2014-07-04, 18:04
Medlem
Nr jag frsker kpa logic i appstore s kommer det upp en ruta som sger "Your payment method was declined ", ngon som haft samma problem? och isf hur fixade ni det?

Tack!
Citera
2014-07-04, 18:08
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Beskriv lite mer vad/hur du har gjort. S vi fr lite mer att g p...

Har sjlv aldrig haft problem med Appstore, betalar med E-kort via Swedbank.
Citera
2014-07-04, 18:11
Medlem
Skaffade macbooken fr tv dagar sen... kan INGENTING. Jag gick in p appstore fr att handla logic, fyller i mitt kortnummer, adress och all info helt korrekt och det som hnder efter att jag konfirmerar r "Your payment method was declined". Jag har pengar p kortet, testat ett annat som ven det har pengar men det fungerar inte.
Citera
2014-07-04, 18:38
Medlem
Se till att du har verified by visa / mastercards motsvarighet, samt att du handlar i rtt land, du kan inte handla frn tex amerikanska affren med svenskt betalkort
Citera
2014-07-04, 21:32
Medlem
systems avatar
I frrgr fick jag liknande. Sklart stod det p svenska, och kanske hade de uppdaterat ngra villkor, eller s hade ngon tidigare betalning skitit sig (ytterst sllsynt, men det hnder). Hursomhelst var jag tvungen att fylla i sm delar av mina kontouppgifter igen.

Om det str p engelska.. ja, d vet jag inte.
Citera
2014-07-04, 23:28
Medlem
Fleptuts avatar
Fr du anvnda kortet fr internetkp? Fr du handla med kortet i det land som tjnsten bankfrs i?

/Flep
Citera
2014-07-05, 00:22
Medlem
"Your payment method was declined"

Ditt kort accepteras inte eller fungerar inte.
Nr du anslutar till kort till ditt Apple ID s grs en transaktion p 1,98 kr fr att kontrollera om kortet fungerar. Ser du ingen sdan transaktion s r det ngot som r fel.

T ex:

Ditt kort fr inte anvndas fr internetkp
Ditt kort r inte tilltet hos Apple
Du har inga pengar
Ditt kort r lst
Ditt kort r utlndskt
Du handlar i fel lands App Store.
Svenskt bankkort = du mste handla i svenskt App store.
Citera
2014-07-06, 09:55
Medlem
tzjs avatar
Kprd - Mac: Brbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem