Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
Jag måste, ja bara måste skriva av mig. Har varit arbetslös till och från. Fick ett simpelt sommarjobb denna sommar och blir snart arbetslös igen. Har åkt fram och tillbaka på korta anställningar som varar i max 3 månader. Innan jag fick sommarjobbet var jag på arbetsförmedlingen i min medelstora stad och fick lämna in papper. Jag mår dåligt när jag kommer in dit 3-4 gånger i veckan för att lämna in rapport vilka jobb man sökt. När man ser alla jävla somalier överallt i lokalen. Vi pratar om 100 personer minst. In kommer jag en vanlig jävla svensk som kämpar för att betala räkningar och överleva . Jag blir inte förvånad, jag blir galen. Och nu kommer jag åter tillbaka till skiten efter sommarjobbet.
Sitter och tänker på att jag ska tillbaka till ghettot, lokalen där det luktar fan, dom spelar "allah" musik i telefonerna, gapar och skriker. Jag klarar inte av det en gång till, jag gör bara inte det...
Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack!
Men då måste man ta lån som i sin tur kräver "fast" vilket jag inte har.
Mår så jävla dåligt att bli av med en bra lön för att sedan dras med negrer i en äcklig lokal, där kärringen säger vad man ska göra som jag redan vet.
Förra veckan tog allt hopp slut. man ska tillbaka till helvetet. Gick då hem drog två concerta och en massa rödtjut. Man ska alltså tillbaka och bli tvingad att slåss om jobb med negrer. Skicka nyss ett mejl till min handläggare och förklarade att jag klarar inte av att gå in till er och frågade då om jag fick skicka in inyget hemifrån. Jag skrev att jag skämdes att gå dit och klarar inte av folk. Hon bör veta att jag menar somalier eftersom det är ca 98% i den där trånga lokalen.
För mig känns livet skit. Jag bor i ett neger område där alla går hemma på bidrag och för ett jävla liv på natten. Jag vågar knappt skicka ut min flickvän för att handla. Det har faktiskt hänt att dom följt henne och ropat efter henne. Alltid somalier. Jag tål dom inte, ryser i hela kroppen och blir förbannad. Blir varm i hela kroppen.. Skickar alltid med henne pepparspray och går jag ut själv går jag ut med kniv..
Vad gör jag?
Jag hör vad du säger
Det är lätt att skylla på andra, men bit ihop och ta din plats
Folk svarar väldigt impulsivt och oförstående på din trådstart
Men jag förstår, och känn dig fan inte ensam i att vara förvirrad och alienerad
Det är komplicerade tider helt enkelt, utan att vara "rasist"
Har du viljan och drivet att flytta ut på landet så kommer din chans om du är beredd på att ta den
Men invandrarna är verkligen överallt, likadant där jag bor och jag kan relatera till mycket av det du skriver
Att du behöver gå runt med kniv är tyvärr pga både invandrare och infödingar
Vi/ni litar inte på varandra av rimliga skäl
Invandrare har gett oss rimliga anledningar till att förvänta oss knas och vi suger på att hantera det då dom oftast är många och vi får sällan kontakt med varandra och då har vi bara spekulationer
Dom talar helst sitt språk med sitt folk
Och det är i regel hotfullt när dom är grupper och man oftast är själv
Jag skickade en invandrare i backen en gång då han var på min syster
Det är skevt, och man blir påverkad
Inga bra första intryck
"Klipp dig och skaffa dig ett jobb" är en fixad mening som snobbar använder då dom sällan behöver tänka på såna problem som du beskriver
Jag vet att det är ett riktigt problem för dig/er/oss och jag tycker inte det är okej
Och många väljer att inte förstå det då deras liv är så jävla simpelt
Men det är nog inte så illa som du tror heller
Våga lita på dom och låt inte rädslan ta över, för då blir det nog riktiga problem istället