Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Ja, kvinnor säger att män måste sänka sina krav. Nöja sig.
Kvinnor säger också att de vill känna sig speciella.
Bra sammanfattat.
Konsekvensen blir som jag skrev; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er. Ser jag mig omkring bland vänner, arbetskamrater, ytligt bekanta osv.. ytterst få män är kär i sin fru/sambo, de står ut med henne, i brist på bättre. Det är ofta "kärringen där hemma", när hon inte hör.
Mäns krav är ofta redan sänkta till källarn, är ofta deras enda chans till någon som helst närhet, vilket faktiskt är ett mänskligt behov hos båda kön. Våra smartphones, dejtingappar och soc.media har skapat en enorm klyfta som skadar både män o kvinnor. Betänk här att det vid varje givet tillfälle, finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor, med viss variation inom åldersgrupp och region. Både män o kvinnor klagar, men klagomålen ser olika ut.
Väldigt många kvinnor överlåter helt åt män att definiera tillgången på möjliga kandidater genom att endast passivt svara/ghosta måns påstötningar, aldrig själv initiera kontakt med någon intressant. Även mycket vanligt att hon endast svarar "Hej" på ett meddelande med flera frågor där killen även öppnat upp saker om sig själv. Handlar nog ofta om en rädsla. Vill men törs inte.