2014-07-10, 12:40
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Ar du svensk och behover ga dar sa har du valdigt mycket storre problem an invandrarna.

Det är ett sätt att uttrycka att pengarna går till invandrare, medans svenskar får lära sig det mesta själva numera.
Om du har förmågan av logiskt tänkande, så kan du reflektera tillbaka.. och se att det inte finns några brister språkmässigt/baskunskaper från generationen födda 1960 och 1970.

Medans "samhällsjukdomar" som ADHD, dyslexi, depression, hyperaktivitet, schizofreni, Aspbergers ökar och alltmera ursäktar bristen på utbildning.
Det är helt uppenbart att allt detta inte bara "ploppade upp" från ingenstans. utan att det däremot råder ett systemfel i det svenska samhället.
Citera
2014-07-10, 13:01
Medlem
BlackJewels avatar
Är systemfelen bottnande i ... vad egentligen?

individerna som inte lyder?

och vad lyder de inte? disordered? så.. var hamnar man att följa det spåret om inte DFSM.
Citera
2014-07-10, 13:16
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Det är ett sätt att uttrycka att pengarna går till invandrare, medans svenskar får lära sig det mesta själva numera.
Om du har förmågan av logiskt tänkande, så kan du reflektera tillbaka.. och se att det inte finns några brister språkmässigt/baskunskaper från generationen födda 1960 och 1970.

Medans "samhällsjukdomar" som ADHD, dyslexi, depression, hyperaktivitet, schizofreni, Aspbergers ökar och alltmera ursäktar bristen på utbildning.
Det är helt uppenbart att allt detta inte bara "ploppade upp" från ingenstans. utan att det däremot råder ett systemfel i det svenska samhället.

Det ar en dalig liknelse och jag haller inte med dig. Jag anser att manga svenskar har en dalig svenska aven de fodda innan 1970.

Vad jag marker i sverige ar en ovilja att hjalpa manniskor fran riktigt utsatta delar av varlden samt att man skyller sin oformaga att skaffa ett arbete pa manniskor utan utbildning och som inte kan ett ord svenska (jag tror att problemet ligger narmare hemmet an sa i dessa fall).

Samtidigt sa vill man att det som studerat lange och arbetar hart ska beskattas hart och aven hardare for att betala for deras egen lathet och/eller ovilja att bidra till samhallet.
Citera
2014-07-10, 13:47
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det ar en dalig liknelse och jag haller inte med dig. Jag anser att manga svenskar har en dalig svenska aven de fodda innan 1970.

Vad jag marker i sverige ar en ovilja att hjalpa manniskor fran riktigt utsatta delar av varlden samt att man skyller sin oformaga att skaffa ett arbete pa manniskor utan utbildning och som inte kan ett ord svenska (jag tror att problemet ligger narmare hemmet an sa i dessa fall).

Samtidigt sa vill man att det som studerat lange och arbetar hart ska beskattas hart och aven hardare for att betala for deras egen lathet och/eller ovilja att bidra till samhallet.
Chomsky?

förespråkar anarki han också, codk.. ur amerikansk kontext, där bl.a fri vapenhandel står inskrivet i amerikask grundlag, dock.. inte i varje stat . så du menar nu att svensk stat men itne svenskt land = Sverige... bör ortsätta sänka skatterna men lika över hela linjen?

dvs dem som har tretton öre efter fasta utigfter bör uppleva om nu inte lyda frie individens längtan efter mer hasch åt folket ?

att krögarna, är nutidens prästerskap??

in your ass.
Citera
2014-07-11, 19:27
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Ja før det finns inga blattar eller niggers utomlands pucko

Och det finns heller inga platser utomlands som saknar blattar och negrer, till vilka man potentiellt kan flytta. Pucko.
Citera
2014-07-11, 21:03
Medlem
Zoomalier e fan värst, men du kan alltid söka lägenhet i en liten ort och söka jobb där borta?
Citera
2014-08-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ta sig ur? Du menar att han ska ta livet av sig för att han inte orkar med borgerlig-sossig jobbpolitik?

Ta sig ur situationen.
Citera
2016-01-25, 17:04
Medlem
"Ta sig ur situationen" är ett patetiskt råd. Lite som att säga detsamma till svältande barn i syrien.
Denna situation ska inte behöva kunna ske i Sverige. Man ska inte behöva ta sig ur ett jävla skit här, så tycker jag.
Om du inte röstat sd sedan iaf 2010 så är denna situation dock ditt eget fel, kom ihåg det.
Jag tycker hursom att du ska begå en terrorhandling. In på expressen o börja meja ner journalisterna där me k-pist. Eller rätt in i riksdagshuset. Slakta alla politikerna.
Du skall inte hata somalierna. Utan de som ligger bakom denna utveckling.
Jobba, spara pengar samt planera din terrorakt i ett par år. Ditt liv kommer dessutom plötsligt kännas meningsfullt.
Märk väl att jag är fullt seriös med det jag skrivit.
Tack för mig!
Citera
2016-02-09, 03:54
Medlem
Saab-Turbos avatar
Nå ts lever du fortfarande eller blev de självmord?
Citera
2019-06-02, 16:04
Bannlyst
Jag är inte ts, funderade dock på att starta egen tråd innan jag såg det fanns flera st..

Alltså, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Mår extremt dåligt på grund av min "boendesituation".
I området och på gatan är det tydligt att man är ensam svensk bland flera hundratals utlänningar.

Jag har ett fast jobb som jag trivs med, tränar och är fysiskt aktiv.
Äter bra och sover bra, inga missbruksproblem eller mobbning/trauma under uppväxten.
Har vänner och familj samt god relation till dessa.

Vet inte hur jag ska hantera detta, men känner att 'det' börjar ta över mig mer och mer, som om jag håller på att bli psykiskt sjuk på riktigt. Har fått rådgivning av att jag borde prata med en psykolog, men känns som att ingen riktigt förstår hur det är.

Mina tankar och mitt inre själsliv kretsar till största del kring den dagliga rapporteringen på flashback, 'invandringen', 'politikers svek', korruption mm, etc, osv. Även om jag tar en längre paus från allt detta, och försöker bara strunta i det, så påminns jag genast när jag går på gatan/tar bussen/tåget eftersom jag är ensam svensk bland hundratals utlänningar. Mår väldigt dåligt och det liksom tränger sig in överallt var jag än befinner mig.

Det enda stället där jag kan andas ut och känna mig psykiskt välmående, allmänt fri och frisk - är utomlands eller djupt långt bort i nån skog i min ensamhet, men då blir jag nästan bara ledsen för att jag måste alltid återvända till skiten.

Antar att jag måste få antidepp-mediciner utskrivna och tuffa på som vanligt tills jag flyttar utomlands? Klarar inte längre av att gå runt och må så här, det är inte invandrarnas fel att det blivit så här, utan politikernas, och de som röstat för det. Tycker det hela är genomtragiskt och ogillar mig själv för jag tenderar att bli enormt hatisk inombords.. Är mellan 20-30. Man.

Tack.
Senast redigerad av blablbblc 2019-06-02 kl. 16:23.
Citera
2019-06-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Jag måste, ja bara måste skriva av mig. Har varit arbetslös till och från. Fick ett simpelt sommarjobb denna sommar och blir snart arbetslös igen. Har åkt fram och tillbaka på korta anställningar som varar i max 3 månader. Innan jag fick sommarjobbet var jag på arbetsförmedlingen i min medelstora stad och fick lämna in papper. Jag mår dåligt när jag kommer in dit 3-4 gånger i veckan för att lämna in rapport vilka jobb man sökt. När man ser alla jävla somalier överallt i lokalen. Vi pratar om 100 personer minst. In kommer jag en vanlig jävla svensk som kämpar för att betala räkningar och överleva . Jag blir inte förvånad, jag blir galen. Och nu kommer jag åter tillbaka till skiten efter sommarjobbet.

Sitter och tänker på att jag ska tillbaka till ghettot, lokalen där det luktar fan, dom spelar "allah" musik i telefonerna, gapar och skriker. Jag klarar inte av det en gång till, jag gör bara inte det...

Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack!
Men då måste man ta lån som i sin tur kräver "fast" vilket jag inte har.
Mår så jävla dåligt att bli av med en bra lön för att sedan dras med negrer i en äcklig lokal, där kärringen säger vad man ska göra som jag redan vet.

Förra veckan tog allt hopp slut. man ska tillbaka till helvetet. Gick då hem drog två concerta och en massa rödtjut. Man ska alltså tillbaka och bli tvingad att slåss om jobb med negrer. Skicka nyss ett mejl till min handläggare och förklarade att jag klarar inte av att gå in till er och frågade då om jag fick skicka in inyget hemifrån. Jag skrev att jag skämdes att gå dit och klarar inte av folk. Hon bör veta att jag menar somalier eftersom det är ca 98% i den där trånga lokalen.

För mig känns livet skit. Jag bor i ett neger område där alla går hemma på bidrag och för ett jävla liv på natten. Jag vågar knappt skicka ut min flickvän för att handla. Det har faktiskt hänt att dom följt henne och ropat efter henne. Alltid somalier. Jag tål dom inte, ryser i hela kroppen och blir förbannad. Blir varm i hela kroppen.. Skickar alltid med henne pepparspray och går jag ut själv går jag ut med kniv..

Vad gör jag?
Jag hör vad du säger

Det är lätt att skylla på andra, men bit ihop och ta din plats

Folk svarar väldigt impulsivt och oförstående på din trådstart

Men jag förstår, och känn dig fan inte ensam i att vara förvirrad och alienerad

Det är komplicerade tider helt enkelt, utan att vara "rasist"

Har du viljan och drivet att flytta ut på landet så kommer din chans om du är beredd på att ta den

Men invandrarna är verkligen överallt, likadant där jag bor och jag kan relatera till mycket av det du skriver

Att du behöver gå runt med kniv är tyvärr pga både invandrare och infödingar

Vi/ni litar inte på varandra av rimliga skäl

Invandrare har gett oss rimliga anledningar till att förvänta oss knas och vi suger på att hantera det då dom oftast är många och vi får sällan kontakt med varandra och då har vi bara spekulationer

Dom talar helst sitt språk med sitt folk

Och det är i regel hotfullt när dom är grupper och man oftast är själv

Jag skickade en invandrare i backen en gång då han var på min syster

Det är skevt, och man blir påverkad

Inga bra första intryck

"Klipp dig och skaffa dig ett jobb" är en fixad mening som snobbar använder då dom sällan behöver tänka på såna problem som du beskriver

Jag vet att det är ett riktigt problem för dig/er/oss och jag tycker inte det är okej

Och många väljer att inte förstå det då deras liv är så jävla simpelt

Men det är nog inte så illa som du tror heller

Våga lita på dom och låt inte rädslan ta över, för då blir det nog riktiga problem istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in