklamen sänds.
Citera
2020-07-20, 10:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLACKEDdotcom
Några afrikaner som sitter i en djungelhydda och spelar bongotrummor samtidigt som apor klättrar i lianer. Är det här satir över hur svenskar ser svarta?

Afrikaner i en djungelhydda som spelar bongotrummor och sjunger om att svenskar nu tamejfan måste börja panta mera. Vad är det för konstigt med det? För övrigt är det ingen djungelhydda utan en förort nära dig.
Citera
2020-07-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tame-One
Är jag den enda som stör mig grovt på hur ofta denna spelas? VAD FAN är grejen, liksom? Den spelas ju minst två gånger var femtonde minut, hur fan orkar ni med att ens ha på eran TV?

Hej, har du missat denna från 2014 med grabbarna... De vet du. En motvikt mot dårskap. De vet du, har gett ut massor av bra saker och gör även idag.

Kolla in Pantamera.

https://www.youtube.com/watch?v=rnznbcmR6Z4
Citera
2020-07-20, 14:15
Medlem
Citat:

Jag undrar det också. Reklamen förstärker de fördomar Européer har om färgade. Färgade människor sjunger, dansar och trummar på bongotrummorna. Till och med schimpanserna hälsar på i fönstret ditlockade av sången. Förutom det är reklamen jävligt irriterande med sin "pantamera" refräng.
Citera
2020-07-21, 18:34
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jag undrar det också. Reklamen förstärker de fördomar Européer har om färgade. Färgade människor sjunger, dansar och trummar på bongotrummorna. Till och med schimpanserna hälsar på i fönstret ditlockade av sången. Förutom det är reklamen jävligt irriterande med sin "pantamera" refräng.

Jag tror att reklamen riktar sig till färgade faktiskt. De flesta vita svenskar vet redan att man inte ska kasta sitt skräp på marken och att man ska panta sina flaskor och burkar, något som mörkhyade inte verkar lika införstådda med. Så att ha lite negrer med bongotrummor i reklamen är tänkt att användas för att nå fram lättare till denna målgruppen.
Citera
2020-07-23, 14:16
Medlem
Sqeptisks avatar
Pantreklam? För att öka pantandet av tomglas? Beställare, vem då? Vilket företag är det som tjänar pengar på ett ökat pantande?
Eller är det som vanligt med obegripbar "reklam", det är skattebetalarna som står för notan?
Citera
2020-07-23, 17:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Återupplivar tråden för att jag hade liknande tankar som trådskaparen.

Nu under corona-tider har jag jobbat hemma och haft TVn på som bakgrundsljud och märkt hur ofta denna reklam sänds.

De kanske vill du ska panta dina corona öl flaskor om du sitter hemma och super
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in