Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-09, 20:48
  #37
Medlem
snabelts avatar
Håll dig borta från gängområden och slummkvarter.
Citera
2018-10-13, 15:13
  #38
Medlem
Troubleholders avatar
Promenerade i Jamaica queens sent på natten vid alla "projekten" utan problem. Visst, lite udda känsla men inga andra bekymmer. Var även i ett otrevligare område i New Jersey mitt i natten o där hände inget förutom snubbar som rökte på vid den lokala bensinmacken kl 03 på morgonen. Se inte rädd ut och gå inte runt med turistkartan i högsta hugg så är du nog trygg. Kanske inte heller kände mig så rädd då jag växte upp i en förort så man är van.
Citera
2018-10-13, 20:51
  #39
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Du pratar om människor med kött och blod.


Med..? Alltså inte människor av kött och blod..? Menar du de har kött å blo' kring sig, som t.ex. i the trunk?

Själv har jag rest en hel del även i skapligt slagna storstäder, mött åtskilliga sympatiska snubbar av alla kulörer och genders och vet, att det handlar inte om hudfärg, utan om socio-ekonomisk tillhörighet och om klass-tillhörighet och om kriminalitet.

Men vi svenskar är ju skönt likställt "klass-befriade", så det går säkert i bad areas fucka up duktigt, för klass-lösa, thugs-romantiserande svenska turister.
Citera
2018-10-14, 00:16
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Med..? Alltså inte människor av kött och blod..? Menar du de har kött å blo' kring sig, som t.ex. i the trunk?

Själv har jag rest en hel del även i skapligt slagna storstäder, mött åtskilliga sympatiska snubbar av alla kulörer och genders och vet, att det handlar inte om hudfärg, utan om socio-ekonomisk tillhörighet och om klass-tillhörighet och om kriminalitet.

Men vi svenskar är ju skönt likställt "klass-befriade", så det går säkert i bad areas fucka up duktigt, för klass-lösa, thugs-romantiserande svenska turister.

Word! Det vore fantastiskt om man kunde släppa av någon riktig svensk PK-hen i något Detroit- eller Chicago Southside-ghetto en lördagsnatt. Jag skulle personligen kunna tänka mig att sponsra en sådan resa.
Citera
2018-10-14, 12:58
  #41
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Med..? Alltså inte människor av kött och blod..? Menar du de har kött å blo' kring sig, som t.ex. i the trunk?

Själv har jag rest en hel del även i skapligt slagna storstäder, mött åtskilliga sympatiska snubbar av alla kulörer och genders och vet, att det handlar inte om hudfärg, utan om socio-ekonomisk tillhörighet och om klass-tillhörighet och om kriminalitet.

Men vi svenskar är ju skönt likställt "klass-befriade", så det går säkert i bad areas fucka up duktigt, för klass-lösa, thugs-romantiserande svenska turister.

Där håller jag med dig. I storstäder måste man veta vad man gör. Att vara naiv är farligt.
Jag gick ung och dum vilse, ensam på natten, i Memphis en gång. Vilade mig på ett natthak där dom övriga gästerna, svarta och påtagligt påtända, verkade - en aning förvånade, för att uttrycka det milt. Det hände ingenting, men när jag kom ut stannade en polisbil och frågade vad i helvete jag hade där att göra.
Sedan var dom hyggliga nog att köra mig till säkrare kvarter.
Citera
2018-10-14, 17:00
  #42
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Word! Det vore fantastiskt om man kunde släppa av någon riktig svensk PK-hen i något Detroit- eller Chicago Southside-ghetto en lördagsnatt. Jag skulle personligen kunna tänka mig att sponsra en sådan resa.

Lars Lindström, Anders Lindberg och Kakan Hermansson i Detroit efter midnatt. Jodå kan nog vara med och bidra till den insamlingen
Citera
2018-12-31, 09:59
  #43
Medlem
Skattebrotts avatar
I stora städer kan allt hända. Men det är lätt att se om ett område är ghetto så att man kan hålla sig borta. Folk åker buss, fördriver tiden genom att bara sitta i en billig plaststol på trottoaren, överviktiga vuxna cyklar, folk lånar med sig kundvagnen från butiken och ställer den sedan utanför hyresrätten eller trailerparken. Håll dig bara borta från sånt så är du väldigt säker i USA. Det finns inga muslimgäng och polisen samt väktare har kontrollen, till skillnad från i EU. Är vita i majoritet (och de inte har samma klädstil som Eminem) så är området säkert.
Citera
2019-01-01, 04:23
  #44
Medlem
XX-Ambars avatar
Blev tvungen att spendera en natt på Best western airport hotel...placerat i Inglewood vilket ligger nära LAX. Tog en buss ner till venice beach och började kröka kopiöst. Sen tog jag en buss som jag trodde skulle ta mig till hotellet. Efter en halvtimme insåg jag att jag hamnat snett. Frågade busschaffisen om läget oxh han svarade "you are way off dude". Men envis som jag är klev jag av och började traska. Klockan var runt 16.00. Inga incidenterproblem, förutom en neger i 30 års åldern som undrade om jag kunde ge honom pengar. Jag svarade honom att jag var "short too" försökte snabbt trixa psykologiskt och fråga honom var man bäst kan växla pesos mot dollar. Efter det blev det en jävla promenad, rökandes switch&sweets mot hotellet. Jag är en envis jävel, men inte Carl Braunish.
Citera
2019-01-01, 04:25
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelt
Håll dig borta från gängområden och slummkvarter.

Ja, det gäller ju i alla länder i hela världen för sin egna trygghet.
Citera
2019-01-01, 17:26
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Word! Det vore fantastiskt om man kunde släppa av någon riktig svensk PK-hen i något Detroit- eller Chicago Southside-ghetto en lördagsnatt. Jag skulle personligen kunna tänka mig att sponsra en sådan resa.

Ja och klarar de sig en enda gång då vet vi att området är 100% säkert och allt är överdrivet!
Citera
2019-01-01, 17:29
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Med..? Alltså inte människor av kött och blod..? Menar du de har kött å blo' kring sig, som t.ex. i the trunk?

Själv har jag rest en hel del även i skapligt slagna storstäder, mött åtskilliga sympatiska snubbar av alla kulörer och genders och vet, att det handlar inte om hudfärg, utan om socio-ekonomisk tillhörighet och om klass-tillhörighet och om kriminalitet.

Men vi svenskar är ju skönt likställt "klass-befriade", så det går säkert i bad areas fucka up duktigt, för klass-lösa, thugs-romantiserande svenska turister.

Även om du träffat "åtskilliga" så säger det inte så mycket. Blir man rånmördad 1 gång av 100 så är det ju rätt dåliga odds eller hur?
Citera
2019-01-01, 19:25
  #48
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelt
Håll dig borta från gängområden och slummkvarter.

Stämmer inte alls. De svarta i USA tycker att det är skitroligt när vita Européer vandrar in i deras område mitt i natten. Stämningen kan bli hysteriskt rolig.
Folk tror att du blir rånad direkt, men så är det naturligtvis inte.

Svarta amerikaner är goa gubbar.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2404381

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback