Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 04:59
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
hittade även på Jennifer alabi på tinder

Hon känns det lite mer rimligt att man ska få match med, någon lycka?
Tidigare har jag hittat Ellen Bergström, top model-Jennifer, har för mig TM-Ellinor också dykt upp, hon som senare även vann Baren. PH Michelle Ideborn. Sedan har jag hittat Paow på Badoo ;P
Och inte en enda matchning med någon av dem dock, haha

Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Hittade en ung riksdagsledamot som hamnade i ett stort fokus för några månaders sedan. Tyvärr ingen like tillbaka

Kristdemokraten? En vän noterade att hon fanns där. Samme vän hittade även First Aid Kit-Johanna. Hon hade ju till skillnad från ovan nämnda faktiskt varit riktigt intressant att få en match med!

Jag har dock faktiskt dejtat en före detta socialdemokratisk riksdagsledamot

Citat:
Ursprungligen postat av sliskgrabben
När vi är inne på namn vad tror ni om ett engelskt namn. Är det något brudar swipar vänster eller höger på?

Alla konstiga amerikanska namn är nästan alltid fejkprofiler som frågar om man är lekfull. Men kanske inte samma för killar
Citera
2016-01-16, 10:49
Medlem
TarzansFarsas avatar
100 matchningar och ingen tjej har skrivit först wtf? Eller jo 1 tjej skrev först men hon hade dyslexi så jag unmatcha henne. Varför skriver knappt tjejer först?
Citera
2016-01-16, 11:30
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
100 matchningar och ingen tjej har skrivit först wtf? Eller jo 1 tjej skrev först men hon hade dyslexi så jag unmatcha henne. Varför skriver knappt tjejer först?

Säker på att hon hade dyslexi? Vissa har problem med det svenska språket, och kan alltså till exempel inte stava rätt eller så har de olika problem med grammatiken (som särskrivning). Det innebär inte att de har dyslexi. Om du gjorde din bedömning på det alltså, jag vet inte hur du drog slutsatsen att hon hade dyslexi (eller om hon skrev det).

I regel är det dock så att det brukar förväntas att män tar första steget, även på Tinder. Vilket kan vara en förklaring till varför så få tjejer skriver först.
Citera
2016-01-16, 14:37
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Varför skulle jag ta initiativet menar du?

Jag är en kvinna.

Citat:

Ni låter ju som perfect match för varandra
Citera
2016-01-16, 15:39
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Ni låter ju som perfect match för varandra

Hehe.

Är det bara jag eller är det någon annan också som känner ända sen dom tog bort ''kameralexamen'' på tinder så blev det mer isolerat? Där man kunde dela ögonblick var ju fett najs varför tog dom bort det? Tjejer bruka ju lägga upp lite halvt nudes och allt möjligt sött och gott. Nån som vet varför dom tog bort det?
Citera
2016-01-16, 15:45
Citat:
Hehe.

Är det bara jag eller är det någon annan också som känner ända sen dom tog bort ''kameralexamen'' på tinder så blev det mer isolerat? Där man kunde dela ögonblick var ju fett najs varför tog dom bort det? Tjejer bruka ju lägga upp lite halvt nudes och allt möjligt sött och gott. Nån som vet varför dom tog bort det?
Jag tror att alla i hela världen är överens om att Tinder blev avsevärt sämre efter den uppdateringen.
Citera
2016-01-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Jag tror att alla i hela världen är överens om att Tinder blev avsevärt sämre efter den uppdateringen.

Knappast. Jag struntade totalt i Ögonblicken. Använde det aldrig själv, och spanade aldrig in andras ögonblick heller. Så nej, jag skulle inte hävda att Tinder blev sämre efter uppdateringen.
Citera
2016-01-16, 19:27
Medlem
Lustigt med dessa som skyller på sitt kön för att rättfärdiga sitt beteende:

"Jag skriver aldrig först - jag är kvinna."

Snacka om förlegat tankesätt. Välkommen till 2016. Vi har lagt stenåldern bakom oss.
Hycklarna predikar för jämställdhet men vägrar lyfta fingret för att skapa en medmänsklig atmosfär. Förändring kräver faktiskt något som heter 'förändring' och det börjar alltid med att man ser sig själv i spegeln (helst utan att ta en smaklös selfie).

Därför ska jag kn**** sönder en söt tjej i natt som kommer över (vi matchade igår) för att sedan aldrig höra av mig igen. Varför? Jo, för att jag är man. Det rättfärdigar allt.
Citera
2016-01-16, 20:56
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseWHOREtel

Snacka om förlegat tankesätt. Välkommen till 2016. Vi har lagt stenåldern bakom oss.
Hycklarna predikar för jämställdhet men vägrar lyfta fingret för att skapa en medmänsklig atmosfär.

Haha exakt. Snacka om dubbelmoral.
Citera
2016-01-17, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseWHOREtel

Hycklarna predikar för jämställdhet men vägrar lyfta fingret för att skapa en medmänsklig atmosfär. Förändring kräver faktiskt något som heter 'förändring' och det börjar alltid med att man ser sig själv i spegeln (helst utan att ta en smaklös selfie).

Därför ska jag kn**** sönder en söt tjej i natt som kommer över (vi matchade igår) för att sedan aldrig höra av mig igen. Varför? Jo, för att jag är man. Det rättfärdigar allt.

Kvinnor vill inte ha jämställdhet på riktigt. De vill ha jämställdhet inom saker där de ENBART kan dra vinster av det, inte där de förlorar något/där de faktiskt behöver anstränga sig själva
Citera
2016-01-17, 04:28
Medlem
Har aldrig använt appen tidigare men undrar hur det funkar med foton och Facebook-kopplingen. Är det profilbilden på Facebook som automatiskt blir den officiella tinder bilden? eller hur funkar det?

Sedan verkar det som att man kan se gemensamma vänner via likes eller kan de se alla likes man har på bilderna i så fall straffar det ju automatiskt de med dåliga sociala kontakter? Tror ni appen funkar på en android från 2011, undrar bara eftersom snapchat inte funkar på den.
Citera
2016-01-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpained
Har aldrig använt appen tidigare men undrar hur det funkar med foton och Facebook-kopplingen. Är det profilbilden på Facebook som automatiskt blir den officiella tinder bilden? eller hur funkar det?

Sedan verkar det som att man kan se gemensamma vänner via likes eller kan de se alla likes man har på bilderna i så fall straffar det ju automatiskt de med dåliga sociala kontakter? Tror ni appen funkar på en android från 2011, undrar bara eftersom snapchat inte funkar på den.

Bilder som du har i ditt album på FB kan du välja emellan, så du behöver inte ha din huvudbild på FB som din första bild eller något på Tinder. Den visar gemensamma vänner, är osäker hur de riktigt väljs ut bland likes men det går att styra lite. Enkelt att ta reda på, ladda hem appen försök starta upp den alternativt läs på google play store om appen vilket version av andriod du måste ha så märker du ganska fort om du kan eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in