2014-07-12, 16:59
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tack för ordet, gode herre. Tyvärr är det effektlöst mot SD:s stormtrupper här.

Islam är jämställt, i och med att kvinnor och män har olika rättigheter och skyldigheter. Läser man här på forumet får man snabbt intrycket, om man är obildad, att islam innebär kvinnoförtryck, tvångsäktenskap, våldtäkter osv, men i verkligheten är detta förbjudna övergrepp.

Enl. islam är det som exempel haram (ni islamofober, eller *islamologer* som det istället innebär här, kan ju studera begreppet och vad det betyder) att öht gifta sig med en ovillig kvinna, om äktenskapet inte är ömsesidigt.

Att tvångsäktenskap förekommer beror på kulturella familjetraditioner, där man helst vill gifta bort sina döttrar så snabbt och effektivt som möjligt. Likaså hedersrelaterade brott, könsstympning mm.

Vi har till och med särskilda undantagsregler avsedda att juridiskt förenkla möjligheten att skilja sig om mannen missköter sig och vållar kvinnan psykisk/fysisk skada. Salafister, wahhabiter och låtsasteokratier som Iran och Saudiarabien använder egna, utbrutna seder som man medvetet ansluter till den islamska läran för att bevara ordningen i samhället.

Med de argumenten vill tokarna ha bort islam, muslimerna...

Och dessvärre har du rätt, att det är denna bild av islam som de antiislamska sällskapen vill förmedla, och medvetet förmedlar även om sanningen inte är allt för främmande för dem. Det har nämligen aldrig handlat om kvinnorättsaktivism, jämställdhet eller andra orättvisor. Det handlar enbart om politik, ett krig mot islam, mot muslimer, som ur minnet förts dagligen sedan 2001.

Även om det kan skilja sig bland individerna i dessa sällskap, organisationer, partier så är den slutgiltiga avsikten att det ska ge effekt i ländernas förhållande till den muslimska världen. Avsikten är gynnsam för helt andra politiska ändamål än att rädda människor ur klorna på salafister tusentals mil bort. Detta problem berör dem inte det minsta, egentligen.

De som jobbar flitigt "på golvet" vet för det mesta inte om det, är inte i stånd att skilja på sanning och lögn. Vissa gör det, men har redan sin egen bild av islam att de helt enkelt inte bryr sig om de säger något osant så länge det ger resultat.

Hatet mot islam må vara den största hjärntvätten i modern tid. Feminister lockas av unga SD:are i framfarten som vill bekämpa kvinnoförtryck... jovisst, inte sällan genom att förbjuda kvinnans rätt att bära slöja. Det går inte att resonera med dessa människor, bär en kvinna slöja frivilligt är hon ändå förtryckt för att hon valt det.

I andra fall handlar det bara om kulturrasism, blotta åsynen av en slöja får det att klia i knogen. Det här är den manliga feminismen, 2014!

Men, gode herre, här finns även en lärdom för oss. Vi måste ha förtroende för människan i samhället. Stormtrupperna här säger säkert saker som många delvis instämmer med, men generellt är människan tolerant. Här på forumet samlas alla rabiata islamofober, jag tror nästan att alla islamofober och SD:are har ett konto här, vissa mer aktiva än andra. I samhället går diskussionerna lite annorlunda.

Fortfarande med skäl till oro, olyckligt nog.
Vad spelar det för roll om koranen förespråkar jämställdhet, om det i praktiken inte efterlevs av muslimer?
Citera
2014-07-12, 22:11
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du tror på något underligt sätt att bara för att de är muslimer så måste de dela din tolkning av islam, men jag visade att det finns många olika tolkningar av islam och dessutom vilken "vikt" olika länder lägger vid religion när det handlar om att bygga upp et land, elelr bara bevare ett land.

Citat:
Nej, det har inget att göra med eventuell inriktning. Det har däremot allt att göra med personlighet. Det är alltså personen själv som väljer hur den ska förstå och tillgodogöra, ev tillämpa en viss information.

Orsaken till varför människor beter sig som de gör beror inte på vad de läst eller inte läst, utan det beror på vilken personlighet de har.

Vart vill du komma ditt resonemang ovan? Finns det ngn poäng?

Du hävdar alltså att det enbart är muslimers personlighet som avgör hur de kommer att tolka koranen, ideologin Islam osv o hur de kommer att handla o bete sig. Förstår du inte att en ideologi som Islam sätter sin prägel mycket starkt på troende, praktiserande muslimer?

Visst inverkar personlighet men inte i den utsträckning som du vill göra gällande här i tråden.
Citera
2014-07-12, 22:36
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Du debatterar ju som en barnunge, och saknar uppenbarligen kunskaper om koranläran, islam. Könsstympning är förbjudet. Stening till döds är förbjudet men uppmuntras i Bibeln, kan det vara intressant? Lemlästning (??!!), osäker på sammanhanget, är sannerligen förbjudet.

Hustrumisshandel är förbjudet, men du tänker kanske på en tillrättavisande klapp som aldrig får vidröra ansiktet? Självmordsbombning existerar öht inte inom den islamska läran. Att döda och väpnat våld är däremot förbjudet.
Angående barnäktenskap så är det inte alls tillåtet
Men visst, kanske är det oklokt att yrka på att muslimer är mer feministiska än svenskar. Däremot är islam definitivt förenligtmed jämställdhet. Att anta att muslimer inte kan vara feminister är att anta att svenskar inte kan det, för att somliga inte är det.

Kul att du vill utmana mig i kunskap om Koranen o Islam - jag vet en del o konstaterar även just nu att du däremot inte verkar va riktigt den korankännare som du utger dig för att va.

Barnäktenskap såväl som polygami kan aldrig förbjudas enligt Islams ideologi! Muhammed gifte sig med en liten flicka som va 6 år o hade samlag med henne när hon va 9 år, detta är normerande för muslimer o som du vet så ska Muhammed va varje muslims förebild. Därför är du inte trovärdig när du säger att barnäktenskap inte har stöd i den muslimska tron.
Barnäktenskap grundat i Islams ideologi;
“It describes girls as reaching puberty at nine, making them fit for marriage, makes the father sole guardian of his children at two and condones a husband's right to insist on sexual intercourse with his wife whenever he wishes.The legislation is referred to as the Ja'afari Law, named after the sixth Shi'ite imam Ja'afar al-Sadiq, who founded his own school of jurisprudence.” https://news.yahoo.com/iraqi-women-protest-against-proposed-islamic-law-iraq-180932752.html
Barnäktenskap”Narrated Hisham’s father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ‘Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old” Sahih Bukhari, Book 58: 236 , en av dom främsta haditherna.

Våld mot kvinnor är vanligt I muslimska länder – det som du försöker bortförklara o nonchalera genom att beskriva det som “en tillrättavisande klapp som inte får vidrör ansiktet” – du hör väl själv hur löjlig du låter här? I vissa delar av den muslimska världen vill man tom lagligt tillåta våldtäkt inom äktenskap.
Våldtäkt inom äktenskap kan komma att legaliseras. Den föreslagna familjedagen, den sk Jafaarilagen, gäller enbart den shiitiska delen av befolkningen. Om parlamentet godkänner den betyder det bland annat att våldtäkt inom äktenskapet legaliseras, äktenskapsåldern sänks till 15 år för pojkar och 9 för flickor, kvinnor måste få sin mans tillåtelse för att lämna hemmet, fadern får automatiska vårdnaden för barn över två år och kvinnans arvsrätt begränsas.” http://www.mynewsdesk.com/se/kvinna_till_kvinna/pressreleases/oekat-vaald-mot-kvinnor-i-irak-och-lagfoerslag-om-barnaektenskap-972456
Kvinnoaga ”Upplever ni uppror från kvinnornas sida2, ska ni först tala till dem, sedan (får ni använda negativa uppmuntringar som att) överge dem i sängen, sedan får ni (som sista alternativ) slå dem.” Koranen Sura 4:34
”Hustrun har, som sig bör, rättigheter mot mannen motsvarande dem han har mot henne; hans rätt ligger dock ett steg framför hennes.” Koranen, Sura 2:228
Slöja”Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar – och till alla troende kvinnor – att de utanför hemmet noga sveper om sig sina ytterplagg; på så sätt blir de lättare igenkända som anständiga kvinnor och undgår att bli ofredade. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.” Koranen, Sura 33:59
Äktenskapsbrott I Koranen anges att kvinnan skall muras in tills hon dör. Men Koranen säger även att Muhammeds handling ska efterföljas, och Muhammed utförde stening till döds för äktenskapsbrott – det är därför som renläriga utför stening o det är acceptabelt enl. Islams ideologi.
”Mot den av edra kvinnor som begår skändlighet, skolen i tillkalla fyra vittnen bland eder, vittna dessa, så hållen dem inomhus tills döden tager dem hädan eller gud bereder dem någon annan utväg.” Koranen, Sura 4:19
”For married persons, the Sunnah/Hadith abrogated the Qur`anic penalty of 100 lashes and instead prescribed death by stoning”. http://www.islamicperspectives.com/Stoning2.htm

