2014-07-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag tycker ändå att svaren är intressanta, visst är frågeställningen korkad men inte onödig.
Vad är vitsen? Är det bättre att vara rebellisk än konformistisk? Jag tror inte att det är det.

Håller med. Man måste nog se till meningen med att man är rebellisk eller konformistisk och framför allt vad resultatet blir. Och det är ju här hela frågan blir lite för vid för att att man egentligen ska kunna säga något klart. Eftersom man har så många olika åsikter om vad ett bra respektive dåligt resultat är.

Att vara konformistisk så att man ät totalt stagnerad låter ju varken roligt för dagen eller vettigt i längden men å andra sidan så är arbetsamhet och trohet och pålitlighet något som många uppskattar.

Är man rebellisk om man är otrogen varje vecka till exempel? Det är ju något som de flesta skulle se som negativt åtminstone hos sin egen partner men även en partner som sårar ens släktingar eller vänner gillar man ju inte heller. Och om ingen la två strån i kors för att försöka få parförhållanden att fungera så skulle det vara väldigt rebelliskt. Är det bra för barn att föräldrarna är helt rebelliska på så sätt? De flesta tror jag skulle säga nej där.
Citera
2014-07-05, 18:38
Medlem
[quote=ScottWalter|49471100]
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

En gång i tiden var inte nazismen en liten rörelse på samma sätt som feminism som politiska rörelser är väldigt små i vissa länder idag. Så? Kan vi vara överens om att konformism och okonformism är flytande och rörliga fenomen och att en individ oavsett kön kan hysa bägge?

ex. är det jag som är rebellen på detta forum och du som är konformisten. Ute i verkligheten är det jag som är konformisten och Per Ström rebellen, (för jag tror inte du knallar runt och säger du är antifeminist.)

Och nej inget socker för fasen!! en rykande het dubbel espresso eller vanligt kaffe med mjölk så har du en lugn och snäll feminist, socker i och jag blir rabiat.

Fast jag tillskriver mig inte någon grupp alls, antifeminism är inte en grupp utan bara att jag ställer mig kritiskt till feminism. Det är knappast konformistiskt och jag vill heller inte kalla mig rebellisk. Jag bara är, vilket fack folk vill placera mig i lämnar jag till andra.

Men visst, på den här forumdelen är det nog något fler som är av samma åsikter som jag själv så du får vara rebell här, det unnar jag dig.

Du dricker kaffe som en mästare, du måste vara både assmart och förmodligen bäst då du dricker kaffe som mig.
Citera
2014-07-05, 18:49
Medlem
[quote=oLf|49471227]
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Fast jag tillskriver mig inte någon grupp alls, antifeminism är inte en grupp utan bara att jag ställer mig kritiskt till feminism. Det är knappast konformistiskt och jag vill heller inte kalla mig rebellisk. Jag bara är, vilket fack folk vill placera mig i lämnar jag till andra.

Men visst, på den här forumdelen är det nog något fler som är av samma åsikter som jag själv så du får vara rebell här, det unnar jag dig.

Du dricker kaffe som en mästare, du måste vara både assmart och förmodligen bäst då du dricker kaffe som mig.

Gott så...nu kan jag ju inte fortsätta och fråga vad du ställer dig så kritisk emot, då vi hamnar off topic, men lär jag ju bli varse.

