2014-07-05, 10:06
Medlem
Hejsan! har tänkt att installera win 8.1 på datorn har win 7 nu men vill spara mina "iso" filer,filmer har 2st 500gb hårddiskar och ena är det windows på och andra sparar jag saker på kan jag då koppla ur den hårddisken som jag sparat saker på och sedan efter att jag installerat om datorn så kan jag koppla in hårddisken igen och komma åt mina saker?

Och vet att det funkar på Windows 7 men är osäker på om det funkar på Win 8.1..
Citera
2014-07-05, 10:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det finns ett verktyg på Microsofts hemsida som talar om datorn har stöd för Windows 8/8.1

Du finner även detta verktyg under tråden om Windows 8/8.1
Citera
2014-07-05, 10:15
Medlem
Nope Ts du kan inte använda din andra hårdisk igen om du kopplar ur den ur datorn och installerar win 8/8.1.
Det är en sak som Microsoft adderat för att mins apiratkopieringen av bla bla bla bla bla....

Ont:
Bara göra som vanligt. Du har samma miljö som i windows 7 under MetroUI:t.
Citera
2014-07-05, 10:17
Medlem
Det har den oxå , men vill veta om jag kan sätta i hddn å sen komma åt mina filer osv ? om jag pluggar ut den under installationen.
Citera
2014-07-05, 10:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Det har den oxå , men vill veta om jag kan sätta i hddn å sen komma åt mina filer osv ? om jag pluggar ut den under installationen.

Ja, det ska inte vara några problem. Se till bara att du avmonterar rätt HDD bara.
Citera
2014-07-05, 10:36
Medlem
Tack för jag vet att det funkade på win 7 men visste bara inte om det funkade på win 8,8.1
Citera
2014-07-05, 10:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Tack för jag vet att det funkade på win 7 men visste bara inte om det funkade på win 8,8.1

Har du bara tagit bort SATA/strömkabeln på din sekundära hårddisk så är det inga problem att installerar Windows 8 på din primära hårddisk.

Då kan du inte misslyckas eller att något blir överskrivet eller raderat. Har du dessutom kontrollerat så datorn har all stöd för Windows 8 så är det bara att köra igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in