2014-07-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Jag pratar om Sverige. Tar vi andra länder så kan jag ta upp andra exempel. Sen, varför har kvinnor aldrig någonsin gjort uppror mot män? Manliga slavar gör uppror hela tiden oavsett deras odds att lyckas! http://en.wikipedia.org/wiki/Slave_rebellion

Jag pratar om feminismen.

Gissningsvis hänger det på den fysiska styrkan. En manlig slav kanske hinner slå ihjäl åtminstone halva sin ägares hushåll innan han själv blir dödad och en slavarmé kan stå upp emot en vanlig, en kvinnlig har tur om hon hinner slå ihjäl en antagligen. Kvinnor har inte haft så mycket att vinna på att göra uppror på manligt vis, däremot finns det en hel del kvinnor genom historien som hittat andra vägar att bli fria, stå upp mot eller ta makten etc.

(Men vad i helvete! En mygga tyckte just att den kunde sätta sig i lugn och ro och suga i sig av mitt blod från MIN NÄSA, det var det fräckaste och jag blev nästan korsögd på kuppen! Nej nu jävlar är det KRIG!!1 )
Citera
2014-07-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopiesnoop3
jo men d e ju också en sak som kvinna att peka sin egna dåliga självkänsla på d avvikande - å du skulle stå fö en jämställdorganisation ja fö vilka då kvinnorna?

Nej, min självkänsla vare sig stiger eller sjunker pga ditt avvikande tangentbord.

Citat:
börja prata om den "förtiden" nä d va materiarkatet som styrde vare 7000 år sen "å kommer ni ihåg dom fornstora dagarna?"

Alltså, du får verkligen sluta chatta med andra när du skriver inlägg till mig. Det du skriver har ju noll att göra med vad jag har skrivit.

Citat:
jo d e fömodligen nån fruediansk sanning i att ja vill ha sex me min mamma genom att prata me dej, du visste att "rökningen" i usa startade me att suffrageterna blev betalda av en psykolog som va släkting med frued på uppdrag ac cigarettlobbyn att få "tabun" att kvinnor att börja röka va - fantastiska saker ni gjort feminister! http://vimeo.com/67977038 börjar vid 10:10

Vill du ha sex med din mamma genom att prata med mig? Hur fan ska det gå till? Äsch förresten, jag är tacksam om jag slipper höra något om det.

Jaha, Freud, rökningen i USA och betalda suffragetter. Jag tror inte att jag har någon kommentar här, faktiskt.

Citat:
jo och din organisation ä framkanten fö anti-sex me men närmare nämnt som anti-sex sekreteriatet i boken 1984, ni kommer att fortplanta er på statens uppmaning som också va skapade av Rockefeller http://www.youtube.com/watch?v=zCpjmvaIgNA&feature=kp fattar ni inte att ni e planerade

Nej, jag var inte planerad, jag kom som en glad överraskning till mor och far.

Citat:
bara fö att du inte kan föstå varfö du ha så dåli självkänsla å skäms fö din kropp nä en man vill slicka de

what. WHAT?! Skärp dig, upp med själen ur rännstenen och händerna utanför täcket!
Citera
2014-07-05, 22:21
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag pratar om feminismen.

Gissningsvis hänger det på den fysiska styrkan. En manlig slav kanske hinner slå ihjäl åtminstone halva sin ägares hushåll innan han själv blir dödad och en slavarmé kan stå upp emot en vanlig, en kvinnlig har tur om hon hinner slå ihjäl en antagligen. Kvinnor har inte haft så mycket att vinna på att göra uppror på manligt vis, däremot finns det en hel del kvinnor genom historien som hittat andra vägar att bli fria, stå upp mot eller ta makten etc.

(Men vad i helvete! En mygga tyckte just att den kunde sätta sig i lugn och ro och suga i sig av mitt blod från MIN NÄSA, det var det fräckaste och jag blev nästan korsögd på kuppen! Nej nu jävlar är det KRIG!!1 )

Sluta klanka ner på dig själv, klart du skulle kunna gå apeshit och slå dig fri du också.
Fixa bara lite vapen innan, nåt vasst som du sätter fast på en pinne eller nåt..

Eller så är det så att du är så jävla privilegierad att du säkert sitter och fiser till en kopp kaffe nu, och tycker att skaffa vapen är ett helt befängt förslag . Håll hårt i ditt kaffe nu. Denna överklassdryck gjort på de bästa bönerna som blivit varsamt handplockade av piskade små arbetare.

Fan vad vi har det bra i Sverige pojkar och flickor. Ville bara säga det. Props till mina förhens.
Citera
2014-07-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Sluta klanka ner på dig själv, klart du skulle kunna gå apeshit och slå dig fri du också.
Fixa bara lite vapen innan, nåt vasst som du sätter fast på en pinne eller nåt..

Eller så är det så att du är så jävla privilegierad att du säkert sitter och fiser till en kopp kaffe nu, och tycker att skaffa vapen är ett helt befängt förslag . Håll hårt i ditt kaffe nu. Denna överklassdryck gjort på de bästa bönerna som blivit varsamt handplockade av piskade små arbetare.

Fan vad vi har det bra i Sverige pojkar och flickor. Ville bara säga det. Props till mina förhens.

Jag är kvinna så jag vet ju var köksknivarna bor.

Du gör mig kaffesugen! Är det piskade små MANLIGA arbetare, tro?

Ja, vi har det oförskämt bra. Önskar att fler kunde uppskatta det, faktiskt.
Citera
2014-07-05, 22:40
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag är kvinna så jag vet ju var köksknivarna bor.

Du gör mig kaffesugen! Är det piskade små MANLIGA arbetare, tro?

Ja, vi har det oförskämt bra. Önskar att fler kunde uppskatta det, faktiskt.

Jag tror det är jämställt
Citera
2014-07-06, 09:51
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men för sjutton gubbar olf! Hur kan du sitta och påstå att feminism i sin helhet är konformistisk?.. ahh vad trött jag blir.

Pussy riot? – konformistiska?
Femen – konformistiska?
F! – konformistiska?

"Konformism är rättning efter omgivningens normer och regler och svårigheten att hävda en avvikande åsikt"

wikipedia.

Dessa skulle jag utan tvekan säga är högst konformistiska till sin natur då de bygger på att det finns ett etablissemang någonstans som klappar händerna och ger godkännande.
Det finns ju ett jättestort etablissemang i västvärlden som inte bara hyllar utan tom stöttar Pussy Riots och Femens små upptåg i Ryssland, så det är knappast att de står helt ensamma mot en övermakt.

F! är ju typexempel på kulturetablissemangets gulltanter som favoriseras och inte alls granskas så hårt trots att deras partiprogram är helt vansinnigt för varje vuxen människa.
Dessa ovan nämnda "rebeller" siktar bara på godkända mål som bara är lite lagom kontroversiella utan alltför stora negativa konsekvenser.

Ett typexempel på rebellisk akt vore att göra aktioner mot moskeer som i dagsläget utan tvekan symboliserar kvinnligt förtryck mycket mer än vad en rysk ortodox kyrka gör, men då finns ju risken att bli sedda som "islamofober" och förlora kulturetablissemangets gillande. Plus att muslimerna verkligen kan hämnas på allvar till skillnad från kristna som i regel fördömer akten utan riktiga repressalier.

Något sådant vågar de naturligtvis inte göra, utan siktar mot mer godkända mål vilket knappast är att vara sanna "rebeller".
Senast redigerad av Virre217 2014-07-06 kl. 09:59.
Citera
2014-07-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Dessa skulle jag utan tvekan säga är högst konformistiska till sin natur då de bygger på att det finns ett etablissemang någonstans som klappar händerna och ger godkännande.
Det finns ju ett jättestort etablissemang i västvärlden som inte bara hyllar utan tom stöttar Pussy Riots och Femens små upptåg i Ryssland, så det är knappast att de står helt ensamma mot en övermakt.

F! är ju typexempel på kulturetablissemangets gulltanter som favoriseras och inte alls granskas så hårt trots att deras partiprogram är helt vansinnigt för varje vuxen människa.
Dessa ovan nämnda "rebeller" siktar bara på godkända mål som bara är lite lagom kontroversiella utan alltför stora negativa konsekvenser.

Ett typexempel på rebellisk akt vore att göra aktioner mot moskeer som i dagsläget utan tvekan symboliserar kvinnligt förtryck mycket mer än vad en rysk ortodox kyrka gör, men då finns ju risken att bli sedda som "islamofober" och förlora kulturetablissemangets gillande. Plus att muslimerna verkligen kan hämnas på allvar till skillnad från kristna som i regel fördömer akten utan riktiga repressalier.

Något sådant vågar de naturligtvis inte göra, utan siktar mot mer godkända mål vilket knappast är att vara sanna "rebeller".

ja visst med det resonemanget så är ju extrem vänstern i Sverige konformistiska eftersom de har hela Kina som klappar händerna åt sig.

Och att angripa just moskéer vore också väldigt konformistiskt eftersom du har en våg av islamofobi som drar över västvärlden.

Ska man således vara äkta rebelliskt och okonformistisk så måste man hitta på något som ingen i hela världen håller med om eller gillar.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-07-06 kl. 10:53.
Citera
2014-07-06, 11:05
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217

Nu har ju Femen faktiskt gjort en aktion i Stockholms moské, så där är du ute och cyklar.

http://www.expressen.se/nyheter/femen-lag-bakom-toplessaktion-i-moske/
Citera
2014-07-06, 12:17
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ja visst med det resonemanget så är ju extrem vänstern i Sverige konformistiska eftersom de har hela Kina som klappar händerna åt sig.

Och att angripa just moskéer vore också väldigt konformistiskt eftersom du har en våg av islamofobi som drar över västvärlden.
.

Kina är knappast vänster i någon större bemärkelse, och även när så var fallet var kinesisk kommunism klart annorlunda Sveriges vänster men det är OT.

Sedan vad man i dagsläget kallar "Islamofobi" är i regel ett skällsord på personer som uttrycker legitim skepsis mot Islams påverkan på samhällen, och inte har någon koppling till vad man vanligtvis kallar fobi dvs irrationell rädsla.

I stort sett så har muslimer en rätt priviligerad position i etablissemanget, och all form av "Islamfobi" kommer från krafter underifrån som motarbetas av etablissemang och media.

En svensk feminist är en person som skriver ilskna debattartiklar över att styrelserummen skall kvoteras till kvinnor pga "maktstrukturer" som håller kvinnor borta, helt till trots att mycket forskning visar på att underrepresentationen beror på att kvinnor prioriterar familj framför karriär.

En svensk feminist skulle aldrig däremot engagera sig nämnvärt i att bekämpa reella partriarkala strukturer hos nyanlända där kvinnor gifts bort mot sin vilja, eller kastas från balkonger ifall de träffat fel killar.

Det senare vore betydligt mer kontroversiellt och modigt än det förra, och därför ser man inte mycket av det.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nu har ju Femen faktiskt gjort en aktion i Stockholms moské, så där är du ute och cyklar.

http://www.expressen.se/nyheter/femen-lag-bakom-toplessaktion-i-moske/

Det där var betydligt lite mer intressant, undrar hur kulturetablissemang som annars jublar över Femens aktioner skall ställa sig till det? Sedan kan man också fråga sig hur förankrad aktionen var i rörelsen, eller mer individuell inititativ.

Ser dock att majoriteten av kvinnorna hade band från mellanöstern där de faktiskt har lite mer koll på hur kvinnoförtrycket går till i praktiken så där får de lite kredd av mig iaf.
Att det däremot inte tas emot med lika öppna armar från välmående Svenska Schyman-feminister är jag däremot övertygad om...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in