jepp hur man inmundigar kaffet säger allt, val av bönor likaså...
Citera
2014-07-05, 18:53
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja visst var det kul ha, ha, ha
Och NEJ det är jag som lägger min klitta i mannens hand eller min egen för den delen eftersom många män inte vet hur man skall ta (hand) om den.
Det vet i alla fall den mannen jag valt
ne d va d inte du lägger inte alls din klitoris i handen på en man din dåliga självkänsla gör att du inte vill ha din fitta masserad av en man
Citat:
Mannen har nästan enbart distans till sig själv och ser allt utifrån sig själv och den formen av så kallad manlig självdistans passar inte mig.
Jag har min egen distans.
REBELLENS!!!!!!! =
jag menar att kvinnor inte skrattar åt kiss o bajshumor
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
därför behöver man egentligen aldrig tänka på hur man ska tilltala kvinnor åsiktsmässigtl, man kan föra en direkt kvinnofientlig politik, du måste bara vinna så har du dom på din sida tills du inte längre ses som vinnaren.
eller en icke kvinnofientlig politik
Senast redigerad av snoopiesnoop3 2014-07-05 kl. 19:01.
Citera
2014-07-05, 19:09
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
kan det möjligen har varit så att kvinnor genom historien haft huvudansvaret för ett gäng barn?
Ni vet de där små rätt hjälplösa individerna som tultar runt i blöjor, behöver massor med tid och omsorg av en vuxen människa för att överleva och slippa bli hemlösa svältande ungar?
d här e en "myt" barn leker hellre me andra barn än sina föräldrar förutom då d barn som gillar att ligga på kammarn och suga bröst i 5 års åldern å uppåt(ja ha sett detta på discovry channel)
Citat:
Har man det ansvaret som vuxen 24/7 så har man inte riktigt tid till att vara ute och göra revolt, man tar heller inte risken att offra livhanken eftersom ens "livhank" inte längre är ens egen enbart.
nä man väljer ju inte sina öden heller, jag skulle kunna säja att slaven i egyptien va den mest "rebelliska" personen fö den va ödmjuk emot sina mästare
om folk inte skulle va så korkade å offra sina liv fö politiska ideologier så skulle ovanstående problem aldri uppstå

Citat:
Detta betyder inte att du inte har massor med kvinnor som genom historien varit motståndare till div. förtryck.
nä precis
Citat:
Du har kvinnor inom alla rörelser som existerat.
ja precis bakom varje stark man står en kvinna
Citat:
Du har också en egen rörelse för specifikt kvinnor som just protesterat mot dumheten att enkom kvinnor ska ha huvudansvaret för barn som är både mäns och kvinnors ansvar. Den rörelsen är stark idag, har ni noterat det? vad beror det på tror ni? att kvinnor är mindre rebelliska? Mindre intelligenta?, mindre kreativa, mindre...allt-vad-ni-nu -hittar-på-på FB.
jo ja menar ju d

Citat:
Tröttsamt är det med jeppar som inte kan tänka.
å va gullit du ha kommit på ett eget ord
Citera
2014-07-05, 19:14
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, det är ju feminismen ett tydligt bevis på. Eller vänta nu...:evilgrin39
om d "handlar" om d tusentals år som "materiarkatet" styrt och som "dom" ska ta tibaka nu så ha du rätt

Citat:
För övrigt tycker jag att vart och vartannat inlägg här inne handlar om hur OERHÖRT UPPRÖRANDE det är att kvinnor gör som de vill istället för som (den aktuella) mannen vill att hon eller alla kvinnor ska göra.
å kul nån som fösöke va roli me "så dä säje du ba fö att du själv e man"

Citat:
Ser dessutom ofta en längtan hos män här efter mer disciplin och regler att följa, hårdare styrning från samhällets sida etc för att hjälpa män som idag irrar runt alldeles vilsna i tillvaron eftersom ingen säger åt dem vad de ska göra, som man gjorde förr.
ta d lugnt NWO society me utgångsföbud å microship i armen e redan hä

Citat:
Det kan nog vara som vanligt, tror jag, nämligen individuellt hur rebellisk man är.
kan du inte säja att d e individuellt också

Citat:
"rebellisk" står för att vara emot rådande ordning, vara trotsig och motsträvig typ. Begreppet associeras ofta till våldsamt motstånd, men stämmer faktiskt inte. Även Gandhi var rebellisk i sitt motstånd.
jo men d ingick våld i hans teori

Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Hur mycket offrar kvinnorna för feminismen? Inte så värst mycket.

