Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Jag tror jag börjar greppa dig nu TS - du lever i villfarelsen att inget har med Islam o Koranen att göra!! enligt dig o ditt förstånd så ser det ut som följer; könsstympning - har inget med Islam o koranen att göra, inte heller spöstraff, stening till döds, självmordsbombare, giftermål med 9:åriga flickor, lemlästning, hustrumisshandel osv - inget har med Islam o Koranen att göra. Har jag tolkat dig rätt?
Problemet här är att du TS tror att muslimer är mera feministiska än Svenskar! Flytta till Saudiarabien TS så får jag se hur långt du står dig.

Du debatterar ju som en barnunge, och saknar uppenbarligen kunskaper om koranläran, islam. Könsstympning är förbjudet. Stening till döds är förbjudet men uppmuntras i Bibeln, kan det vara intressant?
Lemlästning (??!!), osäker på sammanhanget, är sannerligen förbjudet.
Hustrumisshandel är förbjudet, men du tänker kanske på en tillrättavisande klapp som aldrig får vidröra ansiktet? Självmordsbombning existerar öht inte inom den islamska läran. Att döda och väpnat våld är däremot förbjudet och nämns enbart i stycken om förföljelserna i bl.a. Medina när muslimerna beviljades rätten att
försvara sig, men med uppmaningen att inte ta ett liv om denne bad om nåd, om förlåtelse (Det är ur dessa stycken islamhatarnas favoritcitat "Kill them wherever ye find them" härrör).
Angående barnäktenskap så är det inte alls tillåtet, notera även att varken Aishas namn eller ålder nämns i koranen, enbart i haditerna. Jag säger inte att det inte finns sanning i haditerna men muslimer ska alltid utgå från koranen först, haditer sen. Haditerna är eftertolkade, koranen är Allahs ord.
Men visst, kanske är det oklokt att yrka på att muslimer är mer feministiska än svenskar. Däremot är islam definitivt förenligtmed jämställdhet. Att anta att muslimer inte kan vara feminister är att anta att svenskar inte kan det, för att somliga inte är det.
Saudiarabien är en diktatur med en påhittad tron för att bevara makten, jag skulle inte ta deras wahhabitiska "tolkning" för sanning.