Tror knappast jag är ensam om att ha varit med om dejter där tjejen ifråga visat sig vara tjock, finnig och fulare än hon framställt sig som när man väl träffas. Varför folk inte lägger upp rättvisande bilder på sig själv är ju ett diskussionsämne i sig, men utelämnar mina teorier i just detta inlägg.
Hursomhelst, har nu hittat det jag söker och då jag är off the market tänkte jag därför dela med mig av hur jag har kommit över denna problematik!
Har de senaste månaderna sparat väldigt mycket av min tid och ENDAST varit på dejter med tjejer som jag faktiskt varit fysiskt attraherad av i verkligheten. Sure, dejterna blev färre men däremot mycket bättre då jag sluppit valla runt blåvalar och trollpackor genom halva stan och låtsas vara trevlig för att sen aldrig höra av sig igen.
Står för att jag är ett ytligt och kallt as, men sådana fysiska attribut jag beskriver ovan är helt enkelt något som inte fungerar för mig personligen utan låter dessa tjejer med glädje passera till andra intressenter istället.
Steg 1 - Swipningen
Ok, helt subjektivt vad man gillar utseendemässigt, men jag personligen vill sålla bort alla finniga och feta tjejer helt enkelt då jag finner det avtändande. Applicerar därför följande tumregler innan jag högerswipar.
1. Endast suddiga/svartvita profilbilder = Dålig hy = Bort
2. Bara ansiktsbilder = Tjockis = Bort
3. Kolla in armarna på bilderna! Säger allt om tjejers kroppsform. Svullna armar = Tjockis = Bort
Steg 2. – Efter matchning, första sållningen
Fine, du har matchat med en tjej du tycker är attraktiv, men eftersom det inte är någon hemlighet att alla använder sina mest smickrande bilder på Tinder behöver du göra lite mer research för att få fram mer rättvisande bilder. Du behöver då hennes fullständiga namn för att kunna scanna av Facebook, Instagram, Linkedin, Google etc. Hittar du henne här får man ju även en hel del annan info, som arbete, utbildning etc. så man kan enkelt matcha det mot sina egna eventuella sociala preferenser om vad man söker.
Baserat på mina erfarenheter har alltid den MINST smickrande bilden jag lyckats rotat fram varit den mest representativa för hur tjejen ser ut i verkligheten! Det vill säga, är hon snygg på sina 20 profilbilder på Facebook, men tjock och vindögd på en bild du hittar på Google kan jag garantera att det är så hon ser ut i verkligheten också!
Så, hur får man fram hennes namn då? Finns säkert flera olika kreativa sätt, men såhär brukar jag göra:
1. Sedan någon månad tillbaka hämtar Tinder utbildning och jobbtitel, såvida det är angivet på Facebook. Om så är fallet sök på förnamn, yrkestitel och/eller skola på Facebook så bör hon komma högt upp i sökresultaten i Facebook.
2. Bildgoogla! Använder någon inofficiell app för Tinder (6tin för Windows t.ex.) finns funktionen att man kan bildgoogla profilbilderna. Om någon av bilderna är tagen från någon av hennes sociala medier kommer det upp i sökresultaten, där ofta hela namnet står angivet.
Observera att du i det här stadiet inte ens har börjat snacka med tjejen, så om du inte gillar vad du ser kan du unmatcha henne direkt och gå vidare på nästa!
Steg 3. Samla mer info ur konversationen
Ok, du får inte fram något namn genom första steget, vilket gör att du måste samla mer info direkt från henne. Inled en konversation och försök väldigt smidigt och naturligt få ut denna information:
1- Vad tjejen jobbar med, kommer ifrån och vad och var hon har pluggat. -> sök på Linkedin och Facebook (ex: jag har pluggat i Lund och jobbar nu som account manager på ett läkemedelsföretag, så hittar du henne på en snabb sökning)
2. Var tjejen bor någonstans idag. – Birthday.se (söker på förnamn, ålder, samt postort), är det ett inte alltför vanligt namn typ ”Nora” snarare än ”Emma” bör man endast få några få rimliga namnalternativ.
Sök på potentiella namnalternativ på Facebook, ofta använder de samma profilbild på Tinder som på Facebook så brukar gå snabbt. När du ser hennes namn är det bara att googla henne och leta efter bilder och hennes andra sociala medier.
Överkurs: Du kan även genom likes och kommentarer på hennes Facebook lista ut vem som är hennes närmaste familj och vänner. Om de är nära brukar det alltid finnas någon bild av din Tindermatchning där också, där hennes kompis inte brytt sig om att din tindermatchning framhäver sina finnar, feta lår eller armar.
Har du genom dessa steg ännu inte lyckats hitta henne är sista utvägen att fråga efter hennes telefonnummer. Hittar du inget namn här på hitta.se, eniro och Truecaller (bästa appen!) så lägger jag ner och unmatchar och satsar på ett mer säkert kort istället!
Vore kul om andra delade sina egna trix!