Att de inte är så värst rebelliska är kvinnors största styrka.
dom ligger inte me män
d e ingen styrka
Senast redigerad av snoopiesnoop3 2014-07-05 kl. 19:19.
Citera
2014-07-05, 19:24
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det som slog mig först är "De galna mödrarna" i Argentina som under årtionde protesterat mot makten. De tanterna leker man inte med. Inte heller Ulrike Meinhof och Gudrun Enssling var några små prinsessor. Florence Nightingale moderniserade ju sjukvården och var rebell där.
jo d gå fömodligen att hitta vandrande pinnar i en hektar stor djungel också wats ur point

Citat:
Men naturligtvis finns det massor av kvinnor som är och har varit rebelliska. Vissa beskrivs i historien andra får vi aldrig någon kännedom av eftersom historieböckerna skrivits av män.
ja d e fömodligen media d e fel på, d e bara d att i vardagen e kvinnor lama också

Citat:
I nutid kryllar det ju av rebelliska kvinnor.
ja dom som "vågar" slicka fitta ist fö kuk men dom e inte så intressanta
Citera
2014-07-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopiesnoop3
om d "handlar" om d tusentals år som "materiarkatet" styrt och som "dom" ska ta tibaka nu så ha du rätt

Det är något fel på ditt tangentbord, det verkar inte registrera alla tryckningar så det fattas en hel hög bokstäver i ditt inlägg.

Jag har rätt i vilket fall som helst.

Citat:
å kul nån som fösöke va roli me "så dä säje du ba fö att du själv e man"

Vem chattar du med mitt i ett inlägg till mig? Mamma?

Citat:
ta d lugnt NWO society me utgångsföbud å microship i armen e redan hä

Hä på dig själv, du.

Citat:
kan du inte säja att d e individuellt också

Försök hänga med lite bättre - jag har redan sagt det.
Citera
2014-07-05, 20:24
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det är något fel på ditt tangentbord, det verkar inte registrera alla tryckningar så det fattas en hel hög bokstäver i ditt inlägg.
jo men d e ju också en sak som kvinna att peka sin egna dåliga självkänsla på d avvikande - å du skulle stå fö en jämställdorganisation ja fö vilka då kvinnorna?

Citat:
Jag har rätt i vilket fall som helst.
börja prata om den "förtiden" nä d va materiarkatet som styrde vare 7000 år sen "å kommer ni ihåg dom fornstora dagarna?"

Citat:
Vem chattar du med mitt i ett inlägg till mig? Mamma?
jo d e fömodligen nån fruediansk sanning i att ja vill ha sex me min mamma genom att prata me dej, du visste att "rökningen" i usa startade me att suffrageterna blev betalda av en psykolog som va släkting med frued på uppdrag ac cigarettlobbyn att få "tabun" att kvinnor att börja röka va - fantastiska saker ni gjort feminister! http://vimeo.com/67977038 börjar vid 10:10

Citat:
Hä på dig själv, du.
jo och din organisation ä framkanten fö anti-sex me men närmare nämnt som anti-sex sekreteriatet i boken 1984, ni kommer att fortplanta er på statens uppmaning som också va skapade av Rockefeller http://www.youtube.com/watch?v=zCpjmvaIgNA&feature=kp fattar ni inte att ni e planerade

bara fö att du inte kan föstå varfö du ha så dåli självkänsla å skäms fö din kropp nä en man vill slicka de
Senast redigerad av snoopiesnoop3 2014-07-05 kl. 20:31.
Citera
2014-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopiesnoop3
ne d va d inte du lägger inte alls din klitoris i handen på en man din dåliga självkänsla gör att du inte vill ha din fitta masserad av en man
jag menar att kvinnor inte skrattar åt kiss o bajshumor
eller en icke kvinnofientlig politik

Ja men om man tittar på historien sa har det noll betydelse vilka åsikter du har, kvinnorna går till den grupp som för tillfället har konsensus och är populär.
Citera
2014-07-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ja men om man tittar på historien sa har det noll betydelse vilka åsikter du har, kvinnorna går till den grupp som för tillfället har konsensus och är populär.

Det är väl inte mer konstigt att kvinnor har en populär åsikt än att män har en populär åsikt. Ändras något så ändras åsikterna också. Eller menar du att kvinnor egentligen inte tycker något, de tycker bara som populära män tycker för att de är utan tänkande?
Citera
2014-07-05, 20:50
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
Citat:
d spelar ingen roll fö manliga orgasmer genererar barn, "ägg"kläcknings"maskinerna" e inte här än gumman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in