2026-02-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Precis. Gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er! Det är där vi är idag, precis som för 200 år sedan. Vilka känslor å preferenser du har som man är helt irrelevant. Tänk på det tjejer när du ser på din kille..

Ja, kvinnor säger att män måste sänka sina krav. Nöja sig.
Kvinnor säger också att de vill känna sig speciella.

Vi kvinnor vill känna oss speciella
Som med det mesta annat så finns det undantag som bekräftar regeln. Men generellt sett så vill jag påstå att vi kvinnor vill känna oss speciella. På ett helt annat sätt än män generellt vill. Detta är en stor igångsättning hos oss kvinnor. Lite som tändvätska i och med att det är ett sätt för oss att lättare känna oss trygga och därmed bli kåta. Såklart gillar de flesta människor att på ett eller annat sätt känna sig speciella, oavsett könstillhörighet. Men detta har en djupare innebörd hos oss kvinnor tror jag. Känslan av att vara utvald för just den vi är.

https://amelia.expressen.se/blogg/liwslust/2020/12/04/en-kvinna-vill-kanna-sig-speciell/

Den här kulturen ser jag varje år när ungdomarna går ur gymnasiet. Killarna har mörka kostymer och ser likadana ut. En anonym grå massa. Lätt utbytbara.
Tjejerna har klänningar i alla möjliga färger. De sprudlar av liv, lite som blommor, och är värdefulla, unika, ingen är den andra lik.

Jag ser också att kvinnor är fina och bra precis som dom är. Om en man inte vill ha henne så är det hans förlust. Hon ska inte behöva sänka sina krav. Varför skulle hon välja en man hon inte vill ha? Hon är kvinna och förtjänar det bästa här i livet.
Män däremot måste jobba med sig själva. Steppa upp. Han är inte fin och bra precis som han är.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-25 kl. 21:38.
Citera
2026-02-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, kvinnor säger att män måste sänka sina krav. Nöja sig.
Kvinnor säger också att de vill känna sig speciella.
Bra sammanfattat.
Konsekvensen blir som jag skrev; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er. Ser jag mig omkring bland vänner, arbetskamrater, ytligt bekanta osv.. ytterst få män är kär i sin fru/sambo, de står ut med henne, i brist på bättre. Det är ofta "kärringen där hemma", när hon inte hör.

Mäns krav är ofta redan sänkta till källarn, är ofta deras enda chans till någon som helst närhet, vilket faktiskt är ett mänskligt behov hos båda kön. Våra smartphones, dejtingappar och soc.media har skapat en enorm klyfta som skadar både män o kvinnor. Betänk här att det vid varje givet tillfälle, finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor, med viss variation inom åldersgrupp och region. Både män o kvinnor klagar, men klagomålen ser olika ut.

Väldigt många kvinnor överlåter helt åt män att definiera tillgången på möjliga kandidater genom att endast passivt svara/ghosta måns påstötningar, aldrig själv initiera kontakt med någon intressant. Även mycket vanligt att hon endast svarar "Hej" på ett meddelande med flera frågor där killen även öppnat upp saker om sig själv. Handlar nog ofta om en rädsla. Vill men törs inte.
Citera
2026-02-26, 19:03
Medlem
DeletedUsers avatar
Bara haft Tinder några dagar, fick en del matchningar i början men nu har det upphört.
Svajpat länge idag men inte fått en endaste matchning och så brukar det aldrig vara utan jag brukar få flera dagligen.
Misstänker att min profil inte visas eller vad kan detta bero på?
Citera
2026-02-26, 21:54
Medlem
Citat:
Bra sammanfattat.
Konsekvensen blir som jag skrev; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er. Ser jag mig omkring bland vänner, arbetskamrater, ytligt bekanta osv.. ytterst få män är kär i sin fru/sambo, de står ut med henne, i brist på bättre. Det är ofta "kärringen där hemma", när hon inte hör.

Mäns krav är ofta redan sänkta till källarn, är ofta deras enda chans till någon som helst närhet, vilket faktiskt är ett mänskligt behov hos båda kön. Våra smartphones, dejtingappar och soc.media har skapat en enorm klyfta som skadar både män o kvinnor. Betänk här att det vid varje givet tillfälle, finns ungefär lika många singelmän som singelkvinnor, med viss variation inom åldersgrupp och region. Både män o kvinnor klagar, men klagomålen ser olika ut.

Väldigt många kvinnor överlåter helt åt män att definiera tillgången på möjliga kandidater genom att endast passivt svara/ghosta måns påstötningar, aldrig själv initiera kontakt med någon intressant. Även mycket vanligt att hon endast svarar "Hej" på ett meddelande med flera frågor där killen även öppnat upp saker om sig själv. Handlar nog ofta om en rädsla. Vill men törs inte.

OM nu en kvinna skulle skriva först, så räcker det att hon skriver "hej" eller "tjena".
En man förväntas däremot anstränga sig och skriva mer än ett hej.
Han måste jobba för att få henne.

Kvinnor säger att de visst tar initiativ med män. Men bara män som de är intresserade av.
Det är också konstaterat att kvinnor ofta gör det så subtilt så det är tveksamt om mänskliga varelser ens uppfattar det.
Också konstaterat att många kvinnor drar sig för att ta första steget. Många är blyga. Eller rädda för att få nej, de skulle bli helt förstörda av att få nej. Bättre att mannen tar risken att göra bort sig.

Det här nekar givetvis kvinnor till.
Citera
2026-02-27, 21:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Bara haft Tinder några dagar, fick en del matchningar i början men nu har det upphört.
Svajpat länge idag men inte fått en endaste matchning och så brukar det aldrig vara utan jag brukar få flera dagligen.
Skulle tro att du inte visas. Kan förändras över längre tid, men väldigt tydligt att något gått ordentligt fel med algoritmen.
Citera
2026-02-28, 17:00
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skulle tro att du inte visas. Kan förändras över längre tid, men väldigt tydligt att något gått ordentligt fel med algoritmen.

Misstänker det men vet inte varför. Jag kanske skulle ta bort kontot och ladda hem Tinder igen efter 3 månader när kontot raderats?
Citera
2026-03-01, 18:07
Medlem
Citat:
Du har blivit "shadow ghosted". Du får se profiler men din visas inte.

Troligen är din ranking körd långt ned i källarn.

Rankingen byggde från början på nåt som liknar hur man rankar chackspelare. Vinner du mot en högre rankad (match), så stiger din ranking. Förlorar du mot en lägre rankad (ingen match), så sjunker din ranking.

Men, profiten.. Betala och du visas igen, några matchningar som går i stöpet, ned i källarn.. betala igen, repeat.. De bygger sin profit på samma som spelbolag, "intermittent förstärkning"
Några forskare utförde experiment på korpar. Varje gång pippin pickade på rätt knapp fick den mat (match). Sen fick den bara mat ibland, men den fortsatte picka. Sedan upphörde belöningen helt och fågeln fortsatte picka på knappen typ 14000 gånger innan den gav upp. Bli inte en stackars fågel utsatt för experiment.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-03-01 kl. 18:22. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-03-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
OM nu en kvinna skulle skriva först, så räcker det att hon skriver "hej" eller "tjena".
En man förväntas däremot anstränga sig och skriva mer än ett hej.
Han måste jobba för att få henne.

Kvinnor säger att de visst tar initiativ med män. Men bara män som de är intresserade av.
Det är också konstaterat att kvinnor ofta gör det så subtilt så det är tveksamt om mänskliga varelser ens uppfattar det.
Också konstaterat att många kvinnor drar sig för att ta första steget. Många är blyga. Eller rädda för att få nej, de skulle bli helt förstörda av att få nej. Bättre att mannen tar risken att göra bort sig.

Det här nekar givetvis kvinnor till.
Ja, det är min uppfattning också, även om det finns några ytterligt få undantag. Å detta är viktigt, dessa få undantag brädar lätt i stort sett alla andra, utseende spelar nästan ingen roll, de behöver bara visa ett visst intresse.
Citera
2026-03-01, 20:02
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Du har blivit "shadow ghosted". Du får se profiler men din visas inte.

Troligen är din ranking körd långt ned i källarn.

Rankingen byggde från början på nåt som liknar hur man rankar chackspelare. Vinner du mot en högre rankad (match), så stiger din ranking. Förlorar du mot en lägre rankad (ingen match), så sjunker din ranking.

Men, profiten.. Betala och du visas igen, några matchningar som går i stöpet, ned i källarn.. betala igen, repeat.. De bygger sin profit på samma som spelbolag, "intermittent förstärkning"
Några forskare utförde experiment på korpar. Varje gång pippin pickade på rätt knapp fick den mat (match). Sen fick den bara mat ibland, men den fortsatte picka. Sedan upphörde belöningen helt och fågeln fortsatte picka på knappen typ 14000 gånger innan den gav upp. Bli inte en stackars fågel utsatt för experiment.

Tror du att det återställs så jag inte är shadow bannad om jag väntar 3 månader tills kontot är raderat och startar ett nytt?
Citera
2026-03-02, 00:09
Medlem
Citat:
Tror du att det återställs så jag inte är shadow bannad om jag väntar 3 månader tills kontot är raderat och startar ett nytt?

skaffa INTE massa nya konton med samma mobil å mobilnummer. Då kommer du definitivt göra det värre, i början på tinder/hinge har man alltid en nybörjar boost för å visa alla användare den nya personen som kommit in. Sen är det ganska logiskt att du blir som alla andra killar. Baserat på din ELO förstås.
Citera
2026-03-02, 09:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
skaffa INTE massa nya konton med samma mobil å mobilnummer. Då kommer du definitivt göra det värre, i början på tinder/hinge har man alltid en nybörjar boost för å visa alla användare den nya personen som kommit in. Sen är det ganska logiskt att du blir som alla andra killar. Baserat på din ELO förstås.
Det sägs att ELO försvann kring 2019. Skaffar man kvinnligt fakekonto så ser man nog att det inte bara är hunkar längst fram i kortleken - prövade för några år sedan.
Citera
2026-03-02, 10:02
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200

Jag startar ofta upp kontot och har det nån månad och så raderar jag det.
Använder samma uppgifter, Tinder har ju en funktion att man måste vänta 3 månader innan kontot raderas på riktigt.
Har fått en del matchningar ändå men det är inte samma trafik som det brukar. Jag är kvinna så de första dagarna på Tinder brukar det vanligvis hända mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in