2014-07-05, 18:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
De var kanske trötta på tiggeriet? Låter inte som Limhamn i västra malmö.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/tigg...kadare-ingrep/

Citat:
LIMHAMN. En rumänsk tiggare i 25-årsåldern misshandlades med en kasse fylld med ölburkar inför ett stort antal passiva vittnen. Den oprovocerade attacken inträffade vid ettiden på fredagseftermiddagen.

Citat:
Innan R. V, och hans kompis hunnit fram för att avstyra misshandeln hann angriparen, en äldre man, svinga kassen tre gånger rakt i ansiktet på den sittande mannen. – Den tredje gången han svingade kassen sprack den och fem, sex ölburkar föll ner på gatan och sprack, berättar R. V.

– Det var fullt med människor runt omkring, men ingen gjorde eller sade någonting för att stoppa misshandeln.

Låter helt otroligt.

Citat:
R. V. hotad av den äldre mannen.– Han sade: Är du maffia, eller? Och så hotade han att skjuta mig. Han gjorde en rörelse som om han hade ett vapen i fickan.

Den unge rumänen blev så skrämd av attacken att han skakade och började gråta.

Puttenutte då, snacka om offerkofta. Tänk om ölen gått åt skogen.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-07-05 kl. 18:37.
Citera
2014-07-05, 19:12
Bannlyst
Ge på dom där satans tiggarna få som vågar göra vad dom verkligen vill, jag brukar be dom hålla käften så tuff är jag!
Citera
2014-07-05, 19:19
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Sydsvenskan eller Asylsvensan är ju inget direkt sanningsvittne. Tiggaren ska ha försökt att sätta krokben för gamlingen, som ska vara 69 år f.ö. som då snubblade till, varvid tiggaren fick en törn av ölen i systempåsen. Den "hjältemodige" R.V. blev oförskämd och skrek och gapade så folk skakade på huvudet. gamlingen gick hem, men bilden i tidningen visar ett hus långt, långt från R. F. Berghs plats. Inte mycket som dtämmer i den artikeln.

Undrar vem den "gode" R. V. är och vilka avsikter han har.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-07-05 kl. 19:41.
Citera
2014-07-05, 19:36
Medlem
Så den unge(?) zigenaren fick en påse med ölburkar svingade i ansiktet 3 gånger så hårt att påsen till slut sprack. Och zigenaren blev så skrämd att han skakade? Inte skadad utan bara skrämd???

För fan sydsvenskan, läs era artiklar innan ni publicerar skräpet!

Här är "hjälten" (vänsterpartist från Lund såklart):
https://www.facebook.com/rouzbeh.valizadeh
Citera
2014-07-05, 19:50
Medlem
Layss avatar
Att detta händer i Limhamn är lite intressant. Delen av Malmö där damerna går och handlar i päls. Ett av de få ställe jag personligen känner mig relativt "trygg" i Malmö. Har de tröttnat där ute på att ha tiggare i sin idyll? Hur mycket ökar SD i denna annars rätt starka (M) del?

F.ö. spyr jag lite på att man skryter på facebook om vilken hjälte man varit...
Citera
2014-07-05, 20:04
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enochfemtio2
Så den unge(?) zigenaren fick en påse med ölburkar svingade i ansiktet 3 gånger så hårt att påsen till slut sprack. Och zigenaren blev så skrämd att han skakade? Inte skadad utan bara skrämd???

För fan sydsvenskan, läs era artiklar innan ni publicerar skräpet!

Här är "hjälten" (vänsterpartist från Lund såklart):
https://www.facebook.com/rouzbeh.valizadeh

Dagen till ära byter han profilbild för första gången sedan oktober 2013. Tragiskt, men ett säkert sätt att få uppmärksamhet sådana här småsaker. Folk misshandlas ju varje dag, året runt.
Citera
2014-07-05, 20:08
Medlem
Layss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Dagen till ära byter han profilbild för första gången sedan oktober 2013. Tragiskt, men ett säkert sätt att få uppmärksamhet sådana här småsaker. Folk misshandlas ju varje dag, året runt.

Många bonuspoäng på Möllan ikväll...

(Ja, jag har fördomar)
Citera
2014-07-05, 20:09
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner

Dessutom följer han SeanBanan på fejjan, inga vuxenpoäng i min bok.
Citera
2014-07-05, 21:37
Medlem
Att inte en enda ingrep indikerar tydligt att Malmös västra delar är start SD-fäste. Raisterna vill inte ha insyn, men om det blir en grupp på Facebook mot övervåldet där komemr det säkert masspor med aktivister. Då får vamigt folk se på plats vad det är för ställe. Mannen som ingrep och räddade den utsatte tiggaren visade stort mod när han agerade trots det dina folkets ogillande, verkar det som.
Citera
2014-07-05, 21:55
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Sydsvenskan eller Asylsvensan är ju inget direkt sanningsvittne. Tiggaren ska ha försökt att sätta krokben för gamlingen, som ska vara 69 år f.ö. som då snubblade till, varvid tiggaren fick en törn av ölen i systempåsen. Den "hjältemodige" R.V. blev oförskämd och skrek och gapade så folk skakade på huvudet. gamlingen gick hem, men bilden i tidningen visar ett hus långt, långt från R. F. Berghs plats. Inte mycket som dtämmer i den artikeln.

Undrar vem den "gode" R. V. är och vilka avsikter han har.

Det som irriterar mig mest är att gubben inte tänker taktiskt, och faller handlöst i backen, vrider sig i smärtor- och tydligt påvisar att tiggaren fällde honom och skrattade åt den stackars pensionären!!

DET hade blivit jobbigt för PK-media, istället serveras det snyfthistoria på ett silverfat!! Tänk taktiskt för h-e!!
Citera
2014-07-05, 22:15
Medlem
TeEsErs avatar
För er som inte känner till Limhamn så är det en stadsdel i västra Malmö. Det finns visserligen rätt många fina villor och höginkomsttagare men även stora områden med lägenhetshus, både hyres och bostadsrätter, i princip allt är byggt på femtiotalet och arkitekturen är därefter. Det är alltså ingen malmöitisk version av Öfre Östermalm.

Det finns rätt många äldre som bott länge i sina lägenheter och det finns en icke föraktfull andel äldre arbetargubbar med alkoholproblem. Fråga valfri malmöpolis så vittnar de om att Limhamn är relativt lugn men det finns en hel del att göra även där.

Jag jobbar relativt ofta i Limhamn och det sitter sedan i våras 4-6 tiggare längs Linnegatan (huvudgatan) varje dag. Det är en sträcka på cirka 500 m.

/T
Citera
2014-07-05, 22:38
Medlem
.-.-.s avatar
Expressen har idag haft tre artiklar om tiggarattacker, det är väldigt lägligt just nu i dessa tider när Sverige svämmas över av tiggare, dom vill få oss att tycka synd om alla dessa och att vi ska hjälpa och skänka pengar istället för att vilja få dom väck från vårt land, vi ska se det som en ära att dom väljer Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in