Andra straff enl. Islam;
Stöld bestraffas med stympning/amputering av höger hand. (Enligt Koranen 5:38 är straffet för stöld att få handen avhuggen).
Rån (landsvägsröveri, väpnat överfall) som leder till död bestraffas med korsfästning (om rånet inte lett till döden behandlas det som stöld).
Falsk anklagelse för äktenskapsbrott eller sexuellt umgänge utanför äktenskap bestraffas med 80 piskrapp för fria män och 40 för slavar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hudud

Införandet av sharia är ett mål för islamistiska rörelser i många samhällen. Hududstraffen är kanske de som oftast uppmärksammas men även qisas. I de flesta muslimska länder används sharia endast inom familjerätten. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sharia

Du är så fel ute i tänkande o din kunskap om Islam är på tok alldeles för låg!! Du menar att jag debatterar som ett barn – okej, det är bra för min del för det betyder att jag ännu har barnasinnet kvar – att jag är öppensinnad, nyfiken, orädd o vetgirig. Därför kan jag också konstatera att detta är anledningen till varför jag har lärt mig så mycket mera om Islam o kan se mera nyanserat men även konkret på saken.

Du menar att könsstympning är förbjudet i Koranen! Jag ger dig ett exempel så att du förstår att könsstympningar ändå görs helt i Islams anda även om det inte står angivit i detalj i Koranen.
”Inom islam är det bland vissa grupper en utbredd uppfattning att kvinnlig könsstympning skulle vara föreskrivet.” http://somaliskakvinnoforening.se/konsstympning.html
Du menar vidare att självmordsbomningar är förbjudet enl. Koranen – okej, det står inte avgivet ordagrant i Koranen som Självmordsbombningar o ännu en gång bevisar du att du egentligen inte känner till Islam. Hela tänket med självmordsbombningar utgår från det som uppgivs i Koranen. Jag ska visa dig;
"Döda de otrogna var du hittar dem." Koranen 2:191
"Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap." Koranen 9:123
"När tillfälle ges, döda de otrogna var du fångar dem." Koranen 09:05
Någon annan religion än islam är inte acceptabel." Koranen 3:85
"Judarna och de kristna är perversa, slåss mot dem." ... Koranen 9:30
"Stympa och korsfäst de otrogna om de kritiserar islam" Koranen 05:33
"Straffa de otrogna med kläder av eld, hakade järnrör, kokande vatten, smält deras hud och bukar." Koranen 22:19
"De otrogna är dumma, uppmana muslimerna att bekämpa dem." Koranen 8:65
"Muslimer får inte ta de otrogna som vänner." Koranen 03:28
"Terrorisera och halshugg dem som tror på skrifter andra än Koranen." Koranen 08:12
"Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna." Koranen 8:60.

O slutligen, en länk till sida där du kan se hur många av muslimerna - i procent- i olika länder som tycker det är absolut okej med självmordsbombningar; http://www.algemeiner.com/2013/05/01/disturbing-new-data-on-palestinian-support-for-suicide-bombing/

Så där ja! Kissa o gå o lägg dig nu! Att du o TS fortsätter hävda att muslimer är lika feministiska som Svenskar - gör att jag måste tvivla på ert omdöme o förmåga till kritiskt tänkande.

Visst sker det en viss utveckling inom muslimska länder med det är för helvete inte ngt som gör sig själv - det händer ENBART pga att såna som jag o många andra, engagerar sig o brinner för att sätta stopp på galenskaperna!!! FÖRSTÅR DU??!! Du gjorde mig riktigt upprörd med ditt taffliga o naiva inlägg - aldrig har väl tangentbordet rasslat så o jag är för evigt tacksam att jag kan touchmetoden - o inte bara har kunskap om Islam. Du kan inte bara se hela världen i ett rosenrött skimmer - du måste även se verkligheten för va den är. Snälla? Säger inte att ALLA muslimer i världen är onda men man måste ha kunskap för att kunna se varningssignaler när o om ngt går snett o i fel riktning.

Vad vill du säga nu???????????

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152236627711375&set=vb.750211374&typ e=3&permPage=1

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152223473241375&set=vb.750211374&typ e=3&permPage=1
Citera
2014-07-12, 22:52
Medlem
Citat:
Nej, de är tvärtom en minoritet. Du är ursäktad, men förnuftig är du inte.

Hedersbönder lever efter traditionella stamlagar och hör egentligen inte till ämnet, även om de kan räknas som muslimer. Det är bl.a. därför könsstympning, bortgifte och hederskultur förekommer bland alla religioner inom denna samhällsklass.

Jämställdheten ser ungefär likadan ut på landsbygden i Afrika, som i Asien, som i Mellanöstern, oavsett religion. Det har att göra med förlegade stamlagar och traditioner, du vet det som man även hade i Sverige förr utan att detta hade någon koppling till islam.

I en diktatur är det få fysiska personer som utformar olika lagar som befolkningen tvingas följa och rätta sig efter. Enl. dig är kungatronen i Saudiarabien en "gigantisk del" av världens muslimer, den shiitiska teokratin i Iran en annan. Talibanerna och salafisterna likaså.

Du antyder i det föregående, att mer eller mindre "alla" muslimer identifierar sig som talibaner och salafister. Jag tycker du kan lämna tråden och låta oss vuxna, bildade människor diskutera saken framöver.

Lät det som om jag bad dig om ursäkt på något sätt, eller?
Din uppfattning av världen verkar aningen vriden, särskilt när du hävdar att jag "antyder" att alla muslimer skulle identifiera sig med taliber.
Du lägger ord i min mun för att dölja dina egna löjliga påståenden och felaktiga åsikter, sedan uppmanar du mig att lämna tråden så att du slipper bli ifrågasatt...löjligt.

Hur kommer det sig att du själv tog upp hedersbönder och diktaturer då, om de inte hör till ämnet?

Och menar du att du nu inte räknar med några av de grupper du räknade upp?

Tycker du t ex att troende och utövande muslimer som lever efter Pashtunvali inte räknas som muslimer?

Svara gärna lite mer i klartext i fortsättningen, det ser rätt löjligt ut när du försöker vrida till det så att dina "budskap" blir så luddiga som möjligt så att du kan dementera senare.

Skärp till dig och kom med något vettigt istället för att löjla dig.
Citera
2014-07-13, 00:09
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Och hur är den svenska folkviljan i denna fråga? Hur många föredrar en kvinnlig statsminister framför en manlig? Frågan är alltså hur många svenskar som skulle välja en kvinna framför en man med samma meriter. Sannerligen i ett socialt experiment, med okända meriter i bådas fall, skulle de allra flesta välja en man, om man inte själv var en övertygad feminist.

Eller vad tror du själv?
Jag tror som du.
Citera
2014-07-13, 12:58
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Är du dum eller? Folk gillade henne inte. Hon fick inte folkviljan med sig. Den enda vettiga tolkningen av "vara menad att vara statsminister" baseras på folkviljan. Punkt.
Hur gammal är du? Tror du att Mona Sahlin dök upp på den politiska arenan igår?
Läs på igen va, och blanda inte ihop allt med ditt minne av 2006. Du gör dig bara dum när du bevisar för oss alla att du saknar kunskaper om Sveriges moderna historia.
Citera
2014-07-13, 12:59
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Hjärnan behöver stimulans för att utvecklas - jaa, det är säkert så att din fåraherde i den Afghanska obygden får sin dagliga dos av hjärngympa när han räknar in fåren till kvällen.
Varför hänger du upp dig så på att hjärnorna liknar varandra? det har ju ingen betydelse - jag säger det igen; vi tänker olika beroende på var vi fötts o växt upp. Förstår inte var du vill komma med det där tugget - har du ngn poäng med det lr? Så du anser att det är okej med spöstraff, stening till dödas, amputering av händer mm mm? Säg nu ärligt va du tycker om det o försök att inte slingra dig så.

Näe, jag ser inte ner på - lr för att använda ditt uttryck - fördummar inte fåraherden från Afghanistan, jag bara inser att han lever i en kontext som är långt mindre utvecklad än västvärldens.

Nu är du helt ute o cyklar - nu får du faktiskt lägga fram bevis om du vill hävda det antagandet. O vad menar du finns att vinna på att veta hur många som är ex introverta i din Afghanska fåraherdes by? Självklart formas din personlighet till viss del av det sammanhang du växer upp i!! Förklara mera utförligt hur du tänker nu - du menar alltså att du utan svårighet kan kliva in i fåraherdens by i morgon o leva där resten av ditt liv utan att känna att du har en annan identitet o personlighet än övriga i byn?? Plz!!

Ja visst!

Hahaha - det här får stå för enbart dig!! Du jämför västerländsk militär med islamister - bara det visar hur okunnig du är.

Alla islamister är samvetslösa mördare, de utgår från Koranen Ja! o dödar i Allahs namn.

Som ex vad?

Jag tror jag börjar greppa dig nu TS - du lever i villfarelsen att inget har med Islam o Koranen att göra!! enligt dig o ditt förstånd så ser det ut som följer; könsstympning - har inget med Islam o koranen att göra, inte heller spöstraff, stening till döds, självmordsbombare, giftermål med 9:åriga flickor, lemlästning, hustrumisshandel osv - inget har med Islam o Koranen att göra. Har jag tolkat dig rätt?

Problemet här är att du TS tror att muslimer är mera feministiska än Svenskar! Flytta till Saudiarabien TS så får jag se hur långt du står dig.
Vad har Koranen att säga om stening? Jo, stening tas faktiskt upp! Det behandlas som fenomen och kan grupperas i tre kategorier. Det är dels tal om stening som ett retoriskt argument (se 18:20, 36:18), dels stening som hänvisningar till gammal judisk praxis (se 19:46, 26:116) och dels hot från Muhammeds motståndare (8:23, 11:91). I inga av dessa fall uppmanas muslimer till att stena någon, och ännu mindre till att stena otrogna kvinnor.

Men straff för otrohet och för otrogna kvinnor behandlas i Koranen. 4:15-16 behandlas särskilt hur otrogna kvinnor ska dömas och behandlas: ”Om någon av er kvinnor begår en grovt oanständig handling, tillkalla då fyra bland dem av er som har bevittnat handlingen, och om de vittnar [att de har sett den], stäng då in henne i hennes hem till dess döden befriar henne eller Gud visar henne en väg. 16. Om två begått en sådan handling, straffa dem båda. Men lämna dem ifred, om de ångrar sin handling och bättrar sig. Gud tar i sin barmhärtighet emot den ångerfulles ånger.”

Här behandlas som ni ser frågan om straff. Dvs. att kvinnan, eller kvinnorna, ska låsas in i hemmet tills hon, eller de, ångrar sig eller tills de dör – dvs om de aldrig ångrar sig. Men det står även, vilket är viktigare, att om hon ångrar sig så ska hon förlåtas och inte ens utsättas för spott och spe från någon. Men varken förlåtelse eller inlåsning kan äga rum om inte fyra vittnen träder fram.

Ett annat straff omtalas också i Koranen. Dvs. så lätt kommer de inte undan. Men straffet är givetvis inte stening. Nej, det är inte ens oklart formulerat så att de rättslärde måste gå omvägen via Muhammeds exempel. Det står däremot klart och tydligt att straffet för både män och kvinnor som begår äktenskapsbrott ska bestraffas med inte mindre än, och inte mer än, 100 piskrapp vardera. 24:2 ”Straffet för äktenskapsbryterskan och för äktenskapsbrytaren är hundra piskrapp för var och en…” Detta straff efterföljs inte av någon stening! Om det ska efterföljas av något så är det inlåsningen av kvinnan i huset – förutsatt att hon inte ångrar sig givetvis.
Citera
2014-07-13, 13:17
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Forst Mona Sahlin. Hade manniskan haft vett att skota sin ekonomi och gett fan i att fiffla sa hade hon antagligen blivit statsminister. Det ar sakert riktigt att nagon som inte ville ha henne pa den posten lackte ut info. Men hade hon haft rent mjol i pasen hade ingen info att lacka funnits.

"som då var vice statsminister, tagit ut tusentals kronor i kontanter på sitt betalkort som hon hade i tjänsten för att betala arbetsresor och andra omkostnader. Hon hade också köpt kläder och hyrt bil privat och använt kortet på semestern för tiotusentals kronor. När hon krävdes på pengarna struntade hon i att betala, ofta i månader. Inte förrän Expressen skrev om dessa otillåtna "lån" av skattebetalarnas pengar slutade Mona Sahlin att missbruka sitt kort.
Det kom också fram att familjen Sahlins ständiga P-böter ofta gick till kronofogden. Och att de aldrig betalade dagisavgifterna i tid
"

Afganistan:

" Denying women human rights

Under the Taliban, women and girls were discriminated against in many ways, for the 'crime' of being born a girl. The Taliban enforced their version of Islamic Sharia law. Women and girls were:

Banned from going to school or studying
Banned from working
Banned from leaving the house without a male chaperone
Banned from showing their skin in public
Banned from accessing healthcare delivered by men (with women forbidden from working, healthcare was virtually inaccessible)
Banned from being involved in politics or speaking publicly.

There were many other ways their rights were denied to them. Women were essentially invisible in public life, imprisoned in their home. In Kabul, residents were ordered to cover their ground and first-floor windows so women inside could not be seen from the street. If a woman left the house, it was in a full body veil (burqa), accompanied by a male relative: she had no independence.
"

samt....

"But the Taliban and other highly conservative insurgent groups still control some parts of Afghanistan, and violence and discrimination against women and girls continues - all over Afghanistan. In 2011 it was named 'the most dangerous country' to be a woman."

http://www.amnesty.org.uk/womens-rights-afghanistan-history#.U8CCANjleSo

http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13773274

For den som har Netflix rek. jag att se dokumentaren "Saving my Face", oerhort gripande dokumentar om de syraattacker som drabbar en del kvinnor.

Dock sa skall det erkannas att landet borjar ta detta pa allvar och rostade fram en lag som nu gor att mannen straffas rejalt, eller kan straffas rejalt.
Och varifrån tog du det stycket om Mona Sahlin? ... Skäms på dig.
Citera
2014-07-13, 13:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Så där ja! Kissa o gå o lägg dig nu! Att du o TS fortsätter hävda att muslimer är lika feministiska som Svenskar - gör att jag måste tvivla på ert omdöme o förmåga till kritiskt tänkande.

Visst sker det en viss utveckling inom muslimska länder med det är för helvete inte ngt som gör sig själv - det händer ENBART pga att såna som jag o många andra, engagerar sig o brinner för att sätta stopp på galenskaperna!!! FÖRSTÅR DU??!! Du gjorde mig riktigt upprörd med ditt taffliga o naiva inlägg - aldrig har väl tangentbordet rasslat så o jag är för evigt tacksam att jag kan touchmetoden - o inte bara har kunskap om Islam. Du kan inte bara se hela världen i ett rosenrött skimmer - du måste även se verkligheten för va den är. Snälla? Säger inte att ALLA muslimer i världen är onda men man måste ha kunskap för att kunna se varningssignaler när o om ngt går snett o i fel riktning.

Vad vill du säga nu???????????
Det är inte kunskap du redovisade där, och det är inte kunskapsförmedling du ägnar dg åt.
Det du gör är att du sitter och bestämmer hur olika meningar ska förstås. Du gör det. Du.
Dessa meningar hämtar du dessutom från nynazistiska sidor. Där fanatiska nynazister suttit och lusläst koraner och så fort de hittat några ord som de inte gillar så klipper de ut dem och säger att "titta, här har vi en muslimsk dogm."

Men ni tror att ni har rätt. Och ni tror att muslimer tycker som ni gör.

Dvs, så som man förstår sig själv förstår man också andra.
Ni är fanatiska bokstavstroende, och därför tror ni också att alla andra måste vara fanatiska bokstavstroende.

Fast om vi ska vara riktigt ärliga så handlar det inte ens om det. För det som driver er allra mest är att ni hatar "utlänningar". Men ni tror på fullt allvar att ni lyckas lura oss genom att prata illa om islam istället. Men ni lurar ingen så det är dags att ni slutar. Var ärliga istället. Säg at det är araber ni inte gillar. För det är vad det handlar om - ni bryr er inte inte alls om islam överhuvudtaget.
Citera
2014-07-13, 13:33
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Och varifrån tog du det stycket om Mona Sahlin? ... Skäms på dig.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-nej-det-handlade-inte-bara-om-toblerone/

Detta ar ju f.o allmant kant, iaf for de som var med da nar historien exploderade.
Citera
2014-07-13, 13:46
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-nej-det-handlade-inte-bara-om-toblerone/

Detta ar ju f.o allmant kant, iaf for de som var med da nar historien exploderade.
Jo, men det var inte på Expressen du var inne när du hämtade det klippet
Citera
2014-07-13, 14:41
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jo, men det var inte på Expressen du var inne när du hämtade det klippet

? Nu forstar jag inte